Δεν είναι καλή στιγμή να είσαι Αμερικανός διευθύνων σύμβουλος τεχνολογίας με δραστηριότητες στην Κίνα. Οι δυτικές εταιρείες τεχνολογίας πιέζονται στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου καθώς η άνοδος του ισχυρού τοπικού ανταγωνισμού και η αυξανόμενη πίεση από το Πεκίνο έχει αποδειχθεί δύσκολη, σύμφωνα με το Business Insider.
Κίνα: Αν χρειαστεί ας χρεοκοπήσουν οι κατασκευαστικές – Τι διαμηνύει το Πεκίνο
Υπήρξε κάποτε μια εποχή που οι Αμερικανοί διευθύνοντες σύμβουλοι έβλεπαν την Κίνα ως χώρα ευκαιριών. Αυτός ο χρόνος μπορεί να έχει περάσει προ πολλού.
Μετά από χρόνια ανερχόμενης ανάπτυξης, μερικές από τις πιο ισχυρές εταιρείες τεχνολογίας των ΗΠΑ έχουν αρχίσει να ολισθαίνουν σκληρά και γρήγορα στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου εν μέσω της νέας πραγματικότητας της επιχειρηματικής δραστηριότητας εκεί.
Το Πεκίνο έχει εγκρίνει τον υπερ-εθνικισμό. Με τη σειρά του, το συναίσθημα προς τις δυτικές επιχειρήσεις έχει κλονιστεί. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα καθώς οι εγχώριες εταιρείες έχουν ενισχυθεί ως βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις. Και όλα αυτά δημιούργησαν έναν επικίνδυνο αγώνα προς τα κάτω για να κερδίσουν τους καταναλωτές.
Oδυνηρό μάθημα
Δεν είναι περίεργο που οι αμερικανικές εταιρείες που κάποτε βασίζονταν σε αυτόν τον «κινεζικό αιώνα» πρέπει να μάθουν ένα πολύ οδυνηρό μάθημα σχετικά με την επιχειρηματική δραστηριότητα στην Κίνα.
Πρέπει να κοιτάξετε μόνο μέχρι τον τομέα της τεχνολογίας για να δείτε πόσο δύσκολες είναι οι αμερικανικές εταιρείες στην Κίνα.
Η Apple αγωνίζεται να βάλει νέα iPhone στις τσέπες των Κινέζων καταναλωτών, με στοιχεία από την Counterpoint Research να δείχνουν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 24% τις πρώτες έξι εβδομάδες του έτους.
Η Tesla, εν τω μεταξύ, υπέστη τεράστια πτώση στις αποστολές από το gigafactory της στη Σαγκάη τον περασμένο μήνα, με 60.365 οχήματα να αποστέλλονται, ανέφερε το Bloomberg. Αυτό είναι 16% χαμηλότερο από τις αποστολές της τον Ιανουάριο και 19% χαμηλότερο από τον ίδιο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Οι καθαρές πωλήσεις της Apple στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας μπορεί να μειώθηκαν κατά 13% τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023 από το προηγούμενο έτος, αλλά εξακολουθούσαν να παράγουν έσοδα 20,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Και η Tesla δεν ήταν η μόνη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων που παγιδεύτηκε σε επιβράδυνση των πωλήσεων.
Αλλά σηματοδοτεί μια πραγματική πτωτική πορεία για δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες της Αμερικής στην Κίνα. Τι συμβαίνει λοιπόν;
Σε δυσμένεια
Στην περίπτωση της Apple, υπάρχουν μερικά πράγματα. Ο Gene Munster, διευθύνων σύμβουλος της Deepwater Asset Management, δήλωσε στο Business Insider ότι η πτώση είχε να κάνει με «αμερικανικά προϊόντα που πέφτουν σε δυσμένεια στην Κίνα».
Αυτό ασφαλώς συνέβη. Πέρυσι, η κινεζική κυβέρνηση απαγόρευσε τη χρήση iPhone για αξιωματούχους, καθιστώντας λιγότερο ελκυστική την κατοχή ενός. Οι επενδυτές απάντησαν διαγράφοντας 200 δισεκατομμύρια δολάρια από την αξία της Apple.
Τον Ιανουάριο, η BYD ανέφερε αύξηση 43% στις πωλήσεις, αλλά έχασε την ηγετική της θέση στην αγορά από τη Volkswagen, σύμφωνα με το CarNewsChina. Είχε επίσης μειώσει τις τιμές των best-seller μοντέλων της κατά μέσο όρο 17%, ανέφερε το Reuters.
Η κινεζική εταιρεία BYD, η οποία κατασκευάζει το Atto 3, είναι ένας από τους μεγαλύτερους αντιπάλους της Tesla.
Αυτή η μάχη για την υπεροχή αναμένεται να πάρει μεγάλη ώθηση και από το Πεκίνο.
Όταν ο πρωθυπουργός Li Qiang έθεσε τον ετήσιο στόχο ανάπτυξης 5% της Κίνας κατά την έναρξη του Εθνικού Λαϊκού Κογκρέσου αυτό το μήνα, κατέστη σαφές πόσο ζωτικής σημασίας θα ήταν η τεχνολογία για την προώθηση αυτού του στόχου.
Αυτό σημαίνει ότι το Πεκίνο αναμένεται να διαδραματίσει πιο ενεργό ρόλο καταλύοντας την ανάπτυξη του εγχώριου τεχνολογικού τομέα του – και πιέζοντας τυχόν ξένες οντότητες που μπαίνουν στο δρόμο του.
Στην έξοδο οι δυτικοί;
Η Wall Street Journal ανέφερε ότι μια οδηγία γνωστή ως «Έγγραφο 79» επιταχύνεται για να διώξει τις δυτικές εταιρείες. Ζητά από τις κρατικές εταιρείες σε διάφορους τομείς, όπως η χρηματοδότηση και η ενέργεια, να «αντικαταστήσουν το ξένο λογισμικό στα συστήματα πληροφορικής τους έως το 2027».
Ο τρόπος με τον οποίο ανταποκρίνονται οι δυτικές εταιρείες είναι πιθανό να παρακολουθείται στενά, καθώς η Κίνα παραμένει πολύ πολύτιμη για να την χάσoυν. Αυτό κατέστη σαφές όταν η Suzanne Clark, επικεφαλής του Εμπορικού Επιμελητηρίου των ΗΠΑ, ταξίδεψε στο Πεκίνο στα τέλη Φεβρουαρίου για να βοηθήσει στην εξομάλυνση των επιχειρηματικών δεσμών.
Latest News
Τι πάει λάθος σε μία φωτογραφία της Σελήνης που τράβηξε το τηλεσκόπιo James Webb;
Η εν λόγω εικόνα τις τελευταίες ημέρες κάνει τον γύρο του διαδικτύου με αρκετούς να δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι μιλάμε πράγματι για τη Σελήνη
Ο κίνδυνος ενός… γκρεμού στην Ευρωζώνη μετά το 2026 - Η ανάλυση της HSBC
Η επιστροφή των δημοσιονομικών κανόνων και οι προοπτικές
Τουρκία: Ο Μεχμέτ Σιμσέκ ποντάρει κατά του πληθωρισμού με τριετές μνημόνιο στο δημόσιο τομέα
O πληθωρισμός καλπάζει με ποσοστό που φτάνει το 70% σε ετήσια βάση
Ο EQT σε προχωρημένες συνομιλίες για την αγορά της Keywords Studios
Το τίμημα της αγοράς ανέρχεται σε 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια
HΠΑ: Σχέδιο των ρυθμιστικών αρχών για τις κεφαλαιακές απαιτήσεις των μεγάλων τραπεζών
Τι αναφέρει δημοσίευμα της Wall Street Journal
Τα κρατικά ΜΜΕ της Κίνας προειδοποιούν για αντίποινα την ΕΕ μετά τις έρευνες σε κινεζικές εταιρείες
Η ΕΕ έχει ξεκινήσει φέτος τρεις έρευνες υψηλού προφίλ με στόχο κινεζικές εταιρείες
Οι Big Tech κυνηγούν μεγάλα κέρδη με «μικρά» γλωσσικά μοντέλα AI
Λανσάρουν γλωσσικά μοντέλα ΑΙ «τσέπης» για να προσεγγίσουν νέους πελάτες
«Παγιδευμένα» σε επενδύσεις τα ευρωπαϊκά ιδιωτικά κεφάλαια λόγω ανυπαρξίας αγοραστών
Επενδύσεις από ιδιωτικά funds μένουν στο απούλητο για περισσότερα χρόνια από ότι παλιότερα δυσκολεύοντας τις αποπληρωμές σε επενδυτές
Ο CEO της Lamborghini λέει ότι τα πλήρως ηλεκτρικά supercars βρίσκονται ακόμη μακριά
Τα πλήρως ηλεκτρικά supercars "δεν είναι κάτι που πουλάει μέχρι στιγμής", δήλωσε ο Στέφαν Βίνκελμαν.
Εργασία από το σπίτι για τον Πάουελ - Βρέθηκε θετικός σε Covid
Τι αναφέρει η ανακοίνωση της Fed