Ο μέσος αριθμός επιβατικών αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους στην ΕΕ ανήλθε σε 560, το 2022, και κατά τη δεκαετία 2012-2022, ο μέσος αριθμός τους αυξήθηκε κατά 14,3% (από 490 σε 560 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους), όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Eurostat.
Η Ιταλία είχε τον υψηλότερο αριθμό με 684 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους και ακολούθησαν το Λουξεμβούργο (678), η Φινλανδία (661) και η Κύπρος (658). Aντίθετα, η Λετονία είχε το χαμηλότερο ποσοστό με 414 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους, ακολουθούμενη από τη Ρουμανία (417) και την Ουγγαρία (424).
Στην Ελλάδα το 2012 η αναλογία ήταν 478 επιβατικά αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους και το 2022 ανήλθε σε 543 αυτοκίνητα, μια αύξηση κατά 15,5%.
Volkswagen: Φέρνει το chatGPT στα compact αυτοκίνητα
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι χώρες της κεντρικής και ανατολικής ΕΕ κατέγραψαν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης μεταξύ 2012 και 2022. Μεταξύ των χωρών της ΕΕ, η Ρουμανία κατέγραψε την υψηλότερη αύξηση επιβατικών αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους (+86,2%, +193 αυτοκίνητα), ακολουθούμενη από την Κροατία (+44,8%, +152), Ουγγαρία (+40,9%, +123), Σλοβακία (+40,1%, +135) και Εσθονία (+39,7%, +181).
Οι τράκτορες αυξήθηκαν κατά 45,2%
Ο μέσος αριθμός τρακτόρων (στα οποία συνδέονται ημιρυμουλκούμενα) ανά 1.000 κατοίκους στην ΕΕ ήταν 4,8, έχοντας καταγράψει αύξηση κατά 45,2% από το 2012 έως το 2022 (από 3,3 σε 4,8), αντικατοπτρίζοντας υψηλή ανάπτυξη των εμπορευματικών οδικών μεταφορών.
Εξετάζοντας τον αριθμό των τρακτόρων ανά 1 000 κατοίκους, η Βαλτική και ορισμένες χώρες της κεντρικής και ανατολικής ΕΕ κυριάρχησαν το 2022. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στη Λιθουανία (κατά μέσο όρο 17,3 οδικοί τράκτορες ανά 1000 κατοίκους), ακολουθούμενη από την Πολωνία (12,9 ), Εσθονία (9,5), Ουγγαρία (9,3) και Ρουμανία (8,8).
Στην άλλη άκρη του φάσματος ήταν η Τσεχία (0,3), η Σουηδία (0,9), η Αυστρία και η Μάλτα (και οι δύο 2,2), η Κύπρος και η Ελλάδα (και οι δύο 2,3).
Τα χαμηλά ποσοστά αυτοκίνησης στην Κύπρο και τη Μάλτα μπορούν να εξηγηθούν από τη νησιωτική τους γεωγραφία και τους επακόλουθους περιορισμούς για τις οδικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Από το 2012 έως το 2022, 3 χώρες υπερδιπλασίασαν το ποσοστό μηχανοκίνησης τρακτόρων: η Ρουμανία (+127,4%), η Κροατία (+121,5%) και, με ένα συγκριτικά υψηλό ποσοστό ήδη το 2012, η Λιθουανία (+101,8%). Περαιτέρω υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης καταγράφηκαν για την Πολωνία (91,2%) και τη Σλοβενία (82,9%).
Μια αξιοσημείωτη μείωση στο ποσοστό τρακτόρων μεταξύ 2012 και 2022 καταγράφηκε στην Τσεχία (-61,9%). Η μείωση ήταν λιγότερο εμφανής στο Λουξεμβούργο (-15,4%) και τη Μάλτα (-13,0%).
Latest News
Πώς έχασε 16 εκατ. λίρες σύμβουλος του Φάρατζ
Ο τραπεζίτης πιστεύεται ότι έπαιζε εναντίον Κινέζων δισεκατομμυριούχων
Τι πάει λάθος σε μία φωτογραφία της Σελήνης που τράβηξε το τηλεσκόπιo James Webb;
Η εν λόγω εικόνα τις τελευταίες ημέρες κάνει τον γύρο του διαδικτύου με αρκετούς να δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι μιλάμε πράγματι για τη Σελήνη
Ο κίνδυνος ενός… γκρεμού στην Ευρωζώνη μετά το 2026 - Η ανάλυση της HSBC
Η επιστροφή των δημοσιονομικών κανόνων και οι προοπτικές
Τουρκία: Ο Μεχμέτ Σιμσέκ ποντάρει κατά του πληθωρισμού με τριετές μνημόνιο στο δημόσιο τομέα
O πληθωρισμός καλπάζει με ποσοστό που φτάνει το 70% σε ετήσια βάση
Ο EQT σε προχωρημένες συνομιλίες για την αγορά της Keywords Studios
Το τίμημα της αγοράς ανέρχεται σε 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια
HΠΑ: Σχέδιο των ρυθμιστικών αρχών για τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των μεγάλων τραπεζών
Τι αναφέρει δημοσίευμα της Wall Street Journal
Τα κρατικά ΜΜΕ της Κίνας προειδοποιούν για αντίποινα την ΕΕ μετά τις έρευνες σε κινεζικές εταιρείες
Η ΕΕ έχει ξεκινήσει φέτος τρεις έρευνες υψηλού προφίλ με στόχο κινεζικές εταιρείες
Οι Big Tech κυνηγούν μεγάλα κέρδη με «μικρά» γλωσσικά μοντέλα AI
Λανσάρουν γλωσσικά μοντέλα ΑΙ «τσέπης» για να προσεγγίσουν νέους πελάτες
«Παγιδευμένα» σε επενδύσεις τα ευρωπαϊκά ιδιωτικά κεφάλαια λόγω ανυπαρξίας αγοραστών
Επενδύσεις από ιδιωτικά funds μένουν στο απούλητο για περισσότερα χρόνια από ότι παλιότερα δυσκολεύοντας τις αποπληρωμές σε επενδυτές
Ο CEO της Lamborghini λέει ότι τα πλήρως ηλεκτρικά supercars βρίσκονται ακόμη μακριά
Τα πλήρως ηλεκτρικά supercars "δεν είναι κάτι που πουλάει μέχρι στιγμής", δήλωσε ο Στέφαν Βίνκελμαν.