Μετά από μήνες διαπραγματεύσεων, μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι εθνικές κυβερνήσεις και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξαν σε συμφωνία σχετικά με τη νέα οδηγία για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD).
Το κείμενο περιλαμβάνει μέτρα μεγάλης εμβέλειας σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων για τη θέρμανση των σπιτιών.
Μερικές από τις κύριες διατάξεις του είναι οι εξής:
Η νέα Οδηγία θα απαιτεί από το 2030 όλα τα νέα κτίρια στην ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των νεόδμητων κατοικιών, να είναι «κτίρια μηδενικών εκπομπών».
Μέχρι το 2050, όλα τα κτίρια στην ΕΕ θα πρέπει να φτάσουν στο επίπεδο των «κτηρίων μηδενικών εκπομπών».
Η οδηγία θα θέσει επίσης το 2040 ως προθεσμία για τις εθνικές κυβερνήσεις να καταργήσουν σταδιακά τους λέβητες ορυκτών καυσίμων. Ωστόσο, οι περιβαλλοντικές ΜΚΟ καταδικάζουν την ημερομηνία για τη σταδιακή κατάργηση των λεβήτων ορυκτών καυσίμων καθώς θα είναι πολύ αργά για δεσμεύσεις της ΕΕ ή των διεθνών κλιματικών αλλαγών.
Από το 2025, οι χώρες της ΕΕ δεν θα προσφέρουν οικονομικά κίνητρα για την εγκατάσταση λεβήτων που τροφοδοτούνται από ορυκτά καύσιμα.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του συνασπισμού μη κυβερνητικών οργανώσεων «Coolproducts for a Cool Planet» που δημοσιεύτηκε από το Ευρωπαϊκό Γραφείο Περιβάλλοντος (EEB), οι χώρες της ΕΕ δαπανούν 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις για εξοπλισμό θέρμανσης με ορυκτά καύσιμα.
Οι συννομοθέτες συμφώνησαν επίσης για ελάχιστα πρότυπα ενεργειακής απόδοσης (MEPS) για κτίρια κατοικιών. Τα κράτη μέλη θα διασφαλίσουν ότι το απόθεμα κτιρίων κατοικιών μειώνει τη μέση κατανάλωση ενέργειας κατά 16% το 2030 και μεταξύ 20 και 22% το 2035. Το 55% της μείωσης της ενέργειας πρέπει να επιτευχθεί μέσω της αποκατάστασης των επιδόσεων των κτιρίων με τις χειρότερες επιδόσεις.
Προτού καταστεί οριστικό, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι εθνικές κυβερνήσεις στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο πρέπει να εγκρίνουν τη συμφωνία που επιτεύχθηκε από τους διαπραγματευτές τους. Οι εθνικές αρχές θα πρέπει να μεταφέρουν το κείμενο της οδηγίας στη νομοθεσία τους, μια διαδικασία που συνήθως διαρκεί περίπου δύο χρόνια.
Πηγή: in.gr
Latest News
Ανεπαρκής η Συμφωνία του Παρισιού για την προστασία των ωκεανών
Αποκαλυπτική η γνωμοδότηση του Διεθνούς Δικαστηρίου για το Δίκαιο της Θάλασσας
Το νέο χόμπι καθαρισμού των βυθών
Πληθαίνουν οι ερασιτέχνες δύτες που καθαρίζουν τους βυθούς θαλασσών, λιμνών και ποταμών από τα συσσωρευμένα σκουπίδια
Επαναπροσδιορίζει το τοπίο των ΑΠΕ η Sunlight
Με καινοτόμα συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας
Η Masdar, ο Κοπελούζος και ο ΑΔΜΗΕ – Οι νέες κινήσεις για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου
Η συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ στο έργο GREGY και οι διαγωνισμοί για τις μελέτες
«Πράσινα» σπίτια, ο νέος κίνδυνος για τις τράπεζες
Πώς επιδρούν οι ανακαινίσεις στα δανειακά χαρτοφυλάκια
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας