Ο σχεδιασμός των πλοίων, και ιδίως ο σχεδιασμός των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις όσον αφορά την απαλλαγή των υφιστάμενων πλοίων από τον άνθρακα, όπως διαπιστώθηκε σε φόρουμ μελών και προσκεκλημένων της INTERCARGO στην Αθήνα.
Καλωσορίζοντας περισσότερους από 200 συμμετέχοντες στην εκδήλωση με τίτλο “Λύσεις για τη βιώσιμη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου”, ο πρόεδρος της INTERCARGO Δημήτρης Φαφαλιός υπογράμμισε: “Η ναυτιλία είναι ένας εξαιρετικά ευρύς όρος που καλύπτει τόσο τον τομέα των tramp όσο και των τακτικών γραμμών. Ο δικός μας τομέας, αυτός των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές λόγω του μη τακτικών προσεγγίσεων, καθώς εξυπηρετεί περισσότερα λιμάνια και περισσότερα αγκυροβόλια στον κόσμο από ό,τι άλλοι τομείς.
“Ο σχεδιασμός των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, ιδίως των μικρότερων πλοίων με γερανούς, διαθέτει ένα τμήμα φορτίου μπροστά από το μηχανοστάσιο, όπου δεν μπορούν να τοποθετηθούν δεξαμενές για εναλλακτικά καύσιμα. Επιπλέον, οι γερανοί καταστρώματος αφήνουν ελάχιστο χώρο για τους αυξημένους όγκους αποθήκευσης που απαιτούν τα εναλλακτικά, χαμηλού άνθρακα ή μηδενικού άνθρακα καύσιμα”.
Το σεμινάριο, που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποστηρίχθηκε από την @TECHNAVA, διερεύνησε τις πραγματικές τεχνικές και επιχειρησιακές λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν τους πλοιοκτήτες διαχείρισης στόλου χύδην ξηρού φορτίου να προχωρήσουν στην πορεία για την απεξάρτηση από τον άνθρακα. Στους ομιλητές περιλαμβάνονταν εκπρόσωποι της Nihon Shipyard (NSY) στην Ιαπωνία, μιας από τις κορυφαίες κατασκευάστριες εταιρείες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου παγκοσμίως, της εταιρείας κατασκευής κινητήρων WinGD, η οποία μοιράστηκε την εμπειρία της με κινητήρες σχεδιασμένους για αμμωνία και μεθανόλη, της κορυφαίας εταιρείας ναυτιλιακής τεχνολογίας Alfa Laval και της Oldendorff Carriers, ενός ενεργού μέλους της INTERCARGO, η οποία εξέτασε τον εμπορικό αντίκτυπο του επικείμενου συστήματος EU-ETS.
Τις συζητήσεις συντόνισε ο Αντιπρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της INTERCARGO, Δημήτρης Μονιούδης, ενώ ο Αντιπρόεδρος της ένωσης Σπύρος Ταράσης και μέλη της Γραμματείας της INTERCARGO ήταν παρόντες για να καλωσορίσουν τους συμμετέχοντες.
Ο κ. Φαφαλιός δήλωσε ότι «ήταν συναρπαστικό να έχουμε τόσα πολλά μέλη της INTERCARGO παρόντα σε αυτή τη σημαντική συνάντηση. Οι πλοιοκτήτες πλοίων ξηρού φορτίου είναι πρόθυμοι να διαδραματίσουν το ρόλο τους στην επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της ναυτιλίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα και εκδηλώσεις όπως αυτή μας δίνουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουμε γνώσεις και εμπειρίες».
Latest News
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων