Αντιδρά η ένωση αιολικής ενέργειας της Γερμανίας σε νομοσχέδιο για την επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης έργων υποδομής που προωθεί η κυβέρνηση Σολτς, υποστηρίζοντας ότι οι νέες ρυθμίσεις θα περιορίσουν την επέκταση του τομέα αιολικής ενέργειας καθώς δίνεται λόγος στον στρατό για την περιοχή όπου μπορούν να εγκατασταθούν ανεμογεννήτριες.
ΑΔΜΗΕ: Νέο ρεκόρ ΑΠΕ – Υπερκάλυψη της ζήτησης κατά 140%
Όπως αναφέρει το Reuters, η Γερμανία στοχεύει να προμηθεύεται το 80% της ηλεκτρικής της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μέχρι το 2030. Στοχεύει σε 115 γιγαβάτ από χερσαία αιολικά, με στόχο να καταστήσει το 2% της χώρας διαθέσιμο για αιολική ενέργεια μέχρι το 2030 από 0,5% που είναι διαθέσιμο σήμερα.
Όμως το σχέδιο δίνει νέα εξουσία στις γερμανικές αμυντικές αρχές να απορρίπτουν την κατασκευή ανεμογεννητριών σε περιοχές που μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στη λειτουργία των ραντάρ αεράμυνας.
«Ένα σημαντικό μέρος του συνόλου της ομοσπονδιακής επικράτειας δεν θα είναι πλέον διαθέσιμο για παραγωγή αιολικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των υψηλού αιολικού δυναμικού περιοχών στις ακτές» υποστήριξε ο πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Αιολικής Ενέργειας (BWE), Bärbel Heidebroek σε δήλωσή του, προσθέτοντας ότι τα εν λόγω αμυντικά συστήματα προστατεύονται ήδη από τους κανονισμούς του οικοδομικού κώδικα.
Η ρύθμιση
Η νέα ρύθμιση, την οποία εισήγαγε το υπουργείο Μεταφορών, θα έδινε σε μια στρατιωτική αδειοδοτούσα αρχή την εξουσία να εξετάζει την κατασκευή αιολικών σταθμών σε περιοχές εντός της ακτίνας δοκιμών για σταθερά ραντάρ αεράμυνας, με βάση την υπόθεση και όχι τη βεβαιότητα ότι η ανεμογεννήτρια θα μπορούσε να προκαλέσει δυσλειτουργία των συστημάτων, πρόσθεσε.
Αυτό θα επηρέαζε αρκετές εκατοντάδες ανεμογεννήτριες κάθε χρόνο και θα δημιουργούσε ένα «νέο γραφειοκρατικό τέρας», κατά την BWE, που σημειώνει ακόμα ότι ο στρατός, ο οποίος συνήθως απαιτεί μια σαφή ακτίνα δοκιμών 50 χιλιομέτρων, διαθέτει 18 σταθερά ραντάρ.
Το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας δήλωσε ότι οι αλλαγές στο νομοσχέδιο ζητήθηκαν από το υπουργείο Άμυνας λόγω της ανησυχίας για ατυχήματα. Πρόσθεσε ότι η σχεδιαζόμενη αλλαγή δεν σημαίνει αυτόματο αποκλεισμό ή απαγόρευση κατασκευής ανεμογεννητριών, αλλά εξέταση κατά περίπτωση, προσθέτοντας ότι εξακολουθεί να αναμένει υψηλό ποσοστό εγκρίσεων από τον στρατό, αναφέροντας ότι το σημερινό ποσοστό είναι 90%.
«Η αλλαγή αποτελεί επίσης έκφραση της αυξημένης σημασίας της εθνικής και συμμαχικής άμυνας στη χώρα μας», δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου στο Reuters.
Latest News
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα