Το Πεκίνο έχει επεξεργαστεί μια ανευ προηγουμένου εκεχειρία σε μια προσπάθεια να τερματίσει τους «πολέμους» μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας. Την Πέμπτη, οι ρυθμιστικές αρχές ενορχήστρωσαν μια συμφωνία μεταξύ της Tesla και 15 Κινέζων ανταγωνιστών για να αποφευχθεί η «ανώμαλη τιμολόγηση», επισφραγίζοντας τη συμφωνία σε μια τελετή υπογραφής στη Σαγκάη, ανέφερε το Bloomberg. Είναι μια απέλπιδα προσπάθεια να περιοριστεί η ζημιά. Αλλά ίσως να αξίζει τον κόπο.
Στην πορεία υπήρξαν θύματα. Περισσότερες από 30 αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν τις τιμές, μόνο το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τον Μπιλ Ρούσο στην εταιρεία συμβούλων Automobility με έδρα τη Σαγκάη. Ορισμένοι, συμπεριλαμβανομένων των FAW Audi και BAIC Hyundai, έκαναν εκπτώσεις έως και 20% έως τον Ιούνιο, σύμφωνα με έρευνα της Citi.
Αυτό βάρυνε πολύ το πλήθος κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας. Η Nio ανέφερε ότι το περιθώριο οχημάτων της, το οποίο αντανακλά έσοδα από νέα αυτοκίνητα μείον το κόστος πωλήσεων, συρρικνώθηκε στο 5,1% το πρώτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 18,1% το 2022. Η Xpeng είπε ότι το ισοδύναμο περιθώριο μειώθηκε στο αρνητικό -2,5% από 10,4% ετησίως νωρίτερα. Οι παρατεταμένες εκπτώσεις απείλησαν να ωθήσουν πιο αδύναμες επιχειρήσεις μακροπρόθεσμα εκτός λειτουργίας. Πολλοί ήδη παλεύουν: περίπου το 85% των κινεζικών εταιρειών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι απίθανο να επιβιώσουν μέχρι το 2030, προέβλεψαν οι σύμβουλοι AlixPartners την Τετάρτη, μόλις μια ημέρα πριν από την ανακοίνωση της εκεχειρίας.
Αλλά ο αντίκτυπος στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν επίσης σοβαρός. Βρέθηκαν υπό πίεση να ξεφορτώσουν παλιά αποθέματα καθώς η Κίνα ετοιμαζόταν να αρχίσει να εφαρμόζει αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών τον Ιούλιο. Ίσως ως αποτέλεσμα, οι πωλητές αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης προσέφεραν συχνά μεγαλύτερες εκπτώσεις σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές που κατασκευάζουν ηλεκτροκίνητα, δείχνουν τα στοιχεία της Citi.
Παρόλα αυτά, πολλοί καταναλωτές επέλεξαν να δοκιμάσουν τη νέα τεχνολογία στο δρόμο, καθώς τα αυτοκίνητα με μπαταρία έγιναν πιο προσιτά. Τα μοντέλα παλαιού τύπου συνέχισαν να χάνουν μερίδιο αγοράς καθώς ο πόλεμος τιμών συνεχιζόταν. Τα νέα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 26% των συνολικών πωλήσεων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο τον Μάιο, έναντι 22% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv. Τόσο η Tesla όσο και η BYD πέτυχαν παραδόσεις ρεκόρ κινεζικών οχημάτων τους το δεύτερο τρίμηνο.
Η κρατική παρέμβαση δεν είναι πάντα ευπρόσδεκτη, ούτε είναι πάντα αποτελεσματική. Σε αυτή την περίπτωση, τουλάχιστον, φαίνεται ότι προσπαθεί να διατηρήσει υγιή τον ανταγωνισμό, στοχοποιώντας μόνο την «μη φυσιολογική τιμολόγηση». Ωστόσο, ο ορισμός αυτού θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολος, και μη δεσμευτικό, αόριστα διατυπωμένο σύμφωνο ισχύει μόνο για 16 εταιρείες. Αν μη τι άλλο, η παρέμβαση του Πεκίνου προσφέρει μια ευπρόσδεκτη παύση στις εχθροπραξίες.
Latest News
Η «αυτοεκπληρούμενη προφητεία» και πώς η Ευρώπη θα ανταγωνιστεί τις ΗΠΑ [γραφήματα]
Η χρόνια υποαπόδοση ανησυχεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ που αναζητούν τρόπους να δώσουν κάποιο δυναμισμό
Ο Ίλον Μασκ «βλέπει» παραισθήσεις τεχνητής νοημοσύνης
Ο πιθανός αντίκτυπος της AI για την παγκόσμια οικονομία είναι 7,9 τρισ. δολ.
Τι μπορούν να μάθουν Λαγκάρντ και Πάουελ από την Γουίνεθ Πάλτροου
Η διαφορετική νομισματική προσέγγιση και το «διαζύγιο» Fed και ΕΚΤ
Tο μάντρα «Be like Buffett» αποκτά νέο νόημα
Όταν οι «μαθητές» ξεπερνούν τον δάσκαλο
Περιστέρι... για λάθος λόγους ο Πάουελ
Η Fed είναι απίθανο να επιτύχει τον στόχο της για πληθωρισμό 2%, εκτός αν είναι διατεθειμένη να προκαλέσει μεγάλες ζημιές στην οικονομία
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες έχουν λίγα να χάσουν από τη μείωση των επιτοκίων
Το παράδοξο της νομισματικής πολιτικής
Από τις κρατικές συμβάσεις στην επιδρομή: Πώς η Ευρώπη στράφηκε κατά της κινεζικής Nuctech
Τα μηχανήματα προμηθευτών εξοπλισμού ασφαλείας χρησιμοποιούνται με δημόσιες συμβάσεις
Τι θα ακολουθήσει για το TikTok μετά την έγκριση της απαγόρευσης από το Κογκρέσο των ΗΠΑ
Η εφαρμογή βίντεο υπόσχεται νομική μάχη για να αποτρέψει την προσπάθεια διαχωρισμού της από την κινεζική μητρική
Σε ομηρία η περιουσία μέγα χορηγού του Τραμπ και τα δισ. στο Tik Tok
Η επενδυτική Susquehanna International Group κατέχει μερίδιο περίπου 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη μητρική εταιρεία ByteDance καθώς η εφαρμογή αντιμετωπίζει πιθανή απαγόρευση