Πρωταρχικός στόχος είναι ο αλιευτικός στόλος της Ε.Ε να είναι οικονομικά βιώσιμος, ενώ ειδικά για την Ελλάδα ζωτικής σημασίας είναι η αλιεία μικρής κλίμακας. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης, μιλώντας στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Αλιείας, που πραγματοποιήθηκε στο Βίγκο της Ισπανίας.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του με θέμα «Επενδύσεις για τη βιωσιμότητα του Αλιευτικού Κλάδου: Πορεία προς την απανθρακοποίηση», ο υπουργός σημείωσε ότι ένας οικονομικά βιώσιμος αλιευτικός στόλος περνάει μέσα από τη λήψη νέων μέτρων που θα έχουν ορθά μελετηθεί πριν, έτσι ώστε να μην υπάρχουν κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις στους πληγωμένους παραγωγικούς φορείς.
Παράλληλα, ενημέρωσε τους ομολόγους του, δίνοντας έμφαση στο έντονο πρόβλημα που έχουν προκαλέσει τα ψάρια λαγοκέφαλος και λεοντόψαρο. Ο ΥπΑΑΤ πρότεινε, στην ατζέντα του επόμενου Συμβούλιου, να συμπεριληφθεί το θέμα, ώστε να βρεθούν πιθανοί τρόποι αντιμετώπισης που σκοπό θα έχουν να περιοριστούν όλες οι αρνητικές επιπτώσεις που αντιμετωπίζουν οι χώρες της Μεσογείου εξ αιτίας των συγκεκριμένων ψαριών. Όπως είπε ο υπουργός για την Ελλάδα, η αλιεία μικρής κλίμακας είναι ζωτικής σημασίας, δεδομένου ότι αντιπροσωπεύει πάνω από το 90% των σκαφών ελληνικής σημαίας.
Ο κ. Αυγενάκης εξέφρασε τη σύμφωνη γνώμη του για το καθορισμό προτεραιοτήτων και τον εντοπισμό εκείνων των βιώσιμων επενδύσεων που θα επιτρέψουν την κατασκευή νέων σκαφών, τα οποία θα είναι περισσότερο αποδοτικά από ενεργειακή άποψη. Όπως τόνισε στην ομιλία του, η Ελλάδα πρόσφατα υιοθέτησε νομοθετικό πλαίσιο για τη δυνατότητα αύξησης της χωρητικότητας ή και της ισχύος των κινητήρων προώθησης.
Ωστόσο οι υφιστάμενες προβλέψεις του Ταμείου Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας δεν επαρκούν και είναι απαγορευτικές για την επίτευξη της ενεργειακής μετάβασης. Η μετασκευή ενός αλιευτικού σκάφους- ανεξαρτήτως μεγέθους, με στόχο να γίνει ενεργειακά αποδοτικότερο θα πρέπει να χρηματοδοτείται ακόμη και εάν προκύπτει αύξηση της χωρητικότητας ή/ και της ισχύος του. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και για την κατασκευή σκάφους σε αντικατάσταση άλλου ίδιου ή μικρότερης χωρητικότητας.
Τέλος, ο Υπουργός υποστήριξε ότι θα απαιτηθούν θεσμικές αλλαγές για την κάλυψη του στόχου της ΕΕ για την ανθρακοποίηση, όπως η επανεξέταση των ανώτατων ορίων δυναμικότητας που ορίζονται στην Κοινή Αλιευτική Πολιτική. Προϋπόθεση ωστόσο, είναι οι αλλαγές που θα γίνουν, να συνδέονται με την ενεργειακή μετάβαση, ώστε να αποφευχθεί η αύξηση της πίεσης στα αλιευτικά αποθέματα.
Latest News
Μειωμένες κατά 10% οι πωλήσεις φυτοφαρμάκων στην ΕΕ - Η θέση της Ελλάδας
Η αύξηση των τιμών έφερε πτώση των πωλήσεων φυτοφαρμάκων
Πρεμιέρα στις εξαγωγές για κεράσι και καρπούζι - Ανοδική πορεία για φράουλα
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις εξαγωγές φρούτων και λαχανικών από 10 έως 17/5/2024
«Φρένο» στις εισαγωγές ρυζιού που περιέχει φυτοφάρμακο
Να μπει τέλος στον αθέμιτο ανταγωνισμό των εισαγωγών αγροτικών προϊόντων από τρίτες χώρες, επιχειρεί το ΥπΑΑΤ
Αυγενάκης: Υπάρχει συγκροτημένη πολιτική στη διαχείριση των υδάτων
Υπό εξέταση νέες δράσεις για μείωση του κόστους παραγωγής
Αίτημα για αποζημίωση των συκοπαραγωγών της Β. Εύβοιας
Οι συκοπαραγωγοί έχουν πληγεί από τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias»
Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για παράταση στη δράση της νιτρορύπανσης
Οι δεσμεύσεις των δικαιούχων λήγουν στις 15 Φεβρουαρίου 2025
Το πορτοκάλι σε κρίση – Τι ζητούν οι παραγωγοί
Μεγάλη πτώση των τιμών στα πορτοκάλια λόγω των αθρόων εισαγωγών στην ΕΕ από την Αίγυπτο και άλλες χώρες μη μέλη της ΕΕ
Οι ασφαλιστικές καλύψεις στο νέο κανονισμό του ΕΛΓΑ - Ποιοι είναι οι προαιρετικοί κίνδυνοι
Η διαβούλευση για τη δημιουργία του νέου ΕΛΓΑ θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις, με την πρώτη να ολοκληρώνεται στο τέλος Μάϊου
Ελαιόλαδο και φρούτα κρατούν ψηλά τις τιμές στη γεωργία
Οι δείκτες τιμών εισροών και εκροών στη γεωργία – κτηνοτροφία τον Μάρτιο 2024
Σε διαβούλευση τα βαθμολογικά κριτήρια για ένταξη στους νέους αγρότες
Η έγκριση των κριτηρίων επιλογής καθώς και της ελάχιστης βαθμολογίας θα γίνει στο πλαίσιο της 3ης Επιτροπής Παρακολούθησης του ΣΣ ΚΑΠ