Μπορεί οι επιστήμονες να θεωρούσαν ότι κάπου στο 2040 θα βιώναμε την κλιματική κρίση, ωστόσο την βιώνουμε πολύ πιο πριν, τόνισε μεταξύ άλλων ο Ευθύμιος Λέκκας, Καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής & Εφαρμοσμένης Γεωλογίας στο ΕΚΠΑ, μιλώντας στο 21ο ετήσιο συνέδριο του Ινστιτούτου Εσωτερικών Ελεγκτών Ελλάδας – IIA Greece, με κεντρικό θέμα «Break the Barriers».
Με αφορμή το ζήτημα προς συζήτηση, ο κ. Λέκκας τόνισε ότι υπάρχει ιδιαίτερη ανησυχία για την αύξηση των φυσικών φαινομένων τα τελευταία χρόνια και έχουν ξεκινήσει να γίνονται αρκετές δράσεις για την αντιμετώπισή τους.
Λευτέρης Αυγενάκης: Προστασία της αγροτικής παραγωγής από την κλιματική κρίση
Όπως είπε συγκεκριμένα, «παλαιότερα θεωρούσαμε ότι το 2040 θα βιώναμε την κλιματική κρίση, όμως την βιώνουμε πιο πριν, έχουμε ήδη σωρεία καταστροφικών γεγονότων, τα οποία χωρίζονται σε γεωδυναμικά όπως οι σεισμοί, τα τσουνάμι, και τα ηφαίστεια και υδρομετεωρολογικά όπως οι ξηρασίες, οι πυρκαγιές και οι πλημμύρες. Αυτές οι δύο κατηγορίες συμπλέκονται μεταξύ τους και καταστρέφουν περιοχές».
Σύνδεση καταστροφικών γεγονότων και φυσικών φαινομένων
Σύμφωνα με τον καθηγητή, η κλιματική κρίση είναι κάτι πολύπλοκο και όπου εμφανίζονται καταστροφικά γεγονότα και φυσικά φαινόμενα συνδέονται και με τις ανθρωπιστικές κρίσεις, καθώς αυτά μπορούν να επιφέρουν και άλλες κρίσεις, όπως πχ η μετανάστευση. Συμπλήρωσε, δε, ότι σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ, μέχρι το 2030 θα υπάρχουν 400 εκατ. μετανάστες μέχρι το 2030 σε όλο τον κόσμο, λόγω και των φυσικών καταστροφών.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Λέκκας, η διαχείριση των κρίσεων προϋποθέτει πρόληψη και ετοιμότητα, ακολούθως έγκαιρη επέμβαση και έρχεται στο τέλος η ανάκαμψη, με τον ίδιο να προσθέτει, επί τη ευκαιρία, ότι οι καταστροφές στη Θεσσαλία ήταν ίσως οι μεγαλύτερες που συνέβησαν στη σύγχρονη Ελλάδα.
Latest News
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα