«Αγάπη μου συρρίκνωσαν τα… προϊόντα»!
Όλα και μικρότερα γίνονται τα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, πλην όμως, οι τιμές που πληρώνουν οι καταναλωτές παραμένουν οι ίδιες. Το πρόβλημα βέβαια δεν αναμένεται να εξαφανιστεί όσο ο πληθωρισμός παραμένει σε υψηλά επίπεδα.
Eurostat: Στο 2,4% ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο – Στο 4,3% στην ευρωζώνη
Το γνωστό «Shrinkflation» δηλαδή η μείωση του μεγέθους ή της ποσότητας ενός προϊόντος, διατηρώντας την τιμή του σταθερή – γίνεται ανεξέλεγκτο.
Πώς αντιδρά άραγε ο καταναλωτής όταν για παράδειγμα καλείται να αγοράσει από το σούπερ μάρκετ ένα κεσεδάκι γιαούρτι 200 γραμμαρίων στα 170 ή 150 γραμμάρια, χωρίς να μειώνεται η τιμή; Ή φέτα 1.000 γραμμαρίων σε συσκευασία των 800 γραμμαρίων;
Μικραίνουν τις ποσότητες
Ορισμένες εταιρείες μικραίνουν την ποσότητα του προϊόντος που που περιέχει η συσκευασία του, για να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος παραγωγής. Καταναλωτικές ενώσεις έχουν ασκήσει κριτική στην πρακτική αυτή.
Το ΙΝΚΑ – Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας έχει εκφράσει την διαμαρτυρία του διότι, όπως υποστηρίζει, μειώνονται οι ποσότητες στις συσκευασίες προϊόντων.
Το ΙΝΚΑ σημειώνει ότι αν και είναι νόμιμη διαδικασία, ωστόσο πρόκειται για ένα «τέχνασμα της βιομηχανίας και της βιοτεχνίας» ενώ προσθέτει στην ανακοίνωση, ότι μετά από ελέγχους που πραγματοποίησε, διαπίστωσε ότι μειώνονται οι ποσότητες στις συσκευασίες προϊόντων.
Shrinkflation pic.twitter.com/B0hMtIf6FS
— Teresa Mick Lynch Fan Club (@McNallyTeresa) September 21, 2023
Επιπλέον, αναφέρει ότι υπάρχει μείωση των ποσοτήτων, σχεδόν σε όλες τις συσκευασίες προϊόντων, όχι μόνο στα τρόφιμα, αλλά και στα είδη περιποίησης, στα χαρτικά, απορρυπαντικά, καλλυντικά, ζωοτροφές «και γενικά όπου αυτό είναι εφικτό, ακόμα και στα αγροτικά προϊόντα του πρωτογενούς τομέα (τσουβάλια καλαμπόκι, σόγια, κριθάρι μπάλες τριφύλλι)».
Πολλές εταιρείες ανά τον κόσμο μειώνουν το προϊόντα τους με τρόπους που συνήθως δεν μπορεί να αντιληφθεί με την πρώτη ή ακόμη και με τη δεύτερη ματιά ο καταναλωτής, διατηρώντας παράλληλα σταθερό αυτό που σίγουρα θα προσέξει: την τιμή του.
Όμως το κόστος για τον καταναλωτή δεν παραμένει το ίδιο, διότι πληρώνει περισσότερα καθώς με τα ίδια χρήματα αγοράζει λιγότερο προϊόν.
Inflation? What inflation? 🚨
Shrinkflation pic.twitter.com/jdwwySfvXW— Wall Street Silver (@WallStreetSilv) September 21, 2023
Το shrinkflation
Η Carrefour, η οποία έχει ισχυρή διαπραγματευτική δύναμη ως ο δεύτερος μεγαλύτερος διαχειριστής σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, έβαλε την περασμένη εβδομάδα ετικέτες «shrinkflation» σε προϊόντα που γίνονται μικρότερα χωρίς μείωση τιμής.
Δεδομένα που συγκεντρώθηκαν για το Reuters από την Bernstein, δείχνουν ότι η Γαλλία αντιπροσώπευε περίπου το 8% των συνολικών αναφερόμενων πωλήσεων της Danone, του παρασκευαστή του γιαουρτιού Activia, το 2022 και σχεδόν το 4% των ετήσιων πωλήσεων της Nestle. Και στις δύο περιπτώσεις, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέλαβε τη δεύτερη θέση.
Η Unilever, με περισσότερες από 400 μάρκες, συμπεριλαμβανομένου του σαπουνιού Dove και των κύβων ζωμού Knorr, θεωρεί τη Γαλλία την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της στη Δυτική Ευρώπη με μερίδιο 2,2% στις ετήσιες πωλήσεις, μετά το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.
Η Danone θα αισθανθεί τις μεγαλύτερες πιέσεις για μείωση των τιμών, δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Bruno Monteyne.
«Τα προϊόντα της είναι πολύ πιο εμπορευματοποιημένα – το γιαούρτι είναι γιαούρτι και υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις ιδιωτικής ετικέτας», τόνισε. «Αντίθετα το Nespresso (της Nestle) δεν είναι τόσο εύκολο να αντικατασταθεί», πρόσθεσε.
Latest News
Έκρηξη στις αιτήσεις για τον εξωδικαστικό - Πόσες οφειλές ρυθμίστηκαν [γράφημα]
Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 16.704 επιτυχείς ρυθμίσεις οφειλών
Σκρέκας: Αποκλιμάκωση του πληθωρισμού δεν σημαίνει μείωση τιμών
Κάποια μειώνονται, κάποια αυξάνονται, αλλά ο μέσος όρος προσεγγίζει το 0, είπε ο υπουργός Ανάπτυξης
Moerenhout (EPRA): Πώς απετράπη ο Αρμαγεδδών της ιδιοκτησίας
Καιροσκοπικά κεφάλαια από τη Μέση Ανατολή τοποθετούνται στρατηγικά σε ευρωπαϊκές εισηγμένες ακινήτων
Ένας στους 2 ενδιαφέρεται για αγορά ακινήτου - Τι λένε για «φούσκα» και εκτός σχεδίου δόμησης
Τα αποτελέσματα του 2ου βαρόμετρου για την αγορά ακινήτνω αποκαλύπτουν σημαντικές νέες πληροφορίες και τάσεις της αγοράς
Από τον Βγενόπουλο στον Τσαγκαράκη - Ποια ακίνητα «διαμάντια» βγαίνουν στο σφυρί
Πάνω 1700 πλειστηριασμοί είναι προγραμματισμένοι να διενεργηθούν αυτή την εβδομάδα
Σπάνε ρεκόρ οι επενδύσεις σε αμοιβαία και έντοκα γραμμάτια – Η στροφή των καταθετών [γράφημα]
Ιστορικό υψηλό για το ενεργητικό των 13 ΑΕΔΑΚ. Πάνω από τα 18 δισ. ευρώ
Ενοικιάσεις γραφείων… με την ώρα
Τα υψηλά μισθώματα οδηγούν πολλούς νέους αυτοαπασχολούμενους σε συγκροτήματα ημερήσιων γραφείων (workspaces), ακόμα και σε καφετέριες
Εργαζόμενους από τρίτες χώρες αναζητά η βιομηχανία
Τα κενά δεν εντοπίζονται σε μερικές μόνο ειδικότητες, αλλά σε όλο το εύρος θέσεων και ειδικοτήτων, τονίζει η πρόεδρος του ΣΒΕ Λουκία Σαράντη
Ο χάρτης των πληρωμών e-ΕΦΚΑ-ΔΥΠΑ - Ποιοι πάνε ταμείο
Θα καταβληθούν 75.486.131,77 ευρώ σε 57.348 δικαιούχους
Ενοικιάσεις γραφείων… με την ώρα – Οξύνονται τα προβλήματα της επαγγελματικής στέγης
Τα υψηλά μισθώματα οδηγούν πολλούς νέους αυτοαπασχολούμενους σε συγκροτήματα ημερήσιων γραφείων (workspaces), ακόμα και σε καφετέριες