Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν τα κόμματα είναι να πιστεύουν ότι οι πολίτες κάνουν τις πολιτικές τους επιλογές με κριτήρια ανάλογα με αυτά με τα οποία πηγαίνουν και επιλέγουν τα προϊόντα που αγοράζουν.
Αυτό κάνει τους πολιτικούς να σκέφτονται ότι μπορούν να κεντρίσουν το ενδιαφέρουν ή να «πουλήσουν» ένα πολιτικό πρόγραμμα, με τον τρόπο που ένας διαφημιστής προσπαθεί να σου πουλήσει ένα προϊόν που δεν το έχεις ανάγκη.
Αυτό φαίνεται στα τεχνάσματα που χρησιμοποιούν, στις τεχνικές που δανείζονται από τη διαφήμιση, τον τρόπο που πιστεύουν ότι μπορούν να «αλλάξουν την ατζέντα».
Όμως, οι πολίτες δεν είναι πελάτες.
Οι πολιτικές αποφάσεις και επιλογές τους είναι το αποτέλεσμα ιδιαίτερα σύνθετων διεργασιών.
Στηρίζονται σε ιδεολογικές προδιαθέσεις, διαμορφωμένες μέσα στη διαδρομή του καθενός και επηρεασμένος από το κοινωνικό, πολιτιστικό ακόμη και ιστορικό περιβάλλον του.
Εκφράζουν τις αξίες και τις πεποιθήσεις που ορίζουν το υπαρξιακό υπόβαθρό τους
Συμπυκνώνουν τον τρόπο που βιώνει και προσλαμβάνει την πραγματικότητα, και το πώς τοποθετούνται ακόμη απέναντι στις μεγάλες διαιρετικές γραμμές που εξακολουθούν να διαπερνούν τις κοινωνίες μας.
Αντανακλούν τους διαρκείς υπολογισμούς που κάνουν οι πολίτες στην προσπάθειά τους να τα βγάλουν πέρα.
Αυτό σημαίνει ότι όταν επιλέγουν «ψήφο διαμαρτυρίας», αυτή είναι μια επιλογή που την έχουν σκεφτεί, την έχουν μετρήσει, την έχουν σταθμίσει.
Σημαίνει πως όταν επιλέξουν να «τιμωρήσουν» ένα κόμμα ή έναν πολιτικό, αυτό το κάνουν συνειδητά .
Σημαίνει πως ποτέ δεν δίνουν «λευκή κάρτα» σε ένα κόμμα ή σε έναν πολιτικό, αλλά έχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις ακόμη και σε μια εποχή «μειωμένων προσδοκιών» όπως η δική μας και βέβαια δεν θέλουν να διαψευστούν.
Σημαίνει τελικά ότι είναι αυστηρότεροι και πολύ πιο απαιτητικοί κριτές του πολιτικού συστήματος από ό,τι πιστεύουν τα κόμματα.
Και γι’ αυτό είναι πιθανό να έχουμε μεγάλες πολιτικές εκπλήξεις.
Δεν θα είναι επειδή θα έχει «ξεφύγει» το εκλογικό σώμα.
Θα είναι επειδή θα έχει κρίνει.
Latest News
Το πολιτικό τοπίο στις ΗΠΑ
Αν και τυπικά τα χρίσματα για τις εκλογές δεν έχουν δοθεί ακόμη, εν τούτοις ελάχιστοι αμφιβάλλουν για το ποιοι τελικά θα διεκδικήσουν το προεδρικό αξίωμα
Θέλουμε φθηνό ρεύμα;
το φθηνό νυχτερινό ρεύμα, σύντομα θα γίνει φθηνό μεσημεριανό ρεύμα
Γιατί κόβει κράτος ο Ερντογάν
Ο επίσημος πληθωρισμός στην Τουρκία έφτασε τον Απρίλιο στο 69,8% και αναμένεται από επίσημες προβλέψεις να αυξηθεί τον Μάιο στο 75%
Η επίμονη ακρίβεια και ένα πολιτικό σύστημα που δεν βλέπει τους κοινωνικούς σεισμούς που έρχονται
Η ανακοίνωση για τον πληθωρισμό ήρθε να υπενθυμίσει το πρόβλημα
Ο θησαυρός του αθηναϊκού τουρισμού
Δεν έχουμε δημιουργήσει ακόμα σοβαρό τουριστικό προϊόν, ανθεκτικές υποδομές κάθε είδους, για να φιλοξενήσουμε μεγαλύτερο αριθμό τουριστών
Gilles Lipovetsky- Οι start-ups και η νέα ατομικότητα
Ένας σημαντικός Γάλλος καθηγητής της φιλοσοφίας, συζητά τις νέες μετανεωτερικές συνθήκες που δημιουργεί η ψηφιακή επέλαση και το ρόλο της ταχύτητας κυκλοφορίας του χρήματος σε σχέση με τη γνώση και τις start-ups.
Ανεμογεννήτριες στο Αιγαίο
Για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις πρέπει να είσαι έτοιμος για το καλύτερο (express visa) αλλά και για το χειρότερο.
Η πρωτοφανής ανθεκτικότητα των ελληνικών νοικοκυριών
Δεν είναι ακόμα σαφές, για πόσο θα υπάρχει η συγκεκριμένη δυνατότητα του ξοδεύειν
Ο καπιταλισμός και οι πλατφόρμες του
Ένα βιβλίο για τις μεταλλαγές του καπιταλισμού στην ψηφιακή εποχή
Εμανουέλ Μακρόν: Η Ευρώπη μπορεί να πεθάνει;
Κρίσιμες επισημάνσεις του Γάλλου προέδρου