Ένα τουρκικό drone stealth με ουκρανικό κινητήρα ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του πτήση, επεκτείνοντας το οπλοστάσιο μη επανδρωμένων αεροσκαφών της Τουρκίας.
Το ANKA-3, που αναπτύχθηκε από την κρατική Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία ή TAI και χρησιμοποιεί κινητήρα σχεδιασμένο από την Ουκρανική Ivchenko-Progress, πέταξε για πάνω από μία ώρα την Πέμπτη, φτάνοντας σε ύψος 8.000 ποδιών (2,4 χιλιόμετρα) και σε ταχύτητες 150 κόμβων. Κατά τη διάρκεια της πρώτης πτήσης τα σκέλη προσγείωσης δεν ανασύρθηκαν.
Ο Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παρουσίασε το ορόσημο σε ένα βίντεο που κοινοποιήθηκε στο X, τονίζοντας αυτό που περιέγραψε ως την προηγμένη τεχνολογία και τις δυνατότητες του drone στην ενίσχυση της άμυνας της Τουρκίας.
TUSAŞ tarafından geliştirilen insansız savaş uçağımız Anka III, bugün ilk uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi. İnşallah uçağımız, sahip olduğu gelişmiş teknolojilerle, tasarımıyla ve özellikleriyle ülkemizin savunmasına çok güçlü bir katkı sağlayacak. 🇹🇷 pic.twitter.com/ElZaSoNRVo
— Recep Tayyip Erdoğan (@RTErdogan) December 28, 2023
Η ανάπτυξη του ANKA-3 περιβαλλόταν από μυστικότητα, με την TAI να δημοσιεύει τις φωτογραφίες του για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2023. Ένας μηχανικός της εταιρείας που εργάζεται για την ανάπτυξη του αεροσκάφους είπε σε συνέντευξή του στον ιστότοπο ειδήσεων του κλάδου Defense Turk τον Μάιο ότι οι εργασίες σχεδιασμού είχαν ξεκινήσει εντατικά το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Το νέο μοντέλο υπογραμμίζει την αυξανόμενη επένδυση της Τουρκίας στην τεχνολογία drone, συμπληρώνοντας το έργο της Baykar, ιδιωτικής εταιρείας γνωστής για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη Bayraktar TB2 που συνδιοικείται από έναν από τους γαμπρούς του Ερντογάν.
Το TB2 αρχικά απέσπασε επαίνους από την χρήση του στη Συρία, στη Λιβυή, στο Αζερμπαϊτζάν και στις αρχικές φάσεις του πολέμου στην Ουκρανία, ως ένα αποτελεσματικό, χαμηλού κόστους οπλικό σύστημα. Η τεχνολογία αυτή θωρείται μπλέον ξεπερασμένη και οι Ουκρανοί το έχουν αποσύρει από επιχειρήσεις πρώτης γραμμής.
Το ANKA-3 έχει σχεδιαστεί για αποστολές αναγνώρισης, επιτήρησης και κρούσης, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της TAI. Θα μπορεί να πετάξει σε ύψος έως και 40.000 πόδια και θα μπορεί να παραμείνει στον αέρα έως και 10 ώρες, μεταφέροντας ωφέλιμο φορτίο 1.200 κιλών.
Το ANKA-3 έχει σχεδιαστεί για να έχει χαρακτηριστικά χαμηλήςπαρατηρησιμότητας, όπως σχήμα ιπτάμενης πτέρυγας, εσωτερικούς φορείς οπλισμού και πιθανό ακροφύσιο εξάτμισης χαμηλής παρατήρησης στο μέλλον. Μπορεί να φέρει μια ποικιλία όπλων, συμπεριλαμβανομένης της βόμβας Mk 82 των 500 λιβρών, και της αμερικανικής βόμβας μικρής διαμέτρου, καθώς και του τουρκικού πυραύλου standoff SOM-J. Το drone έχει έξι εξωτερικούς και δύο εσωτερικούς φορείς, με συνολική χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου περίπου 2 τόνων.
Κατά την πρώτη παρουσίαση τον Μάρτιο, το UAV μάχης ήταν εξοπλισμένο με δύο πορτοκαλί drone, τα οποία φαίνεται να είναι drone στόχοι Simsek που έχουν μετατραπεί για να χρησιμεύουν ως περιπλανώμενα πυρομαχικά, αλλιώς γνωστά ως drone καμικάζι.
«Η ικανότητα του ANKA να μένει στον αέρα για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι μια σημαντική ικανότητα. Μπορεί να περιφέρεται για να στοχεύει σημεία πολλές φορές χωρίς να γίνεται αντιληπτό ακόμη και από τα σύγχρονα ραντάρ του συστήματος αεράμυνας», δήλωσε ο Κουμπιλάι Γιλμάζ, ανεξάρτητος Τούρκος ειδικός στην αεροπορία.
Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη ήταν στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας του Ερντογάν για την οικοδόμηση της αμυντικής βιομηχανίας της Τουρκίας, συμπεριλαμβανομένης της γερασμένης αεροπορίας της.
Ένα μαχητικό αεροσκάφος εγχώριας παραγωγής, το Kaan, έχει επίσης προγραμματιστεί να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση τον Ιανουάριο, ανέφερε το Bloomberg την Πέμπτη.
Latest News
HΠΑ: Σχέδιο των ρυθμιστικών αρχών για τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των μεγάλων τραπεζών
Τι αναφέρει δημοσίευμα της Wall Street Journal
Τα κρατικά ΜΜΕ της Κίνας προειδοποιούν για αντίποινα την ΕΕ μετά τις έρευνες σε κινεζικές εταιρείες
Η ΕΕ έχει ξεκινήσει φέτος τρεις έρευνες υψηλού προφίλ με στόχο κινεζικές εταιρείες
Οι Big Tech κυνηγούν μεγάλα κέρδη με «μικρά» γλωσσικά μοντέλα AI
Λανσάρουν γλωσσικά μοντέλα ΑΙ «τσέπης» για να προσεγγίσουν νέους πελάτες
«Παγιδευμένα» σε επενδύσεις τα ευρωπαϊκά ιδιωτικά κεφάλαια λόγω ανυπαρξίας αγοραστών
Επενδύσεις από ιδιωτικά funds μένουν στο απούλητο για περισσότερα χρόνια από ότι παλιότερα δυσκολεύοντας τις αποπληρωμές σε επενδυτές
Ο CEO της Lamborghini λέει ότι τα πλήρως ηλεκτρικά supercars βρίσκονται ακόμη μακριά
Τα πλήρως ηλεκτρικά supercars "δεν είναι κάτι που πουλάει μέχρι στιγμής", δήλωσε ο Στέφαν Βίνκελμαν.
Εργασία από το σπίτι για τον Πάουελ - Βρέθηκε θετικός σε Covid
Τι αναφέρει η ανακοίνωση της Fed
Ο «νονός» της AI προειδοποιεί για απειλές σε επίπεδο «εξαφάνισης του ανθρώπου» από την τεχνητή νοημοσύνη
Γιατί η στρατιωτική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης τον ανησυχεί
Εβδομάδα κρας τεστ για την παγκόσμια οικονομία - Τα μάκρο κρίνουν τις αποφάσεις για τα επιτόκια
Συνάντηση των υπουργών της G7 στην Ιταλία
Το φιλανθρωπικό στοίχημα της Μελίντα - Η «λευκή επιταγή» των 12,5 δισ.
Τρία χρόνια μετά το διαζύγιο με τον Μπιλ Γκέιτς ακολουθεί ανεξάρτητη πορεία
Assets ευρωπαϊκών τραπεζών 700 εκατ. ευρώ κατάσχει η Μόσχα
Δικαστήρια δικαιώνει την Gazprom μετά από προσφυγή θυγατρικής της