Το Υπουργείο Εργασίας των ΗΠΑ εξέδωσε την Τρίτη έναν τελικό κανόνα με τον οποίο θα αναγκαστούν οι εταιρείες να αντιμετωπίζουν ορισμένους εργαζομένους ως υπαλλήλους και όχι ως φθηνότερους «ανεξάρτητους εργολάβους», σε μια κίνηση που έχει ενοχλήσει επιχειρηματικούς ομίλους και πιθανότατα θα προκαλέσει νομικές αντιδικίες μεταξύ των δύο πλευρών.
Ο κανόνας αναμένεται να αυξήσει το κόστος εργασίας για κλάδους και επιχειρήσεις που βασίζονται στην εργασία που παρέχουν οι «συνεργάτες-εργολάβοι», όπως οι μεταφορές με φορτηγά, οι κατασκευές, η υγειονομική περίθαλψη και οι υπηρεσίες που σχετίζονται με apps (εφαρμογές) όπως αυτές της Gig-economy.
Οι περισσότεροι ομοσπονδιακοί και πολιτειακοί εργατικοί νόμοι, όπως αυτοί που απαιτούν κατώτατο μισθό και υπερωρίες, ισχύουν μόνο για τους υπαλλήλους μιας εταιρείας. Μελέτες δείχνουν ότι οι εργαζόμενοι μπορεί να κοστίζουν στις εταιρείες έως και 30% περισσότερο από τους «ανεξάρτητους εργολάβους».
Gig Economy: Οι προβλέψεις των «γκουρού» για το 2024
Τι αλλάζει στο εργασιακό καθεστώς
Ο κανόνας θα απαιτεί οι εργαζόμενοι να θεωρούνται μισθωτοί και όχι εργολάβοι όταν «εξαρτώνται οικονομικά» από μια εταιρεία, αν και δε φτάνει μέχρι τους μισθολογικούς νόμους στην Καλιφόρνια και σε άλλες πολιτείες που θέτουν ακόμη μεγαλύτερους περιορισμούς στις ανεξάρτητες συμβάσεις.
Αντικαθιστά έναν κανονισμό της κυβέρνησης του Ρεπουμπλικανού πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ που είχε διευκολύνει την κατηγοριοποίηση των εργαζομένων ως ανεξάρτητων εργολάβων. Ο νέος κανόνας είναι πιθανό να αμφισβητηθεί δικαστικά από εμπορικούς ομίλους και επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τον κανόνα της εποχής Τραμπ, οι εργαζόμενοι που είχαν δικές τους επιχειρήσεις ή είχαν τη δυνατότητα να εργαστούν σε ανταγωνιστικές εταιρείες, όπως ένας οδηγός που εργάζεται τόσο για την Uber Technologies όσο και για τη Lyft, θα μπορούσαν να αντιμετωπίζονται ως εργολάβοι.
Ο νέος κανόνας πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στις 11 Μαρτίου.
Η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας των ΗΠΑ Τζούλι Σου κατά τη διάρκεια συνομιλίας με δημοσιογράφους τη Δευτέρα είπε ότι η εσφαλμένη ταξινόμηση των εργαζομένων ως εργολάβων και όχι εργαζομένων βλάπτει ιδιαίτερα τους χαμηλού εισοδήματος εργαζόμενους που θα ωφεληθούν περισσότερο από τη νομική προστασία που παρέχεται στους εργαζόμενους, όπως ο κατώτατος μισθός και η ασφάλιση έναντι ανεργίας.
«Ένας αιώνας εργασιακής προστασίας για τους εργαζόμενους βασίζεται στη σχέση εργοδότη-εργαζομένου», είπε ο Σου.
Τι ανταπαντούν οι επιχειρηματικοί όμιλοι που θίγονται
Ωστόσο, σύμφωνα με ορισμένους επιχειρηματικούς ομίλους, ο κανόνας στρέφει τη ζυγαριά υπερβολικά υπέρ της διαπίστωσης ότι οι εργαζόμενοι είναι μισθωτοί και όχι εργολάβοι, γεγονός που θα στερήσει από εκατομμύρια εργαζομένους την ευελιξία και τις ευκαιρίες.
«Καθώς τα πράγματα χειροτερεύουν, ο κανόνας είναι εντελώς περιττός, καθώς το Υπουργείο προωθεί την εσφαλμένη ταξινόμηση των εργαζόμενων», δήλωσε ο Marc Freedman, αντιπρόεδρος στο Εμπορικό Επιμελητήριο των ΗΠΑ. Πρόσθεσε ότι το Επιμελητήριο, ο μεγαλύτερος επιχειρηματικός όμιλος των ΗΠΑ, εξετάζει το ενδεχόμενο να αμφισβητήσει τον κανόνα στο δικαστήριο.
Το υπουργείο Εργασίας από τη μεριά του διαμήνυσε ότι ο κανόνας σχεδιάστηκε για να πατάξει τις βιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων σε κατασκευές και κάδο υγείας όπου η εσφαλμένη ταξινόμηση των εργαζομένων είναι συνηθισμένη. Ωστόσο, ο πιθανός αντίκτυπός του στις υπηρεσίες παράδοσης και μετακίνησης που βασίζονται σε εφαρμογές, των οποίων τα επιχειρηματικά μοντέλα εξαρτώνται από τη σύμβαση εργασίας, έχει συγκεντρώσει τη μεγαλύτερη προσοχή.
«Ανησυχίες» από Uber – Lyft
Εταιρείες, όπως η Uber και η Lyft, έχουν εκφράσει ανησυχίες για τον κανόνα, αλλά έχουν επίσης δηλώσει ότι δεν αναμένουν ότι θα οδηγήσει τους οδηγούς τους στο χαρακτηριστούν ως εργαζόμενοι. Ο CR Wooters, επικεφαλής ομοσπονδιακών υποθέσεων της Uber, δήλωσε ότι ο νέος κανόνας «δεν αλλάζει ουσιαστικά τη νομοθεσία βάσει της οποίας λειτουργούμε».
«Οι οδηγοί σε όλη τη χώρα έχουν καταστήσει σε μεγάλο βαθμό σαφές – στα σχόλιά τους για αυτόν τον κανόνα και σε σχετική έρευνα – ότι δεν θέλουν να χάσουν τη μοναδική ανεξαρτησία που απολαμβάνουν», δήλωσε ο Wooters.
Το υπουργείο Εργασίας είπε ότι θα εξετάσει παράγοντες όπως η ευκαιρία ενός εργαζομένου για κέρδος ή ζημιά, ο βαθμός ελέγχου που ασκεί μια εταιρεία σε έναν εργαζόμενο και εάν η εργασία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της επιχείρησης για να καθορίσει εάν ένας εργαζόμενος πρέπει να ταξινομηθεί ως υπάλληλος ή εργολάβος.
Latest News
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays
Αγορές vs Οικονομολόγοι: Πότε θα μειώσει η Fed τα επιτόκια και θα δώσει ανάσα στις εταιρείες
Οι έμποροι τιμολογούν με πιθανότητες περίπου 70% για μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το CME FedWatch Tool
Κίνα: Πώς κρατάει «ζωντανή» τη ρωσική οικονομία
Η Κίνα αποτελεί μία σανίδα σωτηρίας για τη ρωσική οικονομία απ’ όταν η Δύση ξεκίνησε να επιβάλλει κυρώσεις στη Μόσχα
Εκπτώσεις και κοινή χρήση απέναντι στην υποχώρηση κατανάλωσης - Πού εστιάζει η Uber
Η εταιρεία θέλει να καταστήσει φθηνότερη τη μετακίνηση προς το αεροδρόμιο, τις συναυλίες ή τις αθλητικές εκδηλώσεις
Κι άλλη υποχώρηση στην πολυτέλεια - Σειρά της Burberry για μείωση 40% στις πωλήσεις
Η βρετανική εταιρεία προβληματίζεται λόγω της υποχώρησης των πωλήσεων σε Ασία και Αμερική - Αναμένει ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2025
Η απογείωση των αμερικανικών εισαγωγών από Βιετνάμ και ο εμπορικός εναγκαλισμός Πεκίνου - Ανόι
Το Βιετνάμ έχει σήμερα το τέταρτο υψηλότερο εμπορικό πλεόνασμα με τις ΗΠΑ, χαμηλότερο μόνο από την Κίνα, το Μεξικό και την ΕΕ
Τέλος στο μυστήριο - Αποκαλύφθηκε η κρυφή επένδυση του Μπάφετ
Ποια είναι η Chubb, η ασφαλιστική εταιρεία, στην οποία η Berkshire απέκτησε 26 εκατομμύρια μετοχές
Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος πίσω από τη μείωση των εξαγωγών ρωσικού ντίζελ
Οι ουκρανικές επιθέσεις είναι ο ένας λόγος - Ο άλλος είναι πολιτικός