Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο, φυσικό αέριο και άνθρακα θα κορυφωθεί έως το 2030, εν μέρει λόγω της υιοθέτησης καθαρότερων μορφών ενέργειας και μεταφορών.
Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προβλέπεται να αποτελούν το 50% των νέων πωλήσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αλλά θα είναι αρκετό, ή ο πλανήτης «έχασε το τρένο»;
Η Νορβηγία επίσης συνεχίζει να σπάει τα ρεκόρ πωλήσεων EV χωρίς ουσιαστικά καμία πώληση βενζινοκίνητων ή ντίζελ οχημάτων. Αλλά αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό είναι η επίδραση που έχουν αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα στις πωλήσεις και στις τιμές του πετρελαίου, οι οποίες λόγω της εξάπλωσης της ηλεκτροκίνησης καταγράφουν απότομη πτώση στη χώρα – και το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και αλλού. Βέβαια, η Νορβηγία συνεχίζει ταυτόχρονα να είναι σημαντικός εξαγωγέας υδρογανανθράκων.
Ωστόσο, μια μείωση στη χρήση ορυκτών καυσίμων δεν θα είναι αρκετή για να αποτρέψει την υπερθέρμανση του πλανήτη – για να γίνει αυτό, οι εκπομπές από άνθρακα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο θα πρέπει να φτάσουν σχεδόν στο μηδέν. Αντίθετα για κάποιους η μείωση στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου θα ήταν «επικίνδυνη και ανεύθυνη», όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ενεργειακού κολοσσού Shell, τονίζοντας ότι ο κόσμος εξακολουθεί να «χρειάζεται απεγνωσμένα πετρέλαιο και φυσικό αέριο», καθώς οι κινήσεις προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν γίνονταν αρκετά γρήγορα για να τα αντικαταστήσουν.
10 φορές περισσότερα ηλεκτρικά οχήματ
Σε μια νέα έκθεση που δημοσίευσε η ΙΕΑ, προβλέπεται ότι μέχρι το 2030, θα μπορούσαν να κυκλοφορούν 10 φορές περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους από ό,τι σήμερα, με ηλιακές, αιολικές και υδροηλεκτρικές πηγές ενέργειας να παρέχουν το 50% της παγκόσμιας ηλεκτρικής ενέργειας – έναντι 30% σήμερα.
Η Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει το ήμισυ της παγκόσμιας χρήσης άνθρακα, μπορεί να καταγράψει μια ισοπέδωση της ζήτησης για χάλυβα και τσιμέντο, κάτι που θα μείωνε τη ζήτηση ορυκτών καυσίμων.
Εάν η ΙΕΑ έχει δίκιο, η ζήτηση πετρελαίου και φυσικού αερίου πιθανότατα θα φτάσει ελαφρώς πάνω από τα σημερινά επίπεδα για τα επόμενα 30 χρόνια, καθώς η χρήση του επεκτείνεται στις αναπτυσσόμενες χώρες και συρρικνώνεται στις προηγμένες οικονομίες. Η χρήση άνθρακα, του πιο βρώμικου ορυκτού καυσίμου, προβλέπεται να μειωθεί απότομα.
Να σημειωθεί ότι οι προβλέψεις για τις παγκόσμιες ενεργειακές τάσεις είναι εξαιρετικά δύσκολες, με την ΙΕΑ να έχει κάνει λάθος εκτιμήσεις στο παρελθόν.
Latest News
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα
Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ: Πληρωμή 5,68 εκατ. ευρώ σε 1.686 δικαιούχους
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους
Με «χείρα βοηθείας» από Κίνα ο Μασκ αναπτύσσει την ΑΙ στην Tesla
ΗTesla αναπτύσσει σχέδια για ένα κέντρο δεδομένων στην Κίνα όπου θα εκπαιδεύει τον αλγόριθμο που απαιτείται για πιο πλήρως αυτόνομα οχήματα
Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αθήνα - Τι είπε ο Σταϊκούρας
140 ηλεκτρικά λεωφορεία έχουν ενσωματωθεί στο συγκοινωνιακό έργο
Τουρκία: Συμφωνία 1 δισ. δολ. με την Παγκόσμια Τράπεζα για τις ΑΠΕ
Τι προβλέπει το πρόγραμμα
Χατζηδάκης: Ταμείο Ανάκαμψης ΙΙ, για να στηριχθούν οι πράσινες πολιτικές
Η τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών στο Ετήσιο Οικονομικό Φόρουμ των Βρυξελλών
H Honda.. αντεπιτίθεται - Διπλασιάζει τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση έως το 2030
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 64 δισ. δολάρια σε ηλεκτροκίνηση και software
Μέγα - αιολικό πάρκο 10 GW στην Αίγυπτο από κοινοπραξία με την Masdar
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα αιολικά πάρκα στον κόσμο - Θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 23,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως