Οι καταναλωτές της ΕΕ θα πρέπει να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για καλύτερα δικαιώματα προς τους εργαζομένους βραχυχρόνιας ή μερικής απασχόλησης (gig workers), αλλά οι αυξήσεις δεν θα σκοτώσουν το επιχειρηματικό μοντέλο του κλάδου, προέβλεψε ο Νίκολας Σμιτ, Επίτροπος της Ένωσης για τις θέσεις εργασίας και τα κοινωνικά δικαιώματα, σύμφωνα με τους Irish Times.

Ο ίδιος είπε ότι υπάρχει ένα κόστος που «πρέπει να πληρωθεί» σε μια συνεχή προσπάθεια που έχει σχεδιαστεί για να αναγκάσει εταιρείες όπως η Uber και η Deliveroo να παρέχουν περισσότερα δικαιώματα στους εργαζόμενους.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τα κράτη μέλη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συζητούν μια οδηγία που, εάν εγκριθεί, θα αναγκάσει τις εταιρείες διανομής και ντελίβερι να προσφέρουν περισσότερη κοινωνική προστασία στους εργαζόμενους τους.

Εκτιμάται ότι αυτό θα προκαλέσει αύξηση κατά 40%  στις τιμές για υπηρεσίες όπως η Uber. Οι διαβουλεύσεις πρόκειται να εισέλθουν στην τελευταία τους φάση μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου.

Ο κ. Σμιτ τόνισε ότι είναι βέβαιος ότι οι καταναλωτές θα αποδεχτούν υψηλότερες τιμές εάν αυτό σήμαινε καλύτερες συνθήκες για τους εργαζόμενους. Επιπλέον, είπε, «υπάρχει μια ισχυρή αγορά για αυτού του είδους τις υπηρεσίες και οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να επωμιστούν το κόστος. Υπάρχει αυτή η ιδέα ότι μπορείτε να διορθώσετε τη χαμηλή τιμή με ένα φιλοδώρημα. Αυτό δεν είναι φυσιολογικό. Αν υπάρχει κόστος, πρέπει να πληρωθεί».

Τα σχόλιά του ήταν εν μέρει απάντηση σε μια προειδοποίηση της Άναμπελ Ντίαζ, επικεφαλής του τμήματος κινητικότητας της Uber στην Ευρώπη, ότι η οδηγία θα ανάγκαζε την υπηρεσία μεταφοράς να κλείσει σε εκατοντάδες πόλεις σε όλη την ΕΕ εάν οι τιμές αυξηθούν έως και 40%.

Ο επίτροπος απέρριψε το επιχείρημα, λέγοντας ότι «υπάρχει η αμφιβολία ότι προστατεύοντας καλύτερα τους εργαζόμενους, θα σκοτώσουμε ένα μοντέλο. Όχι. Θα προσαρμόσουμε ένα μοντέλο».

Είπε ότι η πρόταση της Uber του θύμισε την οικονομική ιστορία του 19ου αιώνα, όταν η παιδική εργασία καταργήθηκε. «Αν η Uber ή κάποιος άλλος πιστεύει ότι δεν μπορεί να προσαρμόσει το μοντέλο της σε αυτό, τότε αυτό είναι δικό τους πρόβλημα. Θα ήμουν έκπληκτος αν αυτή η απειλή είναι πραγματική».

Ο κ. Σμιτ επεσήμανε μια σειρά δικαστικών υποθέσεων σε όλη την Ευρώπη ως απόδειξη ότι απαιτείται μια νέα οδηγία από τις Βρυξέλλες για να δοθεί στις επιχειρήσεις σαφήνεια. Μετά από απόφαση δικαστηρίου του Ηνωμένου Βασιλείου το 2021, οι οδηγοί της Uber χαρακτηρίζονται πλέον ως «εργάτες» – που σημαίνει ότι δικαιούνται διακοπές και αναρρωτική άδεια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή