Τον Ιούλιο του 2023, η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ συνέχισε την αναπτυξιακή της τροχιά. Τον έβδομο μήνα της φετινής χρόνιας πουλήθηκαν 851.156 καινούργια αυτοκίνητα. Η αύξηση αγγίζει το 15,2%. Αξίζει να τονισθεί ότι η αυξητική τάση του Ιουλίου είναι η δωδέκατη συνεχόμενη.
Οι περισσότερες αγορές σημείωσαν σταθερή ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γαλλία (+19,9%), Γερμανία (+18,1%), Ισπανία (+10,7%) και Ιταλία (+8,7%), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA).
Ο «χάρτης» για τη συντήρηση των μπαταριών αυτοκινήτου
Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά (+17,6%), φτάνοντας συνολικά τα 6,3 εκατ. μονάδες. Παρά τις ενδείξεις για ανάκαμψη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από διαταραχές εφοδιασμού που σχετίζονται με την πανδημία, οι όγκοι από το έτος μέχρι σήμερα εξακολουθούν να είναι 22% χαμηλότεροι από το 2019. Υπήρξαν διψήφια ποσοστιαία κέρδη στις περισσότερες αγορές κατά τη διάρκεια αυτής της επτάμηνης περιόδου, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερες: Ισπανία (+21,9%), Ιταλία (+20,9%), Γαλλία (+15,8%) και Γερμανία (+13,6%).
Τον Ιούλιο, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην αγορά αυξήθηκε στο 13,6% (από 9,8% τον ίδιο μήνα πέρσι). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη θέση τους ως η δεύτερη επιλογή μεταξύ των νέων αγοραστών αυτοκινήτων, καταλαμβάνοντας πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς. Ωστόσο, τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων βενζίνης και ντίζελ, διατήρησαν το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς του μισού των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.
Αυξήθηκαν σημαντικά οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Τον Ιούλιο, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία στην ΕΕ αυξήθηκαν σημαντικά κατά 60,6%, φτάνοντας τις 115.971 μονάδες, που αντιστοιχούν στο 13,6% της αγοράς. Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ αναπτύχθηκαν σημαντικά με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των δύο μεγαλύτερων, της Γερμανίας (+68,9%) και της Γαλλίας (+32,4%). Σημειωτέον, το Βέλγιο κατέγραψε τις υψηλότερες πωλήσεις με εντυπωσιακή αύξηση 235,9%. Σωρευτικά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία σημείωσαν σημαντική αύξηση 54,7% από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, με 819.725 μονάδες να καταγράφονται.
Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 31,6% τον Ιούλιο, τροφοδοτούμενοι κυρίως από τη σταθερή ανάπτυξη στις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Γερμανία (+46,6%), Γαλλία (+32,8%), Ισπανία (+30,8%) και Ιταλία (+16,7%) %). Αυτό οδήγησε σε σωρευτική αύξηση 28,5%, με πωλήσεις σχεδόν 1,6 εκατομμυρίων μονάδων μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου, που ισοδυναμεί με το ένα τέταρτο του μεριδίου αγοράς.
Οι ταξινομήσεις νέων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14,5%, φτάνοντας τις 67.060 μονάδες. Οι ισχυρές επιδόσεις σε μεγάλες αγορές όπως η Ολλανδία (+107,6%), η Γαλλία (+80%) και η Ισπανία (+42,7%) αντισταθμίστηκαν από την πτώση στη Γερμανία (-39,5%), τη μεγαλύτερη αγορά αυτού του τύπου καυσίμου. Παρά την ανάπτυξη αυτή, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων παρέμεινε σταθερό στο 7,9% τον Ιούλιο.
Τον Ιούλιο, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5%, φτάνοντας τις 304.903 μονάδες. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε από 39,3% σε 35,8% σε σύγκριση με τον περασμένο Ιούλιο. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στις σταθερές επιδόσεις σε μεγάλες αγορές, ιδίως στη Γαλλία (+16,4%) και στη Γερμανία (+12,5%). Πάνω από 2,3 εκατομμύρια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πουλήθηκαν τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, μια σημαντική αύξηση 14,3% σε σύγκριση με το 2022.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά της ΕΕ για αυτοκίνητα ντίζελ συνέχισε να μειώνεται (-9,1% τον Ιούλιο) παρά την ανάπτυξη στη Γερμανία (+2,7%) και στις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, ιδιαίτερα στη Σλοβακία (+36,1%) και στη Ρουμανία (+19,8%) ). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον μερίδιο αγοράς 14,1%, από 17,9% τον Ιούλιο πέρσι.
Latest News
Επαναπροσδιορίζει το τοπίο των ΑΠΕ η Sunlight
Με καινοτόμα συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας
Η Masdar, ο Κοπελούζος και ο ΑΔΜΗΕ – Οι νέες κινήσεις για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου
Η συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ στο έργο GREGY και οι διαγωνισμοί για τις μελέτες
«Πράσινα» σπίτια, ο νέος κίνδυνος για τις τράπεζες
Πώς επιδρούν οι ανακαινίσεις στα δανειακά χαρτοφυλάκια
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας