Με ξεκάθαρη στρατηγική επικεντρωμένη στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και της καινοτομίας, η Μέλισσα Κίκιζας συνεχίζει να αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς.
Ο τζίρος της οικογενειακής επιχείρησης, με επικεφαλής τον Αλέξανδρο Κίκιζα, θα καταγράψει εφέτος αύξηση γύρω στο 10%, «χωρίς να είναι πληθωριστική», όπως ανέφερε ο CEO σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους, ενώ την ίδια στιγμή σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον η κερδοφορία παραμένει αλώβητη.
Μέλισσα Κίκιζας: Η ελληνοϊταλική μάχη της… μακαρονάδας και η υπεραξία του ελαιολάδου
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Μέλισσα Κίκιζας από περίπου 119 εκατ. ευρώ πέρσι αναμένεται να ανέλθουν στα 130 εκατ. ευρώ το 2023, χωρίς μάλιστα στο ποσό αυτό να προσμετρείται ο τζίρος της θυγατρικής εταιρείας στην Πολωνία.
Σύμφωνα με τον κο Κίκιζα «το μεγαλύτερο κομμάτι της αύξησης των πωλήσεων προέρχεται από τις εξαγωγές ζυμαρικών, που και φέτος εμφανίζουν σημαντικές επιδόσεις».
Όσον αφορά τα κέρδη, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, εκτιμάται πως θα παραμείνουν σταθερά συγκριτικά με το 2022. Υπενθυμίζεται ότι πέρσι τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 4,4 εκατ. ευρώ, με την καθαρή κερδοφορία περίπου στα 3,2 εκατ. ευρώ.
Από την Αμερική έως την Αυστραλία και boost από τον Ατεντοκούμπο
Αναφερόμενος στις εξαγωγικές πωλήσεις της εταιρείας, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο καθετοποιημένο συγκρότημα μύλων και μακαρονοποιείου στη χώρα μας, ο κος Κίκιζας σημείωσε ότι εφέτος η Μέλισσα Κίκιζας τοποθετήθηκε με επώνυμα ζυμαρικά σε Κίνα και Αυστραλία.
Στην Αυστραλία η ελληνική εταιρεία ζυμαρικών διαθέτει τα προϊόντα της στην ισχυρή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Coles. Οι κωδικοί που ταξιδεύουν στη μακρινή ήπειρο αφορούν τις σειρές pasta kids και τα νέα ζυμαρικά «boost» με έξτρα πρωτεΐνη, ambassador της οποίας είναι ο κορυφαίος αθλητής Γιάννης Ατεντοκούμπο.
Στις ΗΠΑ, η Μέλισσα Κίκιζας συνεργάζεται – εκτός των άλλων retailers – με τη Walmart παράγοντας ζυμαρικά «made in Greece» για λογαριασμό της μεγαλύτερης λιανεμπορικής αλυσίδας του κόσμου, που απορροφά περί τους 10.000 τόνους ετησίως.
Να σημειωθεί ότι η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών αναδεικνύεται πλέον ως η καλύτερη εξαγωγική αγορά της ελληνικής βιομηχανίας ζυμαρικών, ενώ από του χρόνου δρομολογείται και η τοποθέτηση επώνυμων κωδικών.
Επιπλέον, η Γερμανία – με ισχυρή παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – το Βέλγιο, η Πολωνία και η Κύπρος ανήκουν επίσης στις κορυφαίες εξαγωγικές αγορές της εταιρείας.
Προκειμένου να ενισχύσει τη δυναμική της εντός και εκτός συνόρων η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή νέας γραμμής παραγωγής για μακρά ζυμαρικά. Η εν λόγω επένδυση εντάσσεται στο αναπτυξιακό πλάνο 2019-2024, ύψους 45 εκατ. ευρώ.
Νωρίς για να αποτιμηθεί το «καρτελάκι»
Σε ερώτηση για την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για τη «μόνιμη μείωση τιμής», στην οποία η Μέλισσα Κίκιζας συμμετέχει με 27 κωδικούς ζυμαρικών πρώτης γραμμής, ο ίδιος σημείωσε ότι «είναι πολύ νωρίς για να κρίνουμε το αποτέλεσμα του μέτρου που ξεκίνησε την εφαρμογή του εδώ και περίπου είκοσι μέρες. Η λογική λέει ότι θα έχει κάποιο impact».
«Θα πέσει άμεσα ο πληθωρισμός»
«Κατανοώ την ανησυχία όλων για τον πληθωρισμό και την ακρίβεια, αλλά θεωρώ ότι θα ξεκινήσει η αποκλιμάκωση των ανατιμήσεων άμεσα και επιπλέον νομίζω ότι πια η κουβέντα για ποιος φταίει ήρθε η ώρα να σταματήσει. Νομίζω, δεν κάνει καλό σε κανένα. Εκτιμώ ότι εάν δεν υπήρχε το κομμάτι του ελαιόλαδου –που έχει μεγάλη βαρύτητα και συμπαρασύρει έντονα τον κλαδικό πληθωρισμό- θα ήμασταν ήδη εδώ και τρεις μήνες κάτω από το επίπεδο του 5%», τόνισε ερωτηθείς για το πότε θα μειωθούν οι τιμές.
Τέλος ως προς τις κυβερνητικές πιέσεις στη βιομηχανία να «βάλει» περισσότερη πλάτη στη στήριξη των καταναλωτών, επισήμανε: «Θεωρώ ότι σε αυτή την περίοδο και το λιανεμπόριο και η βιομηχανία έχουμε κάνει τρομερές υπερβάσεις για να βοηθηθεί η κοινωνία. Και αυτό αποδεικνύεται από το ότι στο κομμάτι του πληθωρισμού η Ελλάδα δείχνει μεγαλύτερη αντίσταση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές.»
Latest News
Κατά 35,4% αυξήθηκα τα κέρδη της Trastor - Οι στόχοι για το 2024
Για το 2024, αναμένεται περαιτέρω αύξηση του συνόλου των μεγεθών της λόγω της πλήρους ενσωμάτωσης των εσόδων από τα ακίνητα που αποκτήθηκαν κατά την διάρκεια του 2023
Σε ΑΜΚ έως 43,47 εκατ. ευρώ με δημόσια προσφορά προχωρά η Noval Property
Στα 2,82 ευρώ ανά μετοχή ορίστηκε η ανώτατη τιμή διάθεσης
AΧΙΑ και Optima για ΔΕΗ: Αισιοδοξία για τους στόχους του 2024
Τι λένε οι αναλυτές για τα αποτελέσματα που θα ανακοινώσει σήμερα η επιχείρηση
ΕΜΠ – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Έως 31 Μαΐου οι αιτήσεις για το επαγγελματικό μεταπτυχιακό 2024 - 2025
Το ΕΔΠΜΣ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου υποστηρίζεται και χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η οικογένεια Τσατσαρωνάκη ζυμώνει ψωμί και «πράσινα» ξενοδοχεία
Η χανιώτικη οικογένεια που έκανε το παξιμάδι trend και ξαναβάζει μπρος το πρώην εργοστάσιο Κατσέλης – Επενδύσεις σε μεταποίηση, τουρισμό και πρωτογενή τομέα
Η startup που κάνει... check in στην καινοτομία - Πώς βοηθά την τουριστική βιομηχανία
H αυτόματη πρόσβαση στα δωμάτια λύνει τα χέρια των ξενοδόχων
B. Νικολαΐδης: Η PeopleCert είναι έτοιμη για τη Νέα Υόρκη – Οι σκέψεις για το ΧΑ
Ποιες κινήσεις έχουν γίνει για την εισαγωγή της μετοχής σε Χρηματιστήριο – Το σχέδιο ανάπτυξης και μετασχηματισμού της εταιρείας
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Kαι οι εννέα είναι υπέροχες - Οι ελληνικές startups - «γκουρού» στην ΑΙ
«Βλέπουν» το αύριο παρέχοντας ψηφιακές λύσεις στις επιχειρήσεις
PeopleCert: Υποτροφίες σε νέους με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη για δεύτερη χρονιά
«Ο σπόρος που σπείραμε πέρυσι άνθισε», δήλωσε ο ιδρυτής της PeopleCert, Βύρωνας Νικολαΐδης