Ολοένα και μακρινά ταξίδια κάνουν τα σιτηρά και το πετρέλαιο, προκειμένου να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, καθώς η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει διακόψει τις τις παραδοσιακές εμπορικές οδούς.
Σύμφωνα με την επισκόπηση των θαλάσσιων μεταφορών από τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) οι αποστολές των σιτηρών το 2023 διένυσαν τις μεγαλύτερες αποστάσεις που έχουν καταγραφεί από κάθε άλλη χρονιά, καθώς οι εισαγωγείς στράφηκαν σε αγορές από άλλες χώρες μετά τον αποκλεισμό των εξαγωγών της Ουκρανίας.
Σε καλό δρόμο οι συνομιλίες Πολωνιάς – Ουκρανίας για τις εισαγωγές σιτηρών
Παράλληλα, τα φορτία του πετρελαίου έκαναν τα πιο μακρινά ταξίδια από το 1999 τουλάχιστον, καθώς η Ρωσία αναζητούσε νέες εξαγωγικές αγορές.
«Έχουμε μεγαλύτερες αποστάσεις που διανύουμε κυρίως λόγω της αναταραχής στη Μαύρη Θάλασσα και λόγω του πολέμου στην Ουκρανία», δήλωσε η Ρεμπέκα Γκρίνσπαν, γενική γραμματέας της UNCTAD, σε μια ενημέρωση στο Λονδίνο. «Θα είναι πολύ σημαντικό να προσπαθήσουμε να μετριάσουμε τους παράγοντες κινδύνου που αντιμετωπίζουμε λόγω των γεωπολιτικών ζητημάτων».
Ο ρόλος της Ρωσίας και της Ουκρανίας
Όπως υπογραμμίζει το Bloomberg, η Ρωσία είναι ο κορυφαίος μεταφορέας σιταριού στον κόσμο και σημαντικός προμηθευτής πετρελαίου, ενώ η Ουκρανία είναι επίσης εξέχων εξαγωγέας τροφίμων.
Ο ντε φάκτο αποκλεισμός των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας της Ουκρανίας από το Κρεμλίνο και οι επιθέσεις στα λιμάνια έχουν διακόψει τις αποστολές σιτηρών και γεωργικών αγαθών. Εν τω μεταξύ, η Μόσχα πρέπει να ανακατευθύνει τις εξαγωγές πετρελαίου της καθώς οι Ευρωπαίοι αγοραστές αποφεύγουν τις προμήθειες.
Η Ρωσία έχει αρχίσει να βασίζεται κυρίως στην Κίνα και την Ινδία για να συνεχίσει να αγοράζει.
Σύμφωνα με την έκθεση «αν και οι αποστολές σιτηρών από την Ουκρανία ξεκίνησαν ξανά το 2022 χάρη στην Πρωτοβουλία της Μαύρης Θάλασσας, αρκετές χώρες εισαγωγής σιτηρών έπρεπε να βασιστούν σε εναλλακτικούς εξαγωγείς σιτηρών. Αντίθετα, αγοράζουν από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής ή τη Βραζιλία, απόφαση η οποία συνεπάγεται μεγαλύτερες αποστάσεις», σύμφωνα με την έκθεση.
Latest News
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους