Στενεύουν τα περιθώρια χρηματοδότησης για τα λιγότερο «πράσινα» πλοία μετά την απόφαση της οργάνωσης «Αρχές του Ποσειδώνα» (Poseidon Principles) στην οποία συμμετέχουν 30 διεθνείς τράπεζες με ισχυρά ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια, να αναθεωρήσουν το πλαίσιο αξιολόγησης και αναφοράς της συμμόρφωσης των ναυτιλιακών χαρτοφυλακίων τους, με τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Μετά την αναθεωρημένη στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου, που εγκρίθηκε κατά τη διάρκεια της MEPC80 τον Ιούλιο του 2023, η εν λόγω επικαιροποίηση σηματοδοτεί τη δέσμευση των ναυτιλιακών τραπεζών για τη μετάβαση του ναυτιλιακού τομέα προς ένα βιώσιμο μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Σύμφωνα με τις «Αρχές του Ποσειδώνα», οι συμμετέχουσες τράπεζες μπορούν να συνεργαστούν με τους πελάτες τους, πλοιοκτήτες, για να εντοπίσουν τρόπους μείωσης της έντασης άνθρακα των πλοίων τους ή θα μπορούσαν να αναπροσαρμόσουν το ναυτιλιακό τους χαρτοφυλάκιο με την πάροδο του χρόνου προς τμήματα του κλάδου που είναι περισσότερο προσαρμοσμένα στο κλίμα ή προς τεχνολογίες που είναι προσαρμοσμένες στο κλίμα (π.χ. καύσιμα με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα).
Όμιλος Grimaldi: Ρίχνει στην Αδριατική πιο «πράσινα» και μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς φορτηγών
«Το 2019, όταν καθιερώσαμε τις Αρχές του Ποσειδώνα, επιλέξαμε να είμαστε διαφανείς ως προς τον τρόπο συμμόρφωσης του χαρτοφυλακίου μας σύμφωνα με τη δέσμευση του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας την προηγούμενη χρονιά. Εμείς, ως οργανισμός, θέτουμε σήμερα υψηλότερους στόχους για να ευθυγραμμιστούμε με τις αποφάσεις που ελήφθησαν στο MEPC80 τον περασμένο Ιούλιο» δήλωσε ο Michael Parker, Πρόεδρος των Αρχών του Ποσειδώνα και Πρόεδρος της Global Shipping, Logistics and Offshore, Citi. «Εστιάζουμε στη συνεργασία με τους πελάτες μας ώστε να συνδράμουμε την προσπάθεια τους για ένα πιο πράσινο, πιο βιώσιμο μέλλον στη ναυτιλία, μέσω της ενεργειακής μετάβασης σε μηδενικές εκπομπές όταν τα καύσιμα, τα πλοία και η τεχνολογία θα είναι διαθέσιμα».
Μηδενικές εκπομπές αερίων
Η τρέχουσα ευθυγράμμισή του Poseidon Principles Association με τον πιο πρόσφατο στόχο του ΙΜΟ να επιτύχει μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα της ναυτιλίας ως το 2050, με ενδιάμεσους στόχους το 2030 και το 2040 αποδεικνύει την προσαρμοστικότητα και την δέσμευσή των μελών του να παραμείνουν στην πρώτη γραμμή της δράσης για το παγκόσμιο κλίμα, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
«Οι αναθεωρήσεις των Poseidon Principles υπερβαίνουν την απλή καταγραφή. Παρέχουν στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ανεκτίμητες πληροφορίες που βασίζονται σε δεδομένα», δήλωσε ο Paul Taylor, Αντιπρόεδρος των Poseidon Principles και Επικεφαλής των Ναυτιλιακών Υπηρεσιών της Société Générale σε όλο τον κόσμο. «Αυτά τα δεδομένα προσφέρουν τη δυνατότητα της βέλτιστης υποστήριξης των πελατών τους στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση. Με τη νέα επικαιροποίηση, αυξάνονται τα επίπεδα αισιοδοξίας για τις μετρήσεις και τα αποτελέσματα των εκθέσεων σχετικά με τις εκπομπές. Είναι μια σαφής απόδειξη της δέσμευσής τους όχι μόνο για την επίτευξη αλλά και για την από κοινού προώθηση των κλιματικών στόχων».
Απαλλαγή
«Η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα απαιτεί επείγουσα, μεγάλης κλίμακας συνεργασία όλων των κλάδων, καθώς και κυβερνητική και διεθνή ρυθμιστική υποστήριξη», δήλωσε ο Stephen Fewster, Ταμίας των Poseidon Principles και Διευθύνων Σύμβουλος και Επικεφαλής Ναυτιλιακής Χρηματοδότησης Παγκοσμίως, της ING. «Για να μεγιστοποιήσουμε τον αντίκτυπό μας και να ενισχύσουμε τη διαφάνεια, οι πρωτοβουλίες Poseidon Principles πρέπει να συνεχίσουν να επεκτείνονται. Καλούμε τους βασικούς παράγοντες αυτής της παγκόσμιας προσπάθειας να ενώσουν τα χέρια και να πλοηγηθούν μαζί προς έναν πιο πράσινο ορίζοντα».
Όπως αποτυπώνεται στη σχετική ετήσια έκθεση (Annual Disclosure Report), στις εκθέσεις πλέον θα συμπεριλαμβάνονται μετρήσεις για όλα τα είδη αερίων του θερμοκηπίου και θα λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές ρύπων στο σύνολο της διαδικασίας από την παραγωγή έως την χρήση των καυσίμων. Λεπτομερείς πληροφορίες θα παρασχεθούν στην τέταρτη ετήσια έκθεση, η οποία θα δημοσιευθεί στα τέλη του 2023.
Οι τράπεζες που συμμετέχουν στις «Αρχές του Ποσειδώνα» είναι οι: ABN Amro , BNP Paribas, Bpifrance, CaixaBank, Citi, CIC, Crédit Agricole, Credit Suisse, Danish Ship Finance, Danske Bank, DekaBank, DBJ, DNB, Eksfin, Finnvera, ING, KfW IPEX-Bank, MUFG, Nordea, OCBC, SACE, SEB, SBI Shinsei Bank, Société Générale, SpareBank 1 SR-Bank, Sparebanken Vest, Standard Chartered, SMBC, SMFL, SMTB.
Latest News
Η ΕΕ μείωσε τις εκπομπές θερμοκηπίου, αλλά η Ελλάδα στην 5άδα κρατών που τις αύξησαν
Ποιες χώρες της ΕΕ κατάφεραν να μειώσουν τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου αυξάνοντας ταυτόχρονα το ΑΕΠ τους
Νέα κίνητρα για την ενεργειακή απόδοση των βιομηχανιών
Το πρόγραμμα, συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, θα παραμείνει ανοικτό για υποβολή αιτήσεων μέχρι εξαντλήσεως του προϋπολογισμού
Τι αλλάζει για τα φωτοβολταϊκά σε Κρήτη, νησιά, Πελοπόννησο και Εύβοια
Λήγουν σήμερα τα προγράμματα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη» και «Φωτοβολταϊκά για αγρότες». Τέλος του μήνα η απόφαση για το net-billing
Επενδύει στην αγορά pickup του Μεξικού η BYD
Η κινεζική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στο Μεξικό, κοντά στην μεγάλη αγορά των ΗΠΑ
«Πράσινο» στοπ στα ομόλογα ορυκτών καυσίμων από την BNP Paribas
Η τράπεζα είναι ο μεγαλύτερος ανάδοχος πράσινων ομολόγων παγκοσμίως
Έρχεται ο συνθετικός καφές: Φθηνός και ... «πράσινος»
Ο ψευδοκαφές μπορεί να παραχθεί με την επεξεργασία μιας σειράς συστατικών, από τα ρεβίθια και τα κουκούτσια των χουρμάδων έως τους σπόρους Ramon
Υβριδικά vs ηλεκτρικά οχήματα - Ποια πουλάνε περισσότερο;
Εταιρείες όπως οι General Motors, Nissan, Hyundai, Volkswagen και Ford δηλώνουν πως θέτουν σαν πρώτη προτεραιότητα την κάλυψη της ζήτησης για υβριδικά
Σωληνουργεία Κορίνθου: Με «πράσινο» χάλυβα ο νέος αγωγός που ανέλαβε στη Β. Θάλασσα
Σωλήνες χάλυβα χαμηλών εκπομπών CO2 για την τελευταία ανάθεση έργου στη Σωληνουργεία Κορίνθου
Απειλή για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία τα κινεζικά ηλεκτρικά
Ένα μικρό, καλοφτιαγμένο κινέζικο ηλεκτρικό όχημα κάνει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες… να τρέμουν
Αυτοψία Αλεξοπούλου στο έργο σταθμού φόρτισης των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Σταυρούπολη
Οι 55 ειδικοί φορτιστές, που τοποθετούνται στο σημείο θα εξυπηρετούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, που έχουν, ήδη, ολοκληρώσει τις δοκιμαστικές διαδρομές.