Εκτός των αστικών κέντρων δηλώνει ότι θα ταξιδέψει για το Πάσχα ένα στα τέσσερα νοικοκυριά, όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) στο πλαίσιο της καταγραφής των διατροφικών και καταναλωτικών τάσεων στην Ελλάδα.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο 2024 με δείγμα 800 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα. Τα αποτελέσματα παρουσιάζουν ενδιαφέροντα αποτελέσματα τόσο σε σχέση με τις διατροφικές όσο και σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες.
Πάσχα: Πληρότητες που ξεπερνούν το 90% σε ξενοδοχεία, καταλύματα και βραχυχρόνια μίσθωση
Ειδικότερα, 1 στα 4 νοικοκυριά (26%) δηλώνει ότι θα ταξιδέψει το Πάσχα εκτός των αστικών κέντρων σε χωριό ή νησί. Το ποσοστό αυτό την προηγούμενη δεκαετία έφτανε ακόμα και το 53%.
Τα οικογενειακά τραπέζια αυτών των ημερών θα είναι μικρότερα σε σχέση με το παρελθόν. Το 43% δηλώνει ότι θα συμμετέχει σε μεγάλα οικογενειακά τραπέζια άνω των 10 ατόμων. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο σε σχέση με το 40% του 2023, αλλά σαφώς μειωμένο σε σχέση με το 67% του 2019.
Αυξάνεται η τάση Do-It-Yourself (DIY) όσον αφορά τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική. Δηλαδή οι καταναλωτές επιλέγουν να φτιάξουν μόνοι τους γλυκά και άλλα πασχαλινά είδη σε μεγαλύτερα ποσοστά σε σχέση με το παρελθόν. Το ποσοστό που θα φτιάξει γλυκά στο σπίτι ανεβαίνει από το 43% στο 50% και το βάψιμο αυγών ανεβαίνει από το 62% στο 79%.
Όσον αφορά το αρνί και το κατσίκι, το σούβλισμα του αρνιού αν και καταγράφεται μία αύξηση σε σχέση με το 2023, σε σχέση με το παρελθόν, τα ποσοστά είναι χαμηλά. Συγκεκριμένα, 33% δηλώνει ότι θα σουβλίσει αρνί έναντι 32% το 2023, όταν το ποσοστό 2019 ήταν στο 67%.
Το ψήσιμο στο φούρνο καταγράφεται αυξημένο από 40% σε 46%. Αυτή η εξέλιξη σε συνδυασμό με τον μειωμένο αριθμό ατόμων στα οικογενειακά τραπέζια μεταφράζεται σε εκτιμήσεις για αγορές μικρότερες ποσοτήτων, αλλά και την επιλογή διαφορετικών «κοπών» για τα είδη κρέατος από τους καταναλωτές. Το 42% δηλώνει ότι θα αγοράσει αρνί ή κατσίκι από το κρεοπωλείο, ενώ το 31% από το σουπερμάρκετ.
Τέλος, ένα μειωμένο ποσοστό 9% (έναντι 12% το 2023) δηλώνει ότι θα κάνει πασχαλινό γεύμα στον κλάδο της εστίασης.
Όσον αφορά τις αγορές του Πάσχα συγκεκριμένα
- Η πλειοψηφία των αγορών θα γίνει τη Μεγάλη Εβδομάδα (Σχήμα 2). Συγκεκριμένα μόνο το 35% θα κάνει τις αγορές νωρίτερα. Το 4% θα κάνει τις αγορές του ερχόμενο Σαββατοκύριακο, το 53% την Μεγάλη εβδομάδα και το 9% τελευταία στιγμή.
- Η συνολική δαπάνη για αγορές το Πάσχα αναμένεται να παραμείνει σταθερή (σχήμα 3) με μία τάση μείωσης με βάση τις απαντήσεις των καταναλωτών. Το 40% εκτιμά ότι θα μειώσει τις αγορές του, ενώ το 34% ότι θα τις αυξήσει. Το 26% θεωρεί ότι θα μείνει αμετάβλητη.
- Τέλος, μεσοσταθμικά εκτιμάται ότι η φετινή δαπάνη για το Πάσχα ανά νοικοκυριό (σχήμα 4) θα ανέρχεται σε 190 ευρώ, 120 ευρώ για είδη παντοπωλείου και 70 ευρώ για άλλα είδη, όπως π.χ. δώρα.
Latest News
«Τσίμπησε» στα 4,2 δισ. το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' τρίμηνο - «Βουτιά» 10,7% στις εξαγωγές
Τι δείχνει η εικόνα του Μαρτίου
Ταμεία Συνοχής και ΚΑΠ στα πρότυπα του Ταμείου Ανάκαμψης, λέει η φον ντερ Λάιεν
Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συνδέει τη χρηματοδότηση με τις μεταρρυθμίσεις
Ποιες ιστορικές βιομηχανίες βγαίνουν στο σφυρί - Δεν πήραν «δεύτερη ευκαιρία»
Πρόκειται για «ονόματα» που μεσουράνησαν τις προηγούμενες δεκαετίες στην επιχειρηματική σκηνή του τόπου - «Λύγισαν» υπό το βάρος των χρεών τους
Απλήρωτοι στα επιδοτούμενα σεμινάρια – Τι απαντά η ΕΣΕΕ
Το πρόβλημα με τη γραφειοκρατία
Ποια προϊόντα πληρώνουμε «χρυσάφι» στην Ελλάδα
Σύγκριση τιμών – Τα «παιχνιδάκια» πολυεθνικών και γιατί η κυβέρνηση αναζητά λύση σε ευρωπαϊκό επίπεδο
Μέτωπο (και) με τη βιομηχανία τροφίμων άνοιξε η κυβέρνηση - Στα «κάγκελα» οι πολυεθνικές
Λάδι στη φωτιά της αντιπαράθεσης ρίχνει η άρνηση Χατζηδάκη να μειώσει τον ΦΠΑ
Φορο-μπάι πας για να μην αυξηθεί ο ΦΠΑ - Το σενάριο και τα προϊόντα
Οι εκπρόσωποι του κλάδου έχουν ζητήσει «κούρεμα» ή ακόμα και κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ)
Χατζηδάκης προς Γιώτη (ΣΕΒΤ): «Προτιμώ να γίνω δυσάρεστος μαζί σας»
«Όχι» σε μείωση του ΦΠΑ – «Δεν θα βάλω την υπογραφή μου σε αποσταθεροποίηση του προϋπολογισμού», ξεκαθάρισε ο Κωστής Χατζηδάκης
Μητσοτάκης στον ΣΕΒΕ: Οι εξαγωγές αναδεικνύουν την ανθεκτικότητα της ελληνικής οικονομίας
Ο πρωθυπουργός επανέλαβε την ανάγκη για περισσότερες επενδύσεις
Τα νυχτερινά κέντρα που άλλαξαν... πίστα – Τα projects από REDS, Lamda, Prodea και Grivalia
Η «Νεράιδα», τα «Αστέρια», η «Φαντασία», τα «Δειλινά», το «Ακρωτήρι», ο «Διογένης Παλλάς» και το «Αθηνών Αρένα» έδωσαν τη θέση τους σε επενδυτικά ακίνητα