Η Γερμανία είναι πιθανόν σε ύφεση τώρα, καθώς η εξωτερική ζήτηση είναι ασθενής, οι καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί και οι εγχώριες επενδύσεις συγκρατούνται από το υψηλό κόστος δανεισμού, ανέφερε η Bundesbank στην τακτική μηνιαία έκθεσή της που δόθηκε τη Δευτέρα στη δημοσιότητα.
Η Γερμανία δυσκολεύεται από τότε που η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022 ανέβασε το ενεργειακό κόστος και η τεράστια, βαριά για τη βιομηχανία οικονομία της βρίσκεται τώρα στο τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο μηδενικής ή αρνητικής ανάπτυξης, επιβαρύνοντας όλη την ευρωζώνη.
«Δεν υπάρχει ακόμη ανάκαμψη για τη γερμανική οικονομία», ανέφερε η Bundesbank. «Η παραγωγή θα μπορούσε να υποχωρήσει ξανά ελαφρά το πρώτο τρίμηνο του 2024. Με τη δεύτερη συνεχόμενη πτώση της οικονομικής παραγωγής, η γερμανική οικονομία θα βρεθεί σε τεχνική ύφεση».
Χαμένη στη … μετάφραση η γερμανική οικονομία – Κυβερνητική Βαβέλ στο Βερολίνο
Όπως επισημαίνει το Reuters, αυτή η αδύναμη επίδοση έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη βιωσιμότητα του γερμανικού οικονομικού μοντέλου και οι επικριτές υποστηρίζουν ότι μεγάλο μέρος της βαριάς βιομηχανίας που βασίζεται στην ενέργεια έχει πλέον τιμολογηθεί από τις διεθνείς αγορές, γεγονός που δικαιολογεί έναν οικονομικό μετασχηματισμό.
Η κυβέρνηση, ωστόσο, απώθησε τις ζοφερές προβλέψεις, υποστηρίζοντας ότι είναι απλώς μια τέλεια καταιγίδα υψηλού ενεργειακού κόστους, αδύναμης κινεζικής ζήτησης και ραγδαίου πληθωρισμού που εμποδίζει προσωρινά την ανάπτυξη, αλλά δεν αμφισβητεί ουσιαστικά την οικονομική στρατηγική.
Επιτόκια και μισθοί
Προς το παρόν, η αδυναμία θα παραμείνει, υποστηρίζει η Bundesbank. Και προσθέτει, ότι οι εταιρείες συγκρατούν τις επενδύσεις, εν μέρει επειδή το κόστος χρηματοδότησης έχει αυξηθεί απότομα από τότε που η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ανέβασε τα επιτόκια σε επίπεδο ρεκόρ για την καταπολέμηση του πληθωρισμού.
Η υψηλή αύξηση των ονομαστικών μισθών επηρεάζει επίσης τις επιχειρήσεις και οι απεργίες σε βασικούς τομείς, όπως οι μεταφορές, θα μπορούσαν επίσης να επηρεάσουν την ανάπτυξη το τρίμηνο.
Ωστόσο, η διακοπή της ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα δεν θα έχει σημαντικό αντίκτυπο, επειδή υπάρχει άφθονη πλεονάζουσα χωρητικότητα στη ναυτιλία και επειδή το κόστος μεταφοράς είναι μόνο ένα μικρό μέρος του συνολικού κόστους των αγαθών, ανέφερε η Bundesbank.
Αν και οι προοπτικές είναι αδύναμες, η τράπεζα δήλωσε ότι δεν αναμένει σημαντική επιδείνωση στην αγορά εργασίας, η οποία έχει μονώσει την οικονομία μέχρι στιγμής και η Γερμανία δεν αντιμετώπιζε μια ευρεία, παρατεταμένη ύφεση.
«Η αδύναμη φάση της γερμανικής οικονομίας που συνεχίζεται από την αρχή του ρωσικού επιθετικού πολέμου κατά της Ουκρανίας θα συνεχιστεί έτσι», πρόσθεσε η τράπεζα.
Latest News
Τι μπορεί να κάνει δύσκολη την ενσωμάτωση της Credit Suisse στην UBS
Η UBS αναμένει 13 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξοικονόμηση κόστους από τη συγχώνευση με την άλλοτε ανταγωνίστριά της
Ρεκόρ κερδών για τoν κορυφαίo αερoμεταφορέα μεγάλων αποστάσεων
Ρεκόρ κερδών ύψους 4,7 δισ. δολαρίων ανακοίνωσε η Εmirates για το οικονομικό έτος 2023-2024, αυξημένα κατά 63% σε ετήσια βάση
Γιατί οι κεντρικοί τραπεζίτες πρέπει να επικοινωνούν με σαφήνεια
Πώς επηρεάζεται η αναμενόμενη πορεία των επιτοκίων
Η Anglo American απέρριψε και τη νέα προσφορά της BHP
Η νέα προσφορά έφτασε τα 42 δισ. δολάρια έναντι 39 δισ. της αρχικής
Πώς το ΤikTok έγινε το νέο LinkedIn για όσους νέους ψάχνουν δουλειά
Ένας αυξανόμενος αριθμός Αμερικανών στρέφεται στο TikTok σε αναζήτηση συμβουλών που θα τους βοηθήσουν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα επαγγελματικού βίου
Τα κέρδη των τραπεζών δελεάζουν αγοραστές αλλά και... αρκούδες
Ποια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προσελκύουν οι σορτάκηδες
Το ακριβό χρήμα ήρθε για να μείνει - Τι βλέπουν οι αγορές
Αγορές και οικονομολόγοι εκτιμούν ότι το κόστος χρήματος θα μείνει υψηλό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα
Περικοπές και λιτότητα στην Τουρκία - Στο 70% ο πληθωρισμός
«Ο χαμηλός, μονοψήφιος πληθωρισμός είναι απαραίτητος για μία βιώσιμη ανάπτυξη», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Μεχμέτ Σιμσέκ
Κοίτασμα αερίου «μαμούθ» ανακάλυψε η Mubadala - Η ΝΑ Ασία μπαίνει στο παιχνίδι της ενέργειας
Η συνολική δυναμική του Νότιου Ανταμάν ξεπερνά τα 2 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια φυσικού αερίου
Miniso: Η κινέζικη αλυσίδα με το ερυθρόλευκο λογότυπο που φλερτάρει με την Ευρώπη
Μετατοπίζει το επίκεντρο της ανάπτυξής της στο εξωτερικό λόγω της αδύναμης εγχώριας ζήτησης