
Οι χαμηλοί ναύλοι που κυριάρχησαν την αγορά των δεξαμενοπλοίων στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2021, οι οποίοι ακολούθησαν μια ακριβώς αντίθετη ρότα από αυτούς της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, επηρέασαν αρνητικά και τα αποτελέσματα της Euronav, που διαχειρίζεται ένα στόλο από 75 δεξαμενόπλοια.
Ο τζίρος της εταιρείας μειώθηκε στα 113,4 ελατ. δολ από 416,6 εκατ. δολ το πρώτο τρίμηνο του 2020 με αποτέλεσμα να γράψει ζημίες ύψους 71 εκατ. δολ από κέρδη 225,6 εκατ.. δολ ένα χρόνο πριν.
Ο Hugo De Stoop, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav δήλωσε μεταξύ άλλων ότι οι συνθήκες της αγοράς και των χαμηλών ναύλων, που επικράτησαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 και στο τρέχον τρίμηνο. Οι περιορισμοί στην κινητικότητα που συνδέονται με την πανδημία COVID-19, συνεχίζουν ι να επηρεάζουν την παγκόσμια κατανάλωση αργού. Ο ίδιος χαρακτήρισε ως ενθαρρυντικά σημάδια τη μείωση των περικοπών στην παραγωγή του ΟΠΕΚ + αν και τη μεταφορική ικανότητα στου παγκοσμίου στόλου παραμένει σε υψηλά επίπεδα.
Ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Euronav δηλώνει σίγουρος ότι η αγορά θα ανακάμψει μεσοπρόθεσμα και γι ‘αυτό η εταιρεία του έσπευσε να αξιοποιήσει τις χαμηλές αξίες των δεξαμενοπλοίων και να πραγματοποιήσει νέες επενδύσεις τόσο στα VLCC όσο και τα Suezmax κατά το πρώτο τρίμηνο.
Παράλληλα, τόνισε ότι τα τα νέα οικολογικά πλοία που χτίζει στα ναυπηγεία θα αποτελέσουν βασικό μέρος της στρατηγικής της για τη μείωση των εκπομπών του στόλου της.
Η Euronav στην διάρκειας του πρώτου τριμήνου του 2021 υλοποίησε συμφωνία sale and lease back για το VLCC Newton (2009, 307.284 dwt) με την Taiping & Sinopec Financial Leasing Co., Ltd.. Το πλοίο πουλήθηκε 36 εκατ. δολ και η συναλλαγή απέφερε κεφαλαιακά κέρδη 1,2 εκατ. δολ για την εταιρεία ενώ ενίσχυσε και τη ρευστότητα της κατά 19 εκατ. δολ.
Επιπλέον η Euronav τον Φεβρουάριο, ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει συμφωνία για την απόκτηση resale δυο eco-Suezmax, η κατασκευή των οποίων ολοκληρώνεται τώρα στο ναυπηγείο Daehan στη Νότια Κορέα.
Τα δυο πλοία αγοράσθηκαν σε μια συνολική τιμή ύψους 113 εκατ. δολ. και αναμένεται να παραδοθούν τον Ιανουάριο του 2022. Τα πλοία θα μπορούν αν χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και αμμωνία στο μέλλον.
Τέλος τον Απρίλιο, η Euronav συνήψε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Samho για την ναυπήγηση δύο VLCC, τα οποία θα παραδοθούν κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 και το πρώτο τρίμηνο του 2023 με κόστος 186 εκατ. δολ συνολικά, συμπεριλαμβανομένων 4,2 εκατ. δολ σε προσθήκες και αναβαθμίσεις στα πρότυπα κανονισμών.
Η Euronav έχει επίσης τη δυνατότητα να συνάψει σύμβαση για ένα ακόμη VLCC με το ίδιες προδιαγραφές για παράδοση το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Τα πλοία θα μπορούν αν χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και αμμωνία.


Latest News

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο