Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν τα κρούσματα ηλεκτρονικής απάτης στο ξεκίνημα της χρονιάς, παρά τα μέτρα που λαμβάνουν οι τράπεζες και τις καμπάνιες που τρέχουν, τόσο μεμονωμένα, όσο και σε επίπεδο Ένωσης, για την ενημέρωση των πελατών τους.
Οι επιθέσεις των δραστών μέσω e-mails, SMS και τηλεφώνου συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, οδηγώντας τα υποψήφια θύματα στην απώλεια μεγάλων σε αρκετές περιπτώσεις χρηματικών ποσών.
Νέα απάτη στο όνομα της «Τράπεζας Πειραιώς» -Τα email που στέλνουν επιτήδειοι
Στόχος τους είναι να αποσπάσουν τους κωδικούς εισόδου στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) ή τα πλήρη στοιχεία καρτών για να προχωρήσουν στη συνέχεια στην εκτέλεση απατηλών συναλλαγών.
Όπως λένε μάλιστα τραπεζικές πηγές, έχει δημιουργεί στο αφανές διαδίκτυο δευτερογενής αγοράς υποκλαπέντων στοιχείων.
Αυτό σημαίνει ότι η απόπειρα για τη ληστεία μπορεί να γίνει μέρες ή και μήνες μετά την υποκλοπή των απαραίτητων για την ολοκλήρωσή της δεδομένων, από τρίτο κύκλωμα.
Η κομπίνα με την επιστροφή φόρου
Σύμφωνα με πληροφορίες, σε έξαρση βρίσκεται μετά το άνοιγμα της πλατφόρμας των δηλώσεων για τα εισοδήματα του 2022, η απάτη με τις δήθεν επιστροφές φόρου από το δημόσιο.
Πρόσφατα, έκαναν φτερά 25.000 ευρώ από λογαριασμό πολίτη, ο οποίος δεν αντιλήφθηκε την κομπίνα, έδωσε ο ίδιος στους επιτήδειους πρόσβαση στο e-banking του και επιβεβαίωσε τη συναλλαγή.
Το κόλπο λειτουργεί ως εξής: Μέσω e-mail που υποτίθεται προέρχεται από την εφορία, οι δράστες ενημερώνουν τα υποψήφια θύματα ότι δικαιούνται να λάβουν ένα ποσό, ως επιστροφή μετά την εκκαθάριση της δήλωσής τους.
Στο ίδιο μήνυμα ζητείται από τον παραλήπτη να επικαιροποιήσει τα στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού, ώστε να γίνει η πίστωση του ποσού που δικαιούται.
Στο πλαίσιο αυτό, καλείται να κάνει κλικ σε σύνδεσμο για την αποστολή των απαραίτητων στοιχείων.
Αν κάνει αυτό, το πρώτο λάθος, μεταφέρεται σε μία ιστοσελίδα που προσομοιάζει με το e-banking κάποιας εκ των μεγάλων ελληνικών τραπεζών.
Ό,τι πληκτρολογείται στη συγκεκριμένη σελίδα, περιέρχεται σε άμεση γνώση των δραστών. Έτσι, οι τελευταίοι αποκτούν τους κωδικούς για να εισέλθουν την ίδια στιγμή στο αληθινό e-banking και στη συνέχεια επιχειρούν να εκτελέσουν μία συναλλαγή, συνήθως μεταφορά χρημάτων σε λογαριασμό τους.
Για να ολοκληρωθεί όμως η απάτη, το θύμα θα πρέπει να δώσει την επιβεβαίωσή του, είτε μέσω ειδοποίησης στο m-banking ή με την πληκτρολόγηση του κωδικού μίας χρήσης που λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο. Εάν κάνει και αυτό το λάθος, η κλοπή ολοκληρώνεται.
Η ίδια μέθοδος χρησιμοποιείται και με άλλου τύπου μηνύματα που ενημερώνουν τους παραλήπτες για ένα δήθεν πρόβλημα με τραπεζικό τους προϊόν.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα εξής:
• Πάγωμα λογαριασμών
• Μπλοκάρισμα κάρτας
• Επιβεβαίωση στοιχείων για λόγους ασφαλείας
Σε όλες τις περιπτώσεις τα μηνύματα έχουν το χαρακτήρα του κατ΄ επείγοντος. Ο λόγος είναι προφανής. Στόχος είναι το θύμα λόγω της βιασύνης του να επιλύσει το ζήτημα, να μην αντιληφθεί πως πρόκειται για απάτη.
Η κομπίνα με τα ΕΛΤΑ
Μεγάλος αριθμός περιστατικών έχει καταγραφεί το τελευταίο διάστημα και με SMS ή e-mails, που προέρχονται δήθεν από εταιρείες ταχυμεταφορών.
Οι δράστες αποστέλλουν χιλιάδες μηνύματα σε ανυποψίαστους πολίτες, με την ελπίδα ότι κάποιος από αυτούς αναμένει δέμα.
Στα μηνύματα αναφέρεται ότι απαιτείται η πληρωμή ενός μικρού κατά κανόνα ποσού για την ολοκλήρωση της αποστολής.
Για το λόγο αυτό περιλαμβάνουν ένα σύνδεσμο για την εξόφλησή του. Αν το θύμα πληκτρολογήσει στη σελίδα που θα ανοίξει τα στοιχεία της κάρτας του, αυτά χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση άλλης συναλλαγής, μεγαλύτερης αξίας.
Latest News
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Εξαγωγές, τουρισμός και Ταμείο Ανάκαμψης κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης
H δημοσιονομική πειθαρχία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, εάν η χώρα επιθυμεί να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις
Ποιοι κλάδοι έκαναν «Ανάσταση» και ποιοι τραβούν (ακόμη) Γολγοθά
Ποια είναι η εικόνα στην αγορά – Τι λένε στον ΟΤ επιχειρηματίες για την πασχαλινή κίνηση
Με «συνοδηγό» την ακρίβεια η πασχαλινή έξοδος - Στα ύψη η βενζίνη
Ξεφεύγει η τιμή των καυσίμων σε Λεκανοπέδιο και δημοφιλείς προορισμούς – Βάσανο το πασχαλινό τραπέζι, πού κυμαίνονται οι τιμές
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Η φορολογία κύρια πηγή εσόδων του προϋπολογισμού
H μοναδική πηγή που υπέρ-αποδίδει είναι αυτή του φόρου εισοδήματος, με την μερίδα του λέοντος να προέρχεται από τις επιχειρήσεις
Το θετικό αποτύπωμα της επενδυτικής βαθμίδας σε ομόλογα και μετοχές
Μία νέα γενιά επενδυτών περισσότερο "ποιοτικών" και μακροπρόσθεσμων, δημιουργείται για τα ελληνικά assets, μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας
Γιατί «κόλλησε» πάνω από το 10% η ανεργία;
Ποιες είναι οι βασικές στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας