Σε προ πανδημίας επίπεδα έχει εκτιναχθεί το κόστος ενοικίασης ενός νεότερου αεροσκάφους, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες αγωνίζονται να εξισορροπήσουν τη ζήτηση για ταξίδια με τις επίμονες ελλείψεις και τις καθυστερήσεις στην κατασκευή.
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, περισσότερα από τα μισά εμπορικά αεροσκάφη στον κόσμο ανήκουν σε εταιρείες leasing, οι οποίες κατάφεραν να αυξήσουν σημαντικά τις τιμές τους για τα πιο περιζήτητα αεροσκάφη Airbus και Boeing που χρησιμοποιούνται για πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων.
Σύμφωνα με την ομάδα αεροπορικών δεδομένων Ishka Τα μηνιαία ποσά μίσθωσης για το Airbus A321neo έχουν αυξηθεί από τα χαμηλά των περίπου 340.000 δολαρίων στην κορύφωση της πανδημίας το 2020 σε έως και 420.000 δολάρια, οριακά υψηλότερα από ό,τι πριν η Covid-19 φέρει τη βιομηχανία σε αδιέξοδο.
Τέλος εποχής για τις φθηνές πτήσεις – Το πρόβλημα των αεροπορικών εταιρειών
Οι τιμές για το νεότερο αεροσκάφος της Boeing, το 737 Max 8, έχουν επίσης αυξηθεί πάνω από τα προ της πανδημίας επίπεδα σε περίπου 360.000-370.000 δολάρια το μήνα.
Αυξημένη ζήτηση
«Η εναέρια κυκλοφορία έχει αυξηθεί και οι κατασκευαστές απλά δεν μπορούν να προσφέρουν αρκετά γρήγορα», σχολιάζει στους FT ο Eddy Pieniazek, επικεφαλής ανάλυσης στην Ishka. «Ό,τι μπορεί να πετάξει στην αγορά αυτή τη στιγμή, πετάει».
Η ζήτηση αυξάνεται επίσης για τα πιο ακριβά αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται συνήθως για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, τα οποία δεν ανέκαμψαν τόσο γρήγορα βγαίνοντας από την πανδημία. Ο Pieniazek είπε ότι τα κόστη χρηματοδοτικής μίσθωσης θα μπορούσαν να αυξηθούν περαιτέρω, αλλά ότι πολλά θα εξαρτηθούν από το τι θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά οι αεροπορικές εταιρείες σε μια εποχή που άλλα κόστη, κυρίως καύσιμα και εργασία, κινούνται επίσης ανοδικά.
Τόσο η Airbus όσο και η Boeing έχουν ανεκτέλεστες παραγγελίες ρεκόρ και τα αεροσκάφη ενός διαδρόμου τους έχουν εξαντληθεί σχεδόν μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Άλλα προβλήματα, όπως η ανάκληση περισσότερων από 1.000 κινητήρων αεριωθουμένων, έχουν επίσης αυξήσει τις πιέσεις στη βιομηχανία.
Οι κατασκευαστές καθυστερούν «περίπου έξι μήνες σε όλα», είπε ένα στέλεχος του κλάδου στους FT. Πολλές αεροπορικές εταιρείες επεκτείνουν τις μισθώσεις σε παλαιότερα αεροσκάφη, συχνά κατά τέσσερα έως έξι χρόνια, πρόσθεσε το στέλεχος, σημειώνοντας ότι «θα βλέπουμε παλαιότερα αεροσκάφη να πετούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα».
Latest News
Με fast-track διαδικασίες η νομική «μάχη» μεταξύ TikTok και ΗΠΑ
Μετά από αίτημα της εταιρείας αλλά και των αμερικανικών αρχών
Παραίτηση δια... αντιπροσώπου - Τι συμβαίνει στην Ιαπωνία
Ένα κύμα ακτιβισμού έρχεται από εκεί που δεν περίμεναν οι ιαπωνικές εταιρείες
Boeing: Οι μέτοχοι ψήφισαν υπέρ της παραμονής του απερχόμενου CEO στο διοικητικό συμβούλιο
Ο Ντέιβ Κάλουν δήλωσε ότι η εταιρεία θα συναντηθεί με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας
Ο άνθρωπος που έσωσε την Nvidia από βέβαιη καταστροφή
Η Nvidia έφτασε να είναι η εταιρεία με την υψηλότερη κεφαλαιοποίηση παγκοσμίως
Γιατί «πεθαίνουν» οι μικρές αμερικανικές τράπεζες
Οι περιφερειακές τράπεζες σημείωσαν απότομη μείωση των κερδών τους το α' τρίμηνο του 2024
Τα μαθήματα του Ντιέγκο Μαραντόνα στους κεντρικούς τραπεζίτες
Πώς το γκολ ενάντια στην Αγγλία στο Μιουντιά του 1986, ενέπνευσε την άσκηση νομισματικής πολιτικής
«Ανάρπαστα» κρεματόρια και γραφεία κηδειών για Ευρωπαίους επενδυτές
Η γαλλική Funecap έχει αγοράσει περισσότερα από 300 κρεματόρια και γραφεία κηδειών κυρίως στην Ευρώπη
Στη Moderna κατοχυρώθηκε η πατέντα για το εμβόλιο της Covid-19 - Κέρδισε την Pfizer και την BioNTech
Η Moderna διεκδικεί από την Pfizer και την BioNTech μερίδιο των κερδών τους από τα εμβόλια Covid-19 σε διάφορα δικαστήρια στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ
H Μόσχα δεσμεύει assets της Unicredit, μετά από αξίωση της Gazprom
Τι απαντά η ιταλική τράπεζα
Οι θέσεις του «μπλέ κολάρου» κερδίζουν έδαφος στην αγορά εργασίας των ΗΠΑ
'Ανθηση των θέσεων εργασίας που δεν απαιτούν θέση μπροστά σε υπολογιστή