Ένας στους τέσσερις καταναλωτές με μέση δαπάνη 257 ευρώ αγόρασαν την περίοδο της Black Friday-Cyber Monday, σύμφωνα με μελέτη του ΣΕΛΠΕ, ενώ η δαπάνη της περιόδου των Χριστουγέννων αναμένεται να είναι αυξημένη.
Όπως φαίνεται και στο σχήμα 1, το 24% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι αγόρασε προϊόντα την περίοδο του black Friday, δηλαδή 1 στους 4 καταναλωτές. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25-35 ετών όπου φτάνει το 36%, δηλαδή 1 στους 3 αγοραστές. Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 20%. Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο του black Friday για όσους επέλεξαν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 257€ κατά κεφαλήν.
Black Friday: Καμία αύξηση στις πωλήσεις για τις μισές επιχειρήσεις
Πρόκειται για μια συνολική εκτίμηση δαπάνης άνω των 200 εκατ. ευρώ. Όπως φαίνεται και στο σχήμα 1, το 76% δεν δαπάνησε τίποτα, το 6% μέχρι 50 ευρώ, το 7% έως 100 ευρώ, το 4% από 100 έως 200 ευρώ, το 5% από 200 έως 500 ευρώ, το 2% από 500 έως 1.000 ευρώ και το 1% πάνω από 1.000 ευρώ.
Ένα μικρό μερίδιο αυτών των αγορών αφορούν τις αγορές των Χριστουγέννων, όπως καταγράφεται στο σχήμα 2.
Συγκεκριμένα από το 26% το οποίο πραγματοποίησε αγορές την περίοδο του Black Friday το 4%, δηλαδή περίπου 1 στους 6, έκανε το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα την περίοδο του Black Friday.
Σε σχέση με τις απόψεις των καταναλωτών για την περίοδο του Black Friday, το 57% θεωρεί ότι η περίοδος της Black Friday είναι μία ακόμα περίοδος εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το 2022.
Μόνο το 15% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος, ποσοστό μικρό μεν, αλλά αυξημένο σε σχέση με το 2022. Η αιτία για το παραπάνω ποσοστό φαίνεται να είναι ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο εκπτώσεων σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους του χρόνου.
Άλλωστε το 68% θεωρεί ότι οι εκπτώσεις της περιόδους αυτής ήταν χαμηλότερες των προσδοκιών τους. Μόνο το 5% δηλώνει ότι η περίοδος της Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους. Παρόλα αυτά καταγράφεται ένα σημαντικό ποσοστό (26%) το οποίο προγραμματίζει τις αγορές τους με την προσδοκία αυτής της εκπτωτικής περιόδου και δεν κάνει αγορές νωρίτερα προκειμένου να εκμεταλλευτεί αυτές τις εκπτώσεις.
Η δαπάνη της περιόδου των Χριστουγέννων αναμένεται να είναι αυξημένη. Συγκεκριμένα όπως καταγράφεται στο σχήμα 4, μεσοσταθμικά το κοινό αναμένεται να ξοδέψει 174 ευρώ κατά κεφαλήν, το οποίο είναι αυξημένο κατά 20% σε σχέση με τα 146 ευρώ του 2022.
Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στις πληθωριστικές πιέσεις που καταγράφουν οι τιμές, αλλά και στη μικρή αύξηση που καταγράφει το μέσο εισόδημα των καταναλωτών.
Η συντριπτική πλειοψηφία των αγορών αναμένεται να πραγματοποιηθεί έως μία εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα 48% ή την εβδομάδα των Χριστουγέννων 43% (σχήμα 5), με ένα μεγάλο ποσοστό του κοινού να περιμένει το δώρο των Χριστουγέννων για να μπορέσει να κάνει τις εορταστικές αγορές του.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών του πληθυσμού θα κάνουν τις αγορές τους – και μάλιστα αυξημένες – τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο όπως παραδοσιακά γίνεται κάθε χρόνο.
Latest News
Burnout εργαζομένων και φουλ οι μηχανές για 6ημερη εργασία – Η Ελλάδα αλλάζει πίστα και παίζει με τη «φωτιά»
Ενώ στην Ευρώπη συζητούν το μοντέλο της τετραήμερης εργασία με τις ίδιες απολαβές, στην Ελλάδα από την 1η Ιουλίου αλλάζουμε level με την κυβέρνηση να νομοθετεί την εξαήμερη εργασία
Πού μπορείτε να κερδίσετε τα περισσότερα για την ίδια εργασία; – Πού βρίσκεται η Ελλάδα;
Πώς συγκρίνονται οι καθαροί μισθοί σε όλη την Ευρώπη για ορισμένες από τις πιο περιζήτητες θέσεις εργασίας;
ΟΟΣΑ: Σταθερή η ανεργία - Μειώθηκε αλλά παραμένει 3η υψηλότερη στην Ελλάδα
Μεγάλο το χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών στην Ελλάδα
Με τροπολογία το «πάγωμα» επιτοκίου στις ρυθμίσεις χρεών των φορολογουμένων
Η τροπολογία για τα επιτόκια θα έχει αναδρομικότητα από τις αρχές του Απριλίου, οπότε και έγινε η σχετική ανακοίνωση της Τράπεζας της Ελλάδος
Χαμηλότερα οι επιχειρηματικές προσδοκίες στη βιομηχανία - Τι εκτιμά το ΙΟΒΕ
Ηπια επιδείνωση των προβλέψεων της παραγωγής, των παραγγελιών και της ζήτησης
Παρέμβαση Κομισιόν για τις τιμές των πολυεθνικών ζητά ο Μητσοτάκης
Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός «η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα κανονιστικής παρέμβασης, μια χώρα μεμονωμένα είναι δύσκολο να βάλει πλαίσιο σε πολυεθνικές»
Μανιφέστο ΣΕΒ για τις ευρωεκλογές – Τι ζητά για γραφειοκρατία, εργασία και βιομηχανία
Τι αναφέρεται σε ειδική έκδοση του ΣΕΒ για τις Ευρωεκλογές 2024 και τις προτάσεις και τις προτεραιότητες της ελληνικής επιχειρηματικής κοινότητας
Υπέρ του Δήμου Βάρης για τον ΝΟΚ αποφάσισε το ΣτΕ
Ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης είναι από τους δήμους που προσέφυγαν στο ΣτΕ εναντίον του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού
Πότε θα αρχίσουν τα πρόστιμα για τους… ξεχασιάρηδες του ΓΕΜΗ
Η θεσμική θωράκιση του ΓΕΜΗ και η ξεχασμένη ΚΥΑ για την επιβολή προστίμων
Επανεξετάζονται οι αντικειμενικές σε 12 δήμους - Η προθεσμία
Έως το τέλος Ιουνίου ιδιώτες εκτιμητές πρέπει να παραδώσουν το πόρισμά τους στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας