Ο Σρικουμάρ Ράο πέρασε την καριέρα του για δεκαετίες διδάσκοντας στελέχη και φοιτητές του Fortune 500 στις κορυφαίες σχολές επιχειρήσεων στον κόσμο πώς να είναι πιο ευτυχισμένοι στην εργασία τους. Και μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια ανακάλυψε ότι μεγάλο μέρος του άγχους και της απογοήτευσης που βιώνουν οι άνθρωποι στη δουλειά τους προέρχεται από την ίδια πηγή: απόσπαση προσοχής.
«Οι άνθρωποι με ρωτούν συνέχεια, ποια είναι η νούμερο ένα συμβουλή που μπορείτε να μου δώσετε για να είμαι πιο χαρούμενος στη δουλειά ή πιο ευτυχισμένος στη ζωή μου; Και πάντα λέω «Ό,τι κάνεις, κάνε το. Απλά να είσαι παρών», υπογράμμισε ο 72χρονος σήμερα Ράο, 72 ετών, στο CNBC Make It.
Ο Ράο, ο οποίος έχει Ph.D. στις επιχειρήσεις από το Columbia Business School, έχει διδάξει στο London Business School, στο Haas School of Business στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϋ, στο Columbia Business School και αλλού. Έχει επίσης κάνει πρωτοποριακή έρευνα για τα κίνητρα στο χώρο εργασίας και ηγήθηκε εκπαιδευτικών σεμιναρίων σε εργαζόμενους στη Google, τη Microsoft, τη Merill Lynch, και άλλες εταιρείες.
Οι Αμερικανοί ξέρουν τι χρειάζεστε για μια καλή ζωή και δεν είναι τα πολλά χρήματα
Είτε είστε φοιτητής είτε Διευθύνων Σύμβουλος, «η αντιμετώπιση συνεχών περισπασμών στη δουλειά ενισχύει τη δυστυχία στη ζωή σας», εξηγεί. «Πάρτε την τεχνολογία, για παράδειγμα: Έχουμε όλες αυτές τις εφαρμογές που υποτίθεται ότι κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη, αλλά αντίθετα, απλώνουν την προσοχή μας σε διάφορες πηγές, την εξαντλούν και μας κάνουν δυστυχισμένους».
Η απομάκρυνση όσων αποσπούν την προσοχή είναι επίσης ένα χακάρισμα ευτυχίας: αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η ικανότητα ενός ατόμου να εστιάσει και να είναι παρών συνδέεται με μια σειρά από οφέλη για την υγεία , όπως χαμηλότερα επίπεδα στρες, βελτιωμένη γνωστική ευελιξία και υψηλότερη ικανοποίηση.
Η αύξηση της ευτυχίας σας είναι απαραίτητη για όλες τις πτυχές της ζωής, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντική στη δουλειά, σημειώνει ο Ράο.
Το να είσαι δυστυχισμένος στη δουλειά, προσθέτει, μπορεί να μεταδοθεί σε άλλους τομείς της ζωής, βλάπτοντας τις σχέσεις σου, τον ύπνο σου και τη γενική ψυχική σου υγεία. Όπως επισημαίνει ο Ράο.
Οι δύο απλές στρατηγικές που μπορούν να σας βοηθήσουν να είστε πιο ευτυχισμένοι στη δουλειά
Ο Ράο εισηγείται δύο τακτικές για να μειώσετε τους περισπασμούς και να γίνετε πιο χαρούμενοι στη δουλειά.
Η πρώτη ονομάζεται «διακοπή της διανοητικής σου φλυαρίας». Παρατηρήστε όποιες σκέψεις και συναισθήματα βιώνετε, αναγνωρίστε τις αρνητικές, παρεμβατικές σκέψεις ως περισπασμούς και εστιάστε ξανά την προσοχή σας σε οποιαδήποτε δραστηριότητα κάνετε αυτή τη στιγμή.
Ο Ράο προσφέρει το ακόλουθο παράδειγμα: «Φανταστείτε ότι κάθεστε στο γραφείο σας και απαντάτε σε email, μπορεί να διαπιστώσετε ότι το μυαλό σας πηγαίνει σε εκατομμύρια διαφορετικές κατευθύνσεις, σκέφτεστε μια συνάντηση που μόλις προστέθηκε στο ημερολόγιό σας ή μια ειδοποίηση στο τηλέφωνό σας. Ξαφνικά, μπορεί να σκέφτεστε, «Θεέ μου, υπάρχουν τόσα πολλά που πρέπει να κάνω, δεν μπορώ να τα κάνω όλα αυτά σε 24 ώρες».
Όταν οι σκέψεις σας αρχίζουν να στριφογυρίζουν στη δουλειά, κάντε μια παύση, πάρτε μια βαθιά ανάσα και προσπαθήστε να εστιάσετε την προσοχή σας στην εργασία που κάνετε εκείνη την ώρα.
«Αν γίνεις καλός στην παρατήρηση της διανοητικής σου φλυαρίας, δημιουργείς απόσταση μεταξύ του εαυτού σου και των αρνητικών σκέψεων, δίνοντας σε αυτή τη φλυαρία πολύ λιγότερη δύναμη να σε κάνει δυστυχισμένο και να σε πάει, διανοητικά, σε μέρη που δεν θέλεις να πας», λέει ο Ράο. «Σε βοηθά να χτίσεις την αυτογνωσία σου και να ανακτήσεις την αυτοπεποίθησή σου».
Συγκρούσεις
Δεν μπορείτε πάντα να αποφύγετε τις συγκρούσεις και το άγχος στον χώρο εργασίας – ίσως έχετε ένα τοξικό αφεντικό ή ένα πρόγραμμα που απαιτεί 12ωρες βάρδιες – αλλά η εστίαση στη μείωση των περισπασμών και των στρεσογόνων παραγόντων που είναι υπό τον έλεγχό σας μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να νιώσετε πιο ευτυχισμένοι και ήρεμοι στη δουλειά, λέει ο Ράο.
«Ίσως δεν μπορείτε να πείτε «όχι» στο αφεντικό σας, αλλά μπορείτε να ορίσετε χρονικά τετράγωνα στο ημερολόγιό σας, ώστε να έχετε διαλείμματα μεταξύ των συναντήσεων ή να απενεργοποιήσετε το προσωπικό σας τηλέφωνο κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή σας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», προσθέτει.
Μόλις εξασκήσετε αυτές τις δύο συνήθειες – παρατηρώντας τη διανοητική σας φλυαρία και περιορίζοντας όσα αποσπούν την προσοχή σας στη δουλειά – ο Ράο λέει, «θα διαπιστώσετε γρήγορα ότι όποια εργασία κάνετε γίνεται πολύ λιγότερο δυσάρεστη και σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται πραγματικά ευχάριστη».
Latest News
Δεχτήκατε κυβερνοεπίθεση - Πώς να ελαχιστοποιήσετε τη διατάραξη των IT συστημάτων σας
Στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο δεν περιορίζεται απλώς στην αποτροπή επιθέσεων
Αυτές είναι οι εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα
Η έρευνα του Great Place Τo Work διεξάγεται με ανώνυμα ερωτηματολόγια και στηρίζεται κατά κύριο λόγο στην άποψη που έχουν οι εργαζόμενοι για την εταιρεία τους
Βurn οn: Όταν δεν μπορείς να σταματήσεις να δουλεύεις
Το καθημερινό άγχος μπορεί να οδηγήσει σε burn out και κατάθλιψη. Οι πάσχοντες του burn on ωστόσο διαφέρουν, καθώς εξακολουθούν να εργάζονται – έχοντας ξεπεράσει τα όρια κατάρρευσης
Οι οκτώ βασικές τάσεις στην ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων - Τι δείχνει έρευνα του ΕΒΕΠ
Στο υψηλότερο επίπεδό από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου έφτασε ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ευρώπη το 2023
Κεταμίνη: Το «ναρκωτικό των πάρτι» που θεραπεύει την κατάθλιψη στο χώρο εργασίας
Πολλές εταιρείες περιλαμβάνουν το ναρκωτικό στα προγράμματα υγείας
Οι Ευρωπαίοι έχουν περισσότερο χρόνο και οι Αμερικανοί χρήματα – Ποιο από τα δύο αξίζει περισσότερο
Πώς διατηρείται η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής – Ποιοι τα καταφέρνουν καλύτερα
Το 75% των οργανισμών αλλάζουν στρατηγικές για το ανθρώπινο δυναμικό λόγω Generative AI
Έρευνα της Deloitte για το Generative AI διαπιστώνει ότι η υιοθέτησή του προχωρά γρήγορα, αλλά το κλειδί για μεγαλύτερη πρόοδο είναι η πραγματοποίηση οργανωτικών αλλαγών
Eminem και Bob Marley «επιστρατεύει» η McKinsey για να τονώσει τους συνεργάτες της
Η εταιρεία προσπαθεί να ενισχύσει το ηθικό των εργαζομένων της