Η Toυρκία εγκαινίασε τη Δευτέρα έναν νέο διάδρομο του δεύτερου μεγαλύτερου αεροδρομίου της, επιδιώκοντας να επεκτείνει τη χωρητικότητα της εγκατάστασης που αντιμετωπίζει προκλήσεις στην αντιμετώπιση της αυξανόμενης αεροπορικής και επιβατικής κίνησης, σύμφωνα με την DailySabah.
Ο νέος διάδρομος, ο δεύτερος μεγαλύτερος στη χώρα, εκτιμάται ότι θα υπερδιπλασιάσει την κυκλοφοριακή χωρητικότητα στο Sabiha Gökçen, το τρίτο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στην χώρα μετά το αεροδρόμιο ορόσημο της Κωνσταντινούπολης και το αεροδρόμιο της Αττάλειας.
Τουρκία: Άνοιξε και πάλι το μέτωπο με Ιράκ και Συρία
“Το αεροδρόμιο Sabiha Gökçen διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο όσον αφορά την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και του τουρισμού. Έχουμε παρατηρήσει ότι το αεροδρόμιο δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη επιβατική και εναέρια κυκλοφορία», δήλωσε ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, υποδεικνύοντας την ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών.
Το αεροδρόμιο στην πλευρά της Ανατολίας της Κωνσταντινούπολης διαχειρίστηκε περίπου 181.000 πτήσεις και εξυπηρέτησε περίπου 25 εκατομμύρια επιβάτες το 2021. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε 31 εκατομμύρια το 2022.
Οι αφίξεις Ιανουαρίου-Νοεμβρίου φέτος άφησαν πίσω ολόκληρο το 2022, καθώς η Sabiha Gökçen έφτασε τον αριθμό ρεκόρ των 34 εκατομμυρίων επιβατών και διαχειρίστηκε περίπου 208.000 πτήσεις.
«Αναμένουμε να ξεπεράσουμε τα 37 εκατομμύρια επιβάτες μέχρι το τέλος του έτους», δήλωσε ο Ερντογάν στην τελετή έναρξης. Το αεροδρόμιο Sabiha Gökçen θα εξυπηρετεί περισσότερους από 85 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
Η απόφαση για την κατασκευή του δεύτερου διαδρόμου ελήφθη το 2012. Ο πρόεδρος είπε ότι το έργο έχει υλοποιηθεί με επένδυση περίπου 970 εκατομμυρίων δολαρίων.
«Ο υφιστάμενος διάδρομος έχει φτάσει στη χωρητικότητά του. Υπάρχουν 700-750 πτήσεις καθημερινά», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Abdulkadir Uraloğlu.
Ο νέος διάδρομος μπορεί να φιλοξενήσει τα μεγαλύτερα αεροσκάφη στον κόσμο για προσγείωση, σημείωσε ο Ουράλογλου. Με μήκος 3.540 μέτρα και πλάτος 60 μέτρα, διαθέτει τρεις παράλληλους τροχοδρόμους μήκους 3.520 μέτρων, 3.000 μέτρων και 2.700 μέτρων, αντίστοιχα, όπως αναφέρει η DailySabah.
“Για να μεγιστοποιηθεί η ικανότητα εναέριας κυκλοφορίας, ο νέος διάδρομος θα χρησιμοποιηθεί για προσγειώσεις, ενώ ο υπάρχον θα χρησιμοποιηθεί για απογειώσεις”, δήλωσε ο Ερντογάν.
«Παγκόσμιος κόμβος διαμετακόμισης»
Ο Ουράλογλου αναφέρθηκε στον ολοκληρωμένο εκσυγχρονισμό όλων των εγκαταστάσεων υπερκατασκευής που καλύπτουν 19.000 τετραγωνικά μέτρα, συμπεριλαμβανομένου ενός μεσαίου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών χωρητικότητας 62 αεροσκαφών, ενός χώρου στάθμευσης φορτίου χωρητικότητας 40 αεροσκαφών και εγκαταστάσεων όπως ο πύργος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, ένα τεχνικό μπλοκ, πυροσβεστική υπηρεσία και κτίριο γκαράζ.
Ο υπουργός υπογράμμισε την άνοδο της χώρας στην κατάταξη της συνολικής επιβατικής κίνησης το 2022, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών και την έκτη παγκοσμίως. Σημείωσε επίσης ότι όσον αφορά την επιβατική κίνηση, τρία αεροδρόμια στην Tουρκία βρίσκονται μεταξύ των κορυφαίων 20 στην Ευρώπη και των κορυφαίων 50 παγκοσμίως.
Με τη στρατηγικά πλεονεκτική της θέση στη μέση της Ασίας, της Ευρώπης και της Αφρικής, ο Ουράλογλου δήλωσε ότι η Tουρκία έχει πλεονεκτική θέση στο κέντρο 67 χωρών και βρίσκεται κατά μήκος των διαδρομών πτήσης μεταξύ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων αγορών που φιλοξενούν 1,4 δισεκατομμύρια ανθρώπους που ζουν σε ακτίνα τεσσάρων ωρών και διαθέτουν όγκο συναλλαγών 8,6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
“Αυτό καθιστά τη χώρα μας ιδιαίτερα κατάλληλη για να γίνει ο παγκόσμιος κόμβος διαμετακόμισης στον τομέα των αερομεταφορών”, πρόσθεσε ο υπουργός.
Η χώρα έχει επενδύσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει και να αναβαθμίσει τις υποδομές της τις τελευταίες δύο δεκαετίες, οι οποίες είδαν τον αριθμό των αεροδρομίων της να φτάνει τα 57, από 26 το 2002. Η κατασκευή βρίσκεται σε εξέλιξη σε τρία άλλα αεροδρόμια, σύμφωνα με τον Ουράλογλου.
Το τεράστιο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, το μεγαλύτερο της Tουρκίας και ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους πολιτικής αεροπορίας στον κόσμο, άνοιξε επίσημα στα τέλη Οκτωβρίου 2018 πριν τεθεί σε πλήρη λειτουργία τον Απρίλιο του 2019.
Η αστραφτερή δομή από γυαλί και χάλυβα κατά μήκος της ακτής της Μαύρης Θάλασσας κατάφερε να μετατραπεί σε ένα από τα σημαντικότερα κέντρα διαμετακόμισης στην αεροπορία από τότε.
Καθώς η εναέρια κυκλοφορία ανέκαμψε από την πανδημία του κορονοϊού, οι εγκαταστάσεις σε ολόκληρη τη χώρα εξυπηρέτησαν σχεδόν 200 εκατομμύρια επιβάτες από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης της Κρατικής Αρχής Αεροδρομίων (DHMI).
Ο αριθμός σημείωσε αύξηση 18% σε ετήσια βάση, υπερβαίνοντας το προ πανδημίας επίπεδο των 195,5 εκατομμυρίων.
Μόνο το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης εξυπηρέτησε 70,4 εκατομμύρια επιβάτες τον Ιανουάριο-Νοέμβριο, σημειώνοντας αύξηση 19% από έτος σε έτος.
Ο κόμβος μπορεί να χειριστεί 90 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως στην τρέχουσα φάση. Αν και είναι ένας υψηλός αριθμός, δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με τη δυνητική ικανότητά του να εξυπηρετεί 200 εκατομμύρια μετά την ολοκλήρωση όλων των φάσεων, καθιστώντας το, το μεγαλύτερο στον κόσμο.
Και οι τέσσερις φάσεις κατασκευής και επέκτασης του αεροδρομίου, συμπεριλαμβανομένων έξι διαδρόμων, αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2028.
Ο αριθμός επιβατών του 2022 στην Tουρκία ανήλθε σε 182,3 εκατομμύρια, σημειώνοντας άνοδο 42,1% από το προηγούμενο έτος. Η συνολική εναέρια κυκλοφορία αυξήθηκε κατά 28,4% σε 1,88 εκατομμύρια αεροσκάφη κάθε χρόνο.
«Θα έχουμε εξυπηρετήσει περίπου 216 εκατομμύρια επιβάτες φέτος. Η τρέχουσα χωρητικότητά μας σε εθνικό επίπεδο είναι περίπου 337 εκατομμύρια. Θα υπάρξει σημαντική αύξηση το 2024 και έχουμε σχεδιάσει την υποδομή για αυτό», δήλωσε ο Ουράλογλου.
Latest News
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία