Με μια κίνηση «πιο πράσινη» και μεγαλύτερης χωρητικότητας ο όμιλος Grimaldi αλλάζει τα δεδομένα στις μεταφορές φορτηγών στις θαλάσσιες γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας. Από την ερχόμενη Δευτέρα, 26 Ιουνίου, όπως ανακοίνωσε, η τακτική γραμμή ro-ro που διαχειρίζεται ο Όμιλος Grimaldi μεταξύ Βενετίας, Μπάρι και Πάτρας θα εξυπηρετείται από δύο «πράσινους γίγαντες» της εταιρείας, όπως τα χαρακτηρίζει τα υπερσύγχρονα υβριδικά πλοία Eco Catania και Eco Malta.
Όμιλος Grimaldi: Νέα συμμαχία στην Ισπανία
Ο ναπολιτάνικος ναυτιλιακός όμιλος, σε συνέργεια με τις Λιμενικές Αρχές της Βόρειας και Νότιας Αδριατικής, καθώς και με εκείνη του ελληνικού λιμανιού της Πάτρας, στοχεύει να ενισχύσει τη θαλάσσια διατροπικότητα μεταξύ των δύο ακτών της Αδριατικής μέσω της χρήσης πλοίων που είναι από τα μεγαλύτερα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον, με πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα και καλύτερες επιδόσεις από τα πλοία της κατηγορίας «Eurocargo» που ήταν στη γραμμή.
Στην πραγματικότητα, καθένα από τα δύο προαναφερόμενα πλοία της κλάσης «GG5G» μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που αντιστοιχούν σε περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα – διπλάσια ποσότητα από την προηγούμενη κλάση πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων που χρησιμοποιούσε ο Όμιλος Grimaldi. Ωστόσο, αυτή η μεγαλύτερη χωρητικότητα δεν αυξάνει την κατανάλωση καυσίμων χάρη στην υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που βελτιστοποιούν τις λειτουργικές και περιβαλλοντικές επιδόσεις των πλοίων. Με την ίδια ταχύτητα, τα Eco Catania και Eco Malta καταναλώνουν την ίδια ποσότητα καυσίμων με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να μειώσουν ουσιαστικά στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.
Επιπλέον, οι εκπομπές μηδενίζονται κατά τη διάρκεια των λιμενικών εργασιών: όταν βρίσκονται στον προβλήτα, τα Eco Catania και Eco Malta χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μπαταρίες λιθίου, οι οποίες επαναφορτίζονται κατά τη διάρκεια της πλεύσης χάρη στις γεννήτριες του πλοίου και τα 350 τετραγωνικά μέτρα ηλιακών συλλεκτών που είναι εγκατεστημένα στο πλοίο, επιτυγχάνοντας έτσι τον στόχο «Zero Emission in Port».
Μια σημαντική καινοτομία για τα λιμάνια που θα εξυπηρετούνται από τα πλοία αυτά από την επόμενη εβδομάδα, όπως υπογράμμισε ο Ugo Patroni Griffi, πρόεδρος της Αρχής Λιμενικού Συστήματος της Νότιας Αδριατικής Θάλασσας. «Η ύπαρξη πλοίων που παράγουν μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι αποτελεί βασική επένδυση για το βιώσιμο μέλλον των θαλάσσιων λιμένων μας», σχολίασε.
«Ο τομέας Ro/Ro, ο οποίος αυξήθηκε κατά πάνω από 11% το 2022 – τάση που συνεχίστηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2023 – είναι κεντρικής σημασίας για την ανάπτυξη του λιμενικού συστήματος στην περιοχή του Βένετο», δήλωσε ο Fulvio Lino Di Blasio της Αρχής Λιμενικού Συστήματος της Βόρειας Αδριατικής Θάλασσας.
«Στις 26 Ιουνίου, η υφιστάμενη γραμμή Βενετία-Μπαρ-Πάτρα θα γίνει “πιο πράσινη”. Τα νέα πλοία – Eco Catania και Eco Malta – που χρησιμοποιούν προηγμένες τεχνολογικές λύσεις όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών CO2 στο μισό, θα ενισχύσουν το λιμάνι μας, προσφέροντας ένα ακόμη εργαλείο για τη μετατροπή του σε Αειφόρο-Πράσινο Λιμάνι», δήλωσε ο Παναγιώτης Τσώνης, Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών.
«Με τις εξαιρετικά αποτελεσματικές θαλάσσιες υπηρεσίες μας, αποτέλεσμα πολυετούς δέσμευσης και συγκεκριμένων επενδύσεων και συνεργασίας με τις λιμενικές αρχές, έχουμε χτίσει μια σταθερή γέφυρα στην Αδριατική, από τη Βενετία έως το Μπάρι, η οποία εκτείνεται μέχρι τις ελληνικές ακτές της Αδριατικής- μια θεμελιώδη γέφυρα στην οποία ταξιδεύουν καθημερινά εκατοντάδες βαρέα οχήματα, χρησιμοποιώντας τους αυτοκινητόδρομους της θάλασσας και όχι τους χερσαίους δρόμους», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi. «Από την ερχόμενη Δευτέρα, αυτή η γέφυρα θα γίνει ακόμη πιο “πράσινη”, όπως τα χρώματα των υβριδικών πλοίων Eco Catania και Eco Malta που θα αναπτύξουμε στην τακτική θαλάσσια σύνδεση Βενετία-Μπάρι-Πάτρα. Με τις δραστηριότητές μας, θα ενισχύσουμε περαιτέρω τη θαλάσσια διατροπικότητα και θα εγγυηθούμε ακόμη πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες μεταφορών μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας. Για άλλη μια φορά, ο θετικός αντίκτυπος των επενδύσεών μας θα επεκταθεί πέρα από τα όρια του ναυτιλιακού τομέα, δημιουργώντας μεγαλύτερη αξία και βιωσιμότητα όχι μόνο για τους πελάτες μας που δραστηριοποιούνται στη δια θαλάσσης αλλά και για τις κοινότητες γύρω από τα λιμάνια που επιβαρύνονται».
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση