Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την Τρίτη έναν εμβληματικό νόμο της ΕΕ για την αποκατάσταση της φύσης, διατηρώντας ζωντανό μέρος του αρχικού σχεδίου παρά τις εντονότατες αγροτικές διαμαρτυρίες που σάρωσαν τη γηραιά ήπειρο. Σημειώνεται ότι μεταξύ άλλων, οι αγρότες στοχοποίησαν τις πράσινες πολιτικές της ΕΕ για την υπερβολική γραφειοκρατία που φορτώνουν στους γεωργούς.
ΕΕ: Πώς κινήθηκε το εμπόριο αγροτικών προϊόντων
Οι βουλευτές της ΕΕ ενέκριναν τον νόμο με 329 ψήφους υπέρ, 275 κατά και 24 αποχές. Σημειώνεται δε ότι ο νόμος πέρασε παρά το γεγονός ότι το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα – η μεγαλύτερη ομάδα νομοθέτη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο – αποφάσισε την τελευταία στιγμή να αντιταχθεί στο νόμο, ο οποίος, όπως είπε, θα υπέβαλε τους αγρότες σε περισσότερη γραφειοκρατία.
Τι προβλέπει η νομοθεσία
Η πολιτική για τη φύση πρόκειται να αποτελέσει ένα από τα κομβικότερα τμήματα της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της ΕΕ, καθώς απαιτεί από τις χώρες να θεσπίσουν μέτρα αποκατάστασης της φύσης στο ένα πέμπτο της γης και της θάλασσάς τους έως το 2030.
Στοχεύει στην αναστροφή της παρακμής των φυσικών οικοτόπων της Ευρώπης – το 81% των οποίων βρίσκεται σε κακή κατάσταση – και περιλαμβάνει συγκεκριμένους στόχους όπως η αποκατάσταση των τυρφώνων, που μπορούν να απορροφούν εκπομπές CO2 συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής.
Για να τεθεί σε ισχύ, το εν λόγω νομοθέτημα χρειάζεται μόνο την τελική έγκριση από τις χώρες της ΕΕ. Πρόκειται για μια τυπική, συνήθως, διαδικασία.
Βήματα πίσω
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέσυρε μια πρόταση νόμου για τη μείωση των φυτοφαρμάκων και αποφάσισε να καθυστερήσει την επιβολή ρύθμισης η οποία θα ανάγκαζε τους γεωργούς να αφήνουν περισσότερες εκτάσεις ανεκμετάλλευτες.
Μέχρι στιγμής πάντως, οι κινήσεις αυτές δεν έχουν καταφέρει να καταπνίξουν τις διαμαρτυρίες των αγροτών – αν και ορισμένοι εκ των διοργανωτών των συλλαλητηρίων τονίζουν ότι οι πράσινες πολιτικές δεν αποτελούν πρόβλημα, σε αντίθεση με την απροθυμία της ΕΕ να παρέμβει για να περιορίσει τις φθηνές εισαγωγές τροφίμων.
Latest News
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.
Πότε «βγαίνουν» τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
Τις επόμενες ημέρες εντάσσονται στα δρομολόγια και τα υπόλοιπα 93 ηλεκτρικά λεωφορεία
Έρχεται στην Ελλάδα ένα λεωφορείο υδρογόνου - Σε ποιες πόλεις θα κάνει στάσεις
Το ταξίδι του λεωφορείου ξεκίνησε στη Ρουμανία, πέρασε από τη Βουλγαρία και συνεχίζεται στη χώρα μας
Στα χαρτιά τα σχέδια για το υδρογόνο στην Ευρώπη - Στην Ελλάδα;
Τι αναφέρει το Bloοmberg σε ανάλυσή του για τα ευρωπαϊκά projects - Τα σχέδια στην Ελλάδα
Gigafactory παραγωγής μπαταριών θα κατασκευάσει η Bollore στην Αλσατία
Η επένδυση είναι συνολικού ύψους 2,2 δισ. ευρώ και θα δημιουργήσει 1.500 θέσεις εργασίας
Ήταν «παρένθεση» οι χαμηλές τιμές στο ρεύμα;
Οι αυξήσεις 41% σε έναν μήνα στο Χρηματιστήριο Ενέργειας και ο ρόλος των ΑΠΕ
Μαθιός (ΣΒΑΠ): Τεράστιο για τις βιομηχανίες το κόστος της πράσινης μετάβασης
Οι επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής στη βιομηχανία
To 2026 παραδίδεται το πρώτο ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Xpeng
Η Xpeng AeroHT παρουσίασε το Land Aircraft Carrier, ένα μεγάλο φορτηγό με ένα ιπτάμενο διθέσιο επιβατικό ηλεκτρικό drone μέσα