Η αγορά μεταχειρισμένων αεροπλάνων ανθεί λόγω της χρόνιας έλλειψης που παραμένει μετά την πανδημία. Τώρα αυξάνονται οι φόβοι ότι η τελευταία κρίση της Boeing θα μπορούσε να ενισχύσει την πίεση τους επόμενους μήνες.
Η βιομηχανία υπολείπεται ήδη κατά 3.000 αεροπλάνα από ό,τι σχεδίαζε λόγω πανδημίας και άλλων σημείων συμφόρησης στη Boeing και την Airbus, ανέφερε στο Reuters η εταιρεία μίσθωσης αεροσκαφών Avolon.
Boeing: Οργή κατά του CEO μετά την καθήλωση των 737 Max – Αναταράξεις στην εταιρεία
Τώρα, ο περιορισμός της παραγωγής Boeing μετά από μια έκρηξη στον αέρα, ανοίγει νέο μέτωπο πιέσεων αναγκάζοντας τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούνούν παλαιότερα αεροπλάνα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα – από ελλείψεις κινητήρων έως αλυσίδες ανεφοδιασμού και απότομη επιστροφή στα ταξίδια σε πολλά μέρη του κόσμου.
Αυξημένα μισθωτήρια αεροσκαφών
Οι αερομεταφορείς πληρώνουν υψηλότερες τιμές για να εξασφαλίσουν ότι έχουν έναν αρκετά μεγάλο στόλο για να ανταποκριθούν στη ζήτηση, τον οποίο η IATA αναμένει να φτάσει σε ρεκόρ 4,7 δισεκατομμυρίων επιβατών το 2024.
«Έχουμε δει μια ισχυρή αύξηση των τιμών λόγω της έλλειψης νέων αεροσκαφών», δήλωσε στο Reuters ο Άνγκους Κέλι, Διευθύνων Σύμβουλος της AerCap, του μεγαλύτερου εμπόρου και εκμισθωτή αεροσκαφών στον κόσμο.
Σε ένα διάλειμμα από τα συνηθισμένα πρότυπα, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες αγοράζουν τα αεροπλάνα που είχαν νοικιάσει αντί να διαπραγματεύονται τις επεκτάσεις μίσθωσης, είπε στο περιθώριο του συνεδρίου Airline Economics.
Δεν πρόκειται να λυθούν σύντομα
Αυτό είναι ένα σημάδι ότι «οι αεροπορικές εταιρείες γνωρίζουν ότι τα ζητήματα που έχουμε δεν πρόκειται να λυθούν σύντομα», πρόσθεσε.
Περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου επιβατικού στόλου ανήκει σε εκμισθωτές. Οι τιμές ενοικίασης για αυτά τα τζετ αυξάνονταν πολύ πριν από το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου που οδήγησε σε περιορισμό της παραγωγής της Boeing.
Τα τυπικά επιτόκια μίσθωσης για ένα Boeing 737-800 10 ετών, που προηγήθηκε του MAX, ήταν περίπου 220.000 δολάρια το μήνα τον Ιανουάριο του 2024, από 183.000 δολάρια τον Ιανουάριο του 2023 και 156.000 δολάρια το 2022, ανέφερε στο Reuters η Cirium.
Οι τρέχοντες λογαριασμοί χρηματοδοτικής μίσθωσης 737-800 εξακολουθούν να είναι 5% κάτω από τα επίπεδα Ιανουαρίου 2020, αλλά η Cirium είπε ότι αυτό θα πρέπει να αλλάξει μέχρι τα τέλη Μαρτίου.
Η Boeing ήλπιζε να αυξήσει την παραγωγή για την οικογένεια των αεροσκαφών της MAX μετά από μια πολυετή κρίση που προήλθε από συντριβές το 2018 και το 2019. Αλλά η έκρηξη πίνακα σε πτήση της Alaska Airlines πρόσθεσε ρυθμιστική εποπτεία που αναμένεται να επιβραδύνει την ανάπτυξη της παραγωγής.
Προσπάθειες συντήρησης
Ο μέσος όρος ηλικίας ενός επιβατικού αεροπλάνου που ανήκει σε αεροπορική εταιρεία ήταν τα 16 έτη το 2024, από 14 το 2019, δήλωσε ο Cirium. Τα αεροπλάνα χρησιμοποιούνται συνήθως για 25 χρόνια, αλλά μπορούν να πετάξουν περισσότερο και είναι εξίσου ασφαλή με τα νέα αεροσκάφη εάν συντηρηθούν σωστά, λένε οι ειδικοί.
Ενώ οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αεροπλάνων έχουν βλάψει τις αεροπορικές εταιρείες και τους εκμισθωτές που περιμένουν νέα αεροπλάνα, η ζήτηση για παλαιότερο εξοπλισμό ανοίγει έναν δυνητικά επικερδή δρόμο για όσους έχουν παλαιότερους στόλους.
Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες συντήρησης πρόκειται να επωφεληθούν από τη μεγαλύτερη χρήση παλαιότερων αεροπλάνων που αυξάνουν τις επισκέψεις στα συνεργεία. Αλλά οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού σημαίνει ότι η ουρά για αυτές τις επισκευές είναι μεγαλύτερη.
Οι κατασκευαστές αύξησαν τις τιμές στους νέους κινητήρες, μειώνοντας το κίνητρο για μετάβαση σε νεότερο εξοπλισμό.
Πίεση και στα φορτηγά αεροσκάφη
Η πίεση στα επιβατικά τζετ είναι πονοκέφαλος για τα αεροπορικά φορτία, τα οποία μεταφέρουν το ένα τρίτο του παγκόσμιου εμπορίου σε αξία.
Τυπικά, τα επιβατικά αεροσκάφη μετατρέπονται τελικά σε εμπορευματικές μεταφορές ή διαλύονται για ανταλλακτικά. Ωστόσο, οι εταιρείες αναμένουν να βρουν λιγότερα επιβατικά αεροπλάνα για μετατροπή.
Η παράταση της διάρκειας ζωής παλαιότερων, λιγότερο αποδοτικών αεροπλάνων μπορεί επίσης να αυξήσει την περιβαλλοντική πίεση σε μια βιομηχανία που έχει διαφημίσει τις προσπάθειές της να φτάσει σε καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Οι αξιωματούχοι του κλάδου είπαν ότι η οπισθοδρόμηση της παραγωγής δεν θα εκτροχιάσει αυτούς τους στόχους, αλλά οι περιβαλλοντολόγοι διαφωνούν.
Latest News
Τη λειτουργία ιρανικού λιμάνιου αναλαμβάνει η Ινδία
Η ινδική εταιρεία που αναλαμβάνει την ανάπτυξη και λειτουργία βρίσκεται στο λιμάνι του Τσανταχάρ απο το 2018 και θα επενδύσει 120 εκατ. δολάρια
Γιατί το φορολογικό playbook του Τραμπ δεν ενθουσιάζει τους επενδυτές
Τα υψηλότερα επιτόκια και ο πληθωρισμός υποβαθμίζουν το θέλγητρο για τις φορολογικές «ζώνες ευκαιρίας» που εισήγαγε επί προεδρίας του
Το οικονομικό στοίχημα της Ελβετίας με τη Eurovision
Οι πόλεις που φλερτάρουν με την ιδέα να φιλοξενήσουν τον διαγωνισμό
Tι θα συμβεί αν η ΕΚΤ μειώσει τα επιτόκια πριν από τη Fed
Η χαλάρωση της νομισματικής πολιτικής της ευρωζώνης πριν τις ΗΠΑ μπορεί να αυξήσει το κόστος των εισαγόμενων αγαθών και υπηρεσιών
Πώς οι απολύσεις μπορούν να γυρίσουν μπούμεραγκ στους κολοσσούς της τεχνολογίας
Οι απολύσεις ως πρακτική και ιδίως όταν γίνονται κατά κύματα, που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι δεν ξέρουν τι τους περιμένει, έχουν κόστος
Καλές εποχές για την Goldman και την αμερικανική οικονομία
Η στροφή στην επενδυτική και η μεταγραφή από την Fed
Κλείδωσε επενδύσεις 15 δισ. στη Γαλλία ο Μακρόν - Τα deals και οι καλεσμένοι στο «Choose France Summit»
Oι επενδύσεις περιλαμβάνουν 56 διαφορετικά επιχειρηματικά σχέδια και θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη δημιουργία 10.000 θέσεων εργασίας
H SpaceX του Μασκ επεκτείνεται στο Τέξας αλλά δεν πληρώνει ούτε για τις... εκσκαφές
Η SpaceX και οι συνεργάτες της κινούνται πολύ πιο… αργά όταν πρόκειται να πληρώσουν κατασκευαστές και προμηθευτές
Υψηλό πληθωρισμό και στο μέλλον «βλέπουν» οι Αμερικανοί
Τα αμερικανικά νοικοκυριά ανησυχούν για τα οικονομικά τους
Τι μπορεί να κάνει δύσκολη την ενσωμάτωση της Credit Suisse στην UBS
Η UBS αναμένει 13 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξοικονόμηση κόστους από τη συγχώνευση με την άλλοτε ανταγωνίστριά της