Οι καταναλωτές της ΕΕ θα πρέπει να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για καλύτερα δικαιώματα προς τους εργαζομένους βραχυχρόνιας ή μερικής απασχόλησης (gig workers), αλλά οι αυξήσεις δεν θα σκοτώσουν το επιχειρηματικό μοντέλο του κλάδου, προέβλεψε ο Νίκολας Σμιτ, Επίτροπος της Ένωσης για τις θέσεις εργασίας και τα κοινωνικά δικαιώματα, σύμφωνα με τους Irish Times.
Ο ίδιος είπε ότι υπάρχει ένα κόστος που «πρέπει να πληρωθεί» σε μια συνεχή προσπάθεια που έχει σχεδιαστεί για να αναγκάσει εταιρείες όπως η Uber και η Deliveroo να παρέχουν περισσότερα δικαιώματα στους εργαζόμενους.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τα κράτη μέλη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συζητούν μια οδηγία που, εάν εγκριθεί, θα αναγκάσει τις εταιρείες διανομής και ντελίβερι να προσφέρουν περισσότερη κοινωνική προστασία στους εργαζόμενους τους.
Εκτιμάται ότι αυτό θα προκαλέσει αύξηση κατά 40% στις τιμές για υπηρεσίες όπως η Uber. Οι διαβουλεύσεις πρόκειται να εισέλθουν στην τελευταία τους φάση μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.
Ο κ. Σμιτ τόνισε ότι είναι βέβαιος ότι οι καταναλωτές θα αποδεχτούν υψηλότερες τιμές εάν αυτό σήμαινε καλύτερες συνθήκες για τους εργαζόμενους. Επιπλέον, είπε, «υπάρχει μια ισχυρή αγορά για αυτού του είδους τις υπηρεσίες και οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να επωμιστούν το κόστος. Υπάρχει αυτή η ιδέα ότι μπορείτε να διορθώσετε τη χαμηλή τιμή με ένα φιλοδώρημα. Αυτό δεν είναι φυσιολογικό. Αν υπάρχει κόστος, πρέπει να πληρωθεί».
Τα σχόλιά του ήταν εν μέρει απάντηση σε μια προειδοποίηση της Άναμπελ Ντίαζ, επικεφαλής του τμήματος κινητικότητας της Uber στην Ευρώπη, ότι η οδηγία θα ανάγκαζε την υπηρεσία μεταφοράς να κλείσει σε εκατοντάδες πόλεις σε όλη την ΕΕ εάν οι τιμές αυξηθούν έως και 40%.
Ο επίτροπος απέρριψε το επιχείρημα, λέγοντας ότι «υπάρχει η αμφιβολία ότι προστατεύοντας καλύτερα τους εργαζόμενους, θα σκοτώσουμε ένα μοντέλο. Όχι. Θα προσαρμόσουμε ένα μοντέλο».
Είπε ότι η πρόταση της Uber του θύμισε την οικονομική ιστορία του 19ου αιώνα, όταν η παιδική εργασία καταργήθηκε. «Αν η Uber ή κάποιος άλλος πιστεύει ότι δεν μπορεί να προσαρμόσει το μοντέλο της σε αυτό, τότε αυτό είναι δικό τους πρόβλημα. Θα ήμουν έκπληκτος αν αυτή η απειλή είναι πραγματική».
Ο κ. Σμιτ επεσήμανε μια σειρά δικαστικών υποθέσεων σε όλη την Ευρώπη ως απόδειξη ότι απαιτείται μια νέα οδηγία από τις Βρυξέλλες για να δοθεί στις επιχειρήσεις σαφήνεια. Μετά από απόφαση δικαστηρίου του Ηνωμένου Βασιλείου το 2021, οι οδηγοί της Uber χαρακτηρίζονται πλέον ως «εργάτες» – που σημαίνει ότι δικαιούνται διακοπές και αναρρωτική άδεια.
Latest News
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία