Με τιμές καρμπόν… πουλάνε τα πρατήρια υγρών καυσίμων την αμόλυβδη βενζίνη στην Αττική.
Όπως διαπιστώνει έρευνα του ΟΤ οι τιμές στο δημοφιλέστερο προϊόν για το γέμισμα των ρεζερβουάρ των Ι.Χ. οχημάτων είναι σχεδόν πανομοιότυπες. Η πρακτική αυτή διαπιστώνεται ανά περιοχή όπου τα πρατήρια υγρών καυσίμων – πλην ελαχίστων εξαιρέσεων – έχουν κολλήσει σε μία αντίστοιχη τιμή πώλησης της απλής αμόλυβδης βενζίνης.
Ενέργεια: Τα ορυκτά καύσιμα θα συνεχίσουν να τροφοδοτούν τον κόσμο για δεκαετίες
Στη Λεωφόρο Ποσειδώνος
Το φαινόμενο αυτό είναι εντονότερο το τελευταίο χρονικό διάστημα και το αποτέλεσμα είναι όπως προκύπτει από την έρευνα του ΟΤ, ένας οδηγός σε έναν για παράδειγμα κεντρικό δρόμο της Αττικής να έχει από ελάχιστα έως και μηδενικά περιθώρια για τη σύγκριση των τιμών και την επιλογή της ανταγωνιστικότερη.
Για παράδειγμα, όπως προκύπτει από τις τιμοληψίες του ΟΤ που βασίστηκαν στις εφαρμογές fuelGR και το fuelprices.gr (Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπ. Ανάπτυξης), αν κάποιος οδηγεί στη Λ. Ποσειδώνος και θελήσει να γεμίσει το ρεζερβουάρ του, όσα χιλιόμετρα κι αν διανύσει θα συναντήσει στην πλειονότητα των πρατηρίων ακριβώς την ίδια τιμή. Ή με ένα εύρος απόκλισης της τάξης του 0,001 με 0,004 ευρώ ανά λίτρο αν σταθεί άτυχος και προσπεράσει το ένα και μοναδικό βενζινάδικο που είναι κατά 0,144 ευρώ ανά λίτρο φθηνότερο. Αν και οι ειδικοί συμβουλεύουν τους οδηγούς να αποφεύγουν τα πρατήρια με μεγάλες διαφορές τιμών.
Η πλειονότητα
Πιο συγκεκριμένα στη Λ. Ποσειδώνος υπάρχουν 11 πρατήρια από το ύψος της Γλυφάδας και προς το Παλαιό Φάληρο. Τα σήματα ανήκουν σε έξι εταιρείες.
Οι δύο εταιρείες έχουν από τρία σήματα η κάθε μία σε ισάριθμα πρατήρια, η τρίτη εταιρεία έχει δύο σήματα και οι άλλες τρεις εταιρείες έχουν από ένα σήμα η κάθε μία.
Από τα 11 βενζινάδικα τα 7 έχουν την ίδια ακριβώς τιμή τα 1,879 ευρώ ανά λίτρο. Τα δύο έχουν επίσης την ίδια τιμή με απειροελάχιστη διαφορά από την προαναφερόμενη και για την ακρίβεια στα 1,878 ευρώ ανά λίτρο. Ένα βενζινάδικο πουλάει την αμόλυβδη με 1,875 ευρώ ανά λίτρο δηλαδή χαμηλότερα κατά 0,004 ευρώ ανά λίτρο από το ακριβότερο και το τελευταίο πρατήριο έχει τιμή στα 1,735 ευρώ ανά λίτρο.
Στη Λεωφόρο Μεσογείων
Στη Λ. Μεσογείων από τα όρια του δήμου Αθηναίων μέχρι και την Αγία Παρασκευή συναντάμε 10 πρατήρια. Εκεί η κατάσταση είναι κάπως καλύτερη σε σχέση με τη Λ. Ποσειδώνος, αλλά και πάλι οι τιμές έχουν μικρές αποκλίσεις μεταξύ τους. Από τα 10 βενζινάδικα τα τρία πουλάνε την αμόλυβδη προς 1,889 ερώ ανά λίτρο, το ένα προς 1,885 ευρώ ανά λίτρο (με διαφορά δηλαδή 0,005 ευρώ), το πέμπτο βενζινάδικο, προς 1,883 ευρώ ανά λίτρο (ήτοι φθηνότερα κατά 0,006 ευρώ από το ακριβότερο), το έκτο 1,880 ευρώ ανά λίτρο (φθηνότερα κατά 0,009 ευρώ από το ακριβότερο), το έβδομο 1,879 ευρώ ανά λίτρο, όπου εδώ είναι κάπως αισθητή η διαφορά, και τα άλλα τρία έχουν τιμές 1,873 ευρώ, 1,823 και 1,739 ευρώ ανά λίτρο, αντίστοιχα.
Τι λένε οι εταιρείες πετρελαιοειδών
Ο ΟΤ απευθύνθηκε στον πρόεδρο του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) κ. Γιάννη Αληγιζάκη για το θέμα: «Η διατήρηση του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των εταιρειών εμπορίας και των πρατηρίων που έχει επιβάλλει η κυβέρνηση προκαλεί στρέβλωση στην αγορά και αποδυναμώνει τον ανταγωνισμό», είναι η εξήγηση που δίνει για τη συγκεκριμένη πρακτική της αγοράς. Το πλαφόν επιβλήθηκε πέρυσι τον Μάρτιο του 2022 και σύμφωνα με τη διάταξη τα περιθώρια κέρδους των εταιρειών εμπορίας και βενζινοπωλών δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν εκείνα του Αυγούστου του 2021.
Το πλαφόν και η στρέβλωση της αγοράς
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΠΕ, η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει πως θα συνεχιστεί μέχρι και το τέλος του χρόνου η εφαρμογή της διάταξης. Κατά τον ίδιο δεν δικαιολογείται αφού οι τιμές από το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης έχουν υποχωρήσει όπως και η επιβάρυνση στον πληθωρισμό: «Το μόνο που προκαλείται είναι στρέβλωση στη λειτουργία της αγοράς, καθώς και παρεμπόδιση μίας πιο επθετικής εμπορικής πολιτικής με εκπτώσεις στις τιμές των καυσίμων, που πιθανόν να θέλει να κάνει κάποια επιχείρηση».
Latest News
Από ορυκτά καύσιμα τo 50% της ενέργειας που καταναλώνει η βιομηχανία στην ΕΕ
Σε ποιον κλάδο αντιστοιχούσε το 1/5 της συνολικής βιομηχανικής κατανάλωσης
Ο κολοσσός φυσικού αερίου που πήρε το στέμμα από την Gazrpom
Οι νέες ισορροπίες στην ευρωπαϊκή αγορά και το στοίχημα της ρωσικής μετάβασης - Οι κινήσεις του ευρωπαϊκού μπλόκ για τη θωράκισή του
Μπαράζ αγωγών για εναρμονισμένη πρακτική πετρελαϊκών στις ΗΠΑ
Η κατηγορία είναι πιθανό να περιλαμβάνει περίπου τέσσερα χρόνια πωλήσεων βενζίνης στα δύο τρίτα των Αμερικανών καταναλωτών, δηλώνει δικηγόρος των εναγόντων
Στην... «πρίζα» και πάλι το μεγαλύτερο πυρηνικό εργοστάσιο στον κόσμο
Τα σχέδια του Τόκιο και οι νέοι κανόνες ασφαλείας
Στεφάτος (ΕΔΕΥΕΠ): «Αισιοδοξούμε για τα κοιτάσματα αερίου στην Κρήτη»
Τέλη 2024 με αρχές 2025 οι αποφάσεις για τις γεωτρήσεις, λέει στο «Βήμα» ο CEO της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων
Πεδίο σκληρού ανταγωνισμού η πυρηνική ενέργεια για Κίνα και Ρωσία
Η ρωσική κρατική εταιρεία πυρηνικής ενέργειας Rosatom παραμένει ένας από τους κύριους εξαγωγείς πυρηνικών καυσίμων και υπηρεσιών εμπλουτισμού ουρανίου σε όλο τον κόσμο
Σε ιστορικά χαμηλά η όρεξη των Ευρωπαίων για επενδύσεις στην Κίνα
Ευρωπαϊκές εταιρείες εγκαταλείπουν τη χώρα
Γιατί οι Big Oil αγαπούν να μισούν τον Μπάιντεν
Τα πράσινα σχέδια του Μπάιντεν αναστατώνουν τους παραγωγούς των ΗΠΑ
Ποιοι «τζογάρουν» με τις τιμές φυσικού αερίου - Σε υψηλό διετίας οι θέσεις long
Αυξάνονται οι ανησυχίες για πιθανές διαταραχές στον εφοδιασμό
Τι θα πράξει ο ΟΠΕΚ με τις περικοπές - Ανατροπή εκτιμήσεων από την Goldman Sachs
Οι αναλυτές της Goldman ανέφεραν τρεις βασικούς λόγους πίσω από την αλλαγήτων προσδοκιών τους