Υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες συνεχίζονται οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Λέσβου, για τον εντοπισμό των 13 ναυτικών του φορτηγού πλοίου RAPTOR με σημαία Κομόρες που βυθίστηκε υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες.
Λέσβος: Αγωνία για τους 13 αγνοούμενους ναυτικούς του πλοίου που βυθίστηκε
Ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας εντόπισε και διέσωσε έναν Αιγύπτιο ναυτικό, μέλος του πληρώματος του πλοίου.
Στο σημείο των ερευνών συμμετέχουν συνολικά 8 παραπλέοντα σκάφη, φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού και ένα ελικόπτερο.
Δείτε βίντεο από πλοίο του Λιμενικού που προσπάθησε να φθάσει στο σημείο των ερευνών
Στο RAPTOR επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα -Ένας Ινδός, έντεκα Αιγύπτιοι και δύο Σύροι- και μετέφερε αλάτι από την Αίγυπτο με προορισμό την Κωνσταντινούπολη.
Έστειλε σήμα «mayday» ο καπετάνιος
Ο καπετάνιος, μετά τις 7 το πρωί της Κυριακής δήλωσε μηχανική βλάβη, στις 8:20 έστειλε σήμα «mayday» και δήλωσε κλίση του πλοίου. Έπειτα, το πλοίο χάθηκε από τα ραντάρ. Στη συνέχεια, παραπλέων πλοίο κάλεσε το Λιμενικό για να ειδοποιήσει για το περιστατικό.
Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι λόγω του έντονου κυματισμού, έβαλε νερό στα αμπάρια με αποτέλεσμα να πάρει κλίση, λόγο βαρύτερου φορτίου και να βυθιστεί.
Τι είναι το «mayday»
Πρόκειται για την κωδική λέξη που χρησιμοποιείται διεθνώς ως σήμα κινδύνου στις ραδιοεπικοινωνίες. Προέρχεται από τη γαλλική venez m’aider , που σημαίνει «έλα να με βοηθήσεις».
Χρησιμοποιείται για να σηματοδοτήσει μια απειλητική για τη ζωή κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κατά κύριο λόγο από τους ναυτικούς και αεροπόρους, αλλά σε μερικές χώρες και από αστυνομικές δυνάμεις και πυροσβέστες.
Η κλήση για βοήθεια γίνεται πάντα τρεις φορές στη σειρά «mayday, mayday, mayday», για να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρανόηση με τη χρήση της λέξης mayday (πρωτομαγιά).
Το μήνυμα κινδύνου ξεκινά με τη λέξη «mayday» τρεις φορές και ακολουθεί το όνομα ή το χαρακτηριστικό κλήσης (callsign) αυτού που καλεί, επίσης, τρεις φορές, πάλι το «»mayday» και το όνομα ή callsign αυτού που καλεί.
Μετά από μία μικρή παύση δίνονται ζωτικής σημασίας πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της θέσης, της φύσης της βοήθειας που απαιτείται ή της έκτακτης ανάγκης και του αριθμού των ατόμων επί του πλοίου/αεροσκάφους. Το μήνυμα κλείνει και πάλι με το «mayday»και το όνομα ή callsign του καλούντος.
Πηγή: in.gr
Latest News
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»