Συνέχισε τη θετική του πορεία το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, σημειώνοντας αύξηση 9,2% σε αξία το εννιάμηνο του 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Με βάση τα πρόσφατα στοιχεία της αγοράς, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ, στα καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη (εξαιρούμενων των νησιών), τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα παρουσιάζουν ανάπτυξη 9,5%, την ίδια στιγμή που το μερίδιο της ιδιωτική ετικέτας συνεχίζει να διευρύνεται.
Τρόφιμα: Στο +9,1% ο τζίρος του λιανεμπορίου στο 4μηνο – Στροφή στην ιδιωτική ετικέτα
H αυξητική τάση των FMCGs φαίνεται να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%. Στο σημείο αυτό και σαν ένα γενικότερο σχόλιο, αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.
Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπερκατηγορίες, παρατηρείται ότι στα Τρόφιμα & Ποτά η αύξηση κατά 10,9% των τιμών επέφερε μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά 4,5%.
Άνοδος για ιδιωτική ετικέτα
Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,4%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 24,8% το 9μηνο, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα.
Την ίδια στιγμή, κατασκευαστές και λιανέμποροι προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1%. Η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά από αυτή την έντονη προωθητική δραστηριότητα, καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι ενδέχεται να αλλάξει την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντος, αλλά ακόμη και σε επίπεδο καταστήματος, προκειμένου να πετύχει το καλύτερο δυνατό «deal».
Latest News
Ένοχοι οι Κουτσολιούτσοι για τέσσερις κατηγορίες - Η εισήγηση της εισαγγελέως
Για ποιους ζήτησε ενοχή και για για ποιους απαλλαγή η εισαγγλέας
Σε ποια φιλανθρωπική πλατφόρμα επενδύουν Εριέττα Λάτση και V Group
«Η πλατφόρμα της Givelink αντιπροσωπεύει μια νέα προσέγγιση στη φιλανθρωπία», σημείωσε η Εριέττα Κούρκουλου -Λάτση
Folli Follie: Πρόταση Εισαγγελέα για απαλλαγή από την κατηγορία της εγκληματικής οργάνωσης
Το σκεπτικό της εισαγγελέως για Τζώρτζη και Δημήτρη Κουτσολιούτσο
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πλήρης η ανάκαμψη του ελληνικού τραπεζικού τομέα – Δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού
Τα τρία διδάγματα της μεγάλης χρηματοπιστωτικής κρίσης που βίωσε η Ελλάδα
Επιβεβαίωση προβλέψεων και απορρόφηση θυγατρικών προανήγγειλε η Entersoft
Εκτίμηση της Entersoft ήταν ότι η οργανική ανάπτυξη θα παραμείνει ισχυρή για τα επόμενα χρόνια λόγω της αυξημένης ζήτησης για όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες του Ομίλου
ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΕΒΕ: Διψήφια ποσοστά αύξησης σε κύκλο εργασιών και κερδοφορία το 2023
Ο κύκλος εργασιών το 2023 ανήλθε σε 99,89 εκατ. ευρώ, έναντι 87,37 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση 14,3%
Korinthian Foods: Το όραμα, η ανάπτυξη και η ιστορία επιτυχίας
Tην επόμενη 5ετία δρομολογεί ένα εκτεταμένο πλάνο επενδύσεων
Tα «θέλω» του ΣΕΒ για Ελλάδα και Ευρώπη - Η γραφειοκρατία σε Αθήνα και Βρυξέλλες
Η «ατζέντα 2030» του ΣΕΒ και η Ευρώπη που οφείλει να «ξυπνήσει»
Καβάλα: Το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα ανοίγει τα φτερά του
Το αεροδρόμιο Λυδία μπορεί να συμβάλει, ουσιαστικά και μετρήσιμα, στην ανάπτυξη της περιοχής, ως πύλη εισόδου των Βαλκανίων
Άνοδος για διαθέσιμες θέσεις και πληρότητες για την Aegean
Ο απολογισμός της 25χρόνης πορείας της εταιρείας