Το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη ποικίλλει, ανάλογα με τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι πάροχοι ενέργειας, την υποδομή φόρτισης, το κόστος ενέργειας και τους φόρους.
Μία μελέτη που χρησιμοποίησε δεδομένα από το 2019 και το 2020 ως προς το κόστος της υποδομής ηλεκτρικής ενέργειας και φόρτισης και που δημοσιεύτηκε από το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας το 2022, δείχνει μεγάλες διακυμάνσεις στις τιμές χρέωσης. Διαπίστωσε ότι ο μέσος όρος του κόστους φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι περίπου 50% υψηλότερο στη Γερμανία, την Ιταλία, τη Δανία και το Βέλγιο. Η μελέτη έδειξε ότι το κόστος είναι 0,315 Euro/kWh για χρήστη Wallbox, όταν είναι μόλις 0,170 Euro/kWh για χρήστες απλής πρίζας στο σπίτι. Η Ρουμανία είναι η φθηνότερη χώρα με 0,317 Euro/kWh και η Ελβετία είναι η πιο ακριβή με 0,489 Euro/kWh.
Οι τιμές για φόρτιση στο σπίτι (κατά μέσο όρο kWh) το 2019 ήταν στην Ολλανδία 0,22 Euro, στο Βέλγιο 0,28 Euro, στην Γερμανία 0,30 Euro, στην Γαλλία 0,15 Euro, στην Μ. Βρετανία 0,17 Euro, ενώ ο μέσος όρος της Ευρώπης ήταν Ευρώπη 0,22 Euro. Το 2022, η τιμή για την εγκατάσταση ενός φορτιστή στο σπίτι κυμαινόταν μεταξύ 670 και 1.600 ευρώ, ενώ το 64% των οδηγών φορτίζουν τακτικά στο σπίτι τους το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ηλεκτρικά οχήματα: «Πόλεμος» εκπτώσεων για τα SUV εντός κι εκτός Κίνας
Άλλη μελέτη
Μια άλλη μελέτη της Drive Electric, που δημοσιεύθηκε στις αρχές του 2023, χρησιμοποίησε τα πιο πρόσφατα δεδομένα από το 2021 και το 2022 για να αποκαλύψει τις τιμές χρέωσης στην Ευρώπη. Οι πέντε κορυφαίες χώρες με τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών σε ένα χρόνο είναι η Εσθονία 0,71 Euro (+146,6%), η Πολωνία 0,36 Euro (+125,7%), η Σουηδία 0,61 Euro (+87,3%), η Σλοβακία 0,42 Euro (+81,2), η Λιθουανία 0,69 Euro (+73,7%).
Η μελέτη, η οποία περιελάμβανε 30 ευρωπαϊκές χώρες, δείχνει ότι ενώ οι αυξήσεις των τιμών παρέμειναν σχετικά χαμηλότερες, το κόστος χρέωσης στη Δανία, τη Γερμανία, το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, την Ισπανία και την Αυστρία παρέμεινε υψηλό. Έτσι το κόστος στην Δανία ήταν 1,03 Euro (+27,8%), στην Γερμανία 0,98 Euro (+31,7%), στο Βέλγιο 0,91 Euro (+61,9%), στην Ισπανία 0,72 Euro (+56,0%), στην Ολλανδία 0,72 Euro (+10,1%), στην Μ. Βρετανία 0,71 Euro (+22,9%), στην Αυστρία 0,69 Euro (+52,5%) και στην Ιταλία 0,68 Euro (+46,8%).
Από την άλλη, οι ευρωπαϊκές χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις σε τιμές χρέωσης είναι η Νορβηγία 0,29 Euro, η Κροατία 0,31 Euro, η Γαλλία 0,41 Euro, η Ρουμανία 0,42 Euro, η Ελβετία 0,49 Euro και η Φινλανδία 0,49 Euro.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο
Τουρκία: Συμφωνία 1 δισ. δολ. με την Παγκόσμια Τράπεζα για τις ΑΠΕ
Τι προβλέπει το πρόγραμμα
Χατζηδάκης: Ταμείο Ανάκαμψης ΙΙ, για να στηριχθούν οι πράσινες πολιτικές
Η τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών στο Ετήσιο Οικονομικό Φόρουμ των Βρυξελλών
H Honda.. αντεπιτίθεται - Διπλασιάζει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 64 δισ. δολάρια σε ηλεκτροκίνηση και software
Μέγα - αιολικό πάρκο 10 GW στην Αίγυπτο από κοινοπραξία με την Masdar
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα στον κόσμο - Θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 23,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως