Στο ελληνικό κράτος παραδόθηκε την Παρασκευή ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Καλλονή – Σίγρι της Λέσβου από την Ακτωρ – μέλος του ομίλου Intrakat– σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Λέσβο, παρουσία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκου Ταχιάου και του Πρόεδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρου Εξάρχου.
Ελλάκτωρ: Πρόταση για την αγορά 38,79% των μετοχών της Reds
Ο νέος αυτοκινητόδρομος, μήκους 46,7 χλμ. όχι μόνο θα προσφέρει περισσότερες προοπτικές ανάπτυξης και ταχύτερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Λέσβου, αλλά και θα αναδείξει το διεθνούς ενδιαφέροντος Απολιθωμένο Δάσος του νησιού, που αποτελεί Παγκόσμιο Μνημείο Γεωλογικής Κληρονομιάς.
Ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ευχαρίστησε την Άκτωρ για την αποπεράτωση του νέου αυτοκινητόδρομου και εξέφρασε την ευχή του η εταιρεία να επιδείξει την ίδια ταχύτητα και συνέπεια και στο μεγάλο έργο της κατασκευής του φράγματος Τσικνιά και της ύδρευσης της Λέσβου, στο οποίο η θυγατρική του Ομίλου Intrakat είναι μειοδότρια και σύντομα θα καταστεί ανάδοχος.
Εξάρχου: Εργο προτεραιότητας
Με αφορμή την παράδοση του έργου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε: «Σήμερα είναι μία ημέρα ικανοποίησης για όλους μας στην Άκτωρ, καθώς παραδίδουμε ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό έργο, που θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων, θα ενισχύσει της δυνατότητες της Λέσβου και θα αναδείξει το παγκόσμιο μνημείο του Απολιθωμένου Δάσους. Ο Αυτοκινητόδρομος Καλλονή – Σίγρι αποτέλεσε για εμάς έργο προτεραιότητας από την πρώτη στιγμή που ο Όμιλος Intrakat απέκτησε τον μετοχικό έλεγχο της Άκτωρ και, όπως συνέβη και σε άλλα σημαντικά έργα της εταιρείας, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης και ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, το ενισχύσαμε με ανθρώπινους και υλικούς πόρους ώστε να παραδοθεί το συντομότερο δυνατόν. Η Άκτωρ διαθέτει μακρά εμπειρία και τεχνογνωσία σε σύνθετα έργα και μπορεί με τις δυνάμεις της να συμβάλει στην ανάπτυξη και την προκοπή της Ελλάδας».
Το προφίλ του έργου
Η Άκτωρ, επικεφαλής της κοινοπραξίας «Άκτωρ – Αναστηλωτική ΑΤΕ» υλοποίησε τη σύμβαση του έργου, μήκους 46,7 χλμ. και προϋπολογισμού περίπου €55 εκατ., με αντικείμενο την κατασκευή και αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου, ο οποίος σε σημαντικό μήκος (21 χλμ.) χαράχθηκε πάνω στον παλιό δρόμο, αναβαθμίζοντας τα χαρακτηριστικά και τη διατομή του, ενώ στο υπόλοιπο μήκος (περίπου 25,7 χλμ.) κατασκευάστηκαν εξ ολοκλήρου νέα τμήματα. Το έργο προσφέρει ενισχυμένη οδική ασφάλεια και μειώνει σημαντικά την χρονοαπόασταση μεταξύ Καλλονής και Σιγρίου, καθώς παρακάμπτει σε μεγάλο βαθμό την παλιά διαδρομή, η οποία περνούσε μέσα από χωριά και οικισμούς.
Επίσης, ο νέος αυτοκινητόδρομος χρειάστηκε να επανασχεδιαστεί σε αρκετά σημεία ώστε να προστατεύσει και να αναδείξει το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου, ένα Παγκόσμιο Μνημείο Γεωλογικής Κληρονομιάς. Στο πλαίσιο της εργολαβίας, πραγματοποιήθηκαν σημαντικές αρχαιολογικές εργασίες που εντόπισαν χιλιάδες ακόμη ευρήματα του Απολιθωμένου Δάσους τα περισσότερα οποία εκ των οποίων αναδείχθηκαν επί τόπου (in situ), δημιουργώντας ουσιαστικά έναν αυτοκινητόδρομο – μουσείο, μοναδικό στην Ευρώπη. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν στον αυτοκινητόδρομο ειδικοί χώροι που προσφέρουν πανοραμική θέαση στο σπάνιο φυσικό περιβάλλον του νησιού.
Παράλληλα, στο πλαίσιο του έργου κατασκευάστηκαν 8 ισόπεδοι κόμβοι, η γέφυρα της Άντισσας (τριών ανοιγμάτων και συνολικού μήκους 44 μέτρων), υποδομές αντιστήριξης, και έργα αποχέτευσης και αποστράγγισης, σήμανσης και ασφάλισης, ηλεκτροφωτισμού και πρασίνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο έργο είχε ξεκινήσει με διαφορετικό εργοληπτικό σχήμα, το οποίο δεν κατόρθωσε να το προχωρήσει και γι’ αυτό υποκαταστάθηκε από Κοινοπραξία με επικεφαλής την Άκτωρ, η οποία το ολοκλήρωσε και το παρέδωσε στο ελληνικό κράτος.
Επιπλέον, η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα την εξασφάλιση χρηματοδότησης, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, για το μεγάλο έργο κατασκευής του φράγματος Τσικνιά και των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και δικτύων της Λέσβου, προϋπολογισμού €98 εκατ., μειοδότης του οποίου είναι η Άκτωρ. Το φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς και λειτουργικά ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με 24.000m3 /ημ. πόσιμο νερό (στο 1ο στάδιο ανάπτυξης των έργων) της πόλης Μυτιλήνης και των οικισμών Καλλονής και Αγ. Παρασκευής της νήσου Λέσβου από το φράγμα Τσικνιά. Η σχετική σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί το επόμενο διάστημα.
Latest News
Εξυπηρέτηση εταιρικού χρέους και rollover σε περιβάλλον υψηλών επιτοκίων - SOS από ΕΚΤ
Ποιος κλάδος έχει πληγεί περισσότερο - Τι καλούνται να κάνουν οι τράπεζες
Helleniq Energy: Συμφωνία για αναχρηματοδότηση δανείων 1 δισ. – Τι είπε ο Σιάμισιης στους αναλυτές για ΔΕΠΑ Εμπορίας
Θετικά οικονομικά αποτελέσματα αναμένει για το 2024 ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy
Eurobank: Ιστορικό υψηλό στη λειτουργική κερδοφορία με μπόνους από το εξωτερικό
Μέρισμα για το 2023 μόνο σε μετρητά - Τι είπε ο CEO, Φωκίων Καραβίας στους αναλυτές
Trastor: Από αύριο στο ταμπλό του ΧΑ οι νέες μετοχές από την ΑΜΚ
Μετά την αύξηση, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται πλέον σε €122.334.819,
Συνεργασία SoftOne-Euronet στις λύσεις αποδοχής ηλεκτρονικών πληρωμών
Οι νέες υπηρεσίες θα διατίθενται στην από κοινού πελατειακή βάση 285.000 επιχειρήσεων και στην ευρύτερη ελληνική αγορά
Eurobank: Αύξηση 50,1% στα καθαρά κέρδη για το α΄ τρίμηνο - Μέρισμα στα 0,09 ευρώ/μετοχή
Ποσοστό 38% των καθαρών κερδών από τις διεθνείς δραστηριότητες της τράπεζας
HELLENiQ ENERGY: Ισχυρή κερδοφορία για το α' τρίμηνο - Στα 338 εκατ. τα EBITDA
Η στρατηγική του ομίλου και οι στόχοι του β΄ τριμήνου
Θεοδωρόπουλος για την προεδρία του ΣΕΒ: Να μην διασπαστούμε σε παλιά και νέα τζάκια
Ποιες είναι οι προκλήσεις της ελληνικής επιχειρηματικότητας
Πώς η Alpha Bank θα επιστρέψει 1,1 δισ. ευρώ στους μετόχους έως το 2026
Προϋπόθεση η λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων από τον επόπτη
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός προτεραιότητα για 8 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις
Συγκρατημένη αισιοδοξία και αναζήτηση νέων προοπτικών για τις ελληνικές επιχειρήσεις