
Στην τελική ευθεία μπαίνει η προετοιμασία του διαγωνισμού για την εγκατάσταση με ΣΔΙΤ των ηλεκτρονικών διοδίων που θα κάνουν πραγματικότητα τη χιλιομετρική χρέωση στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε αναζήτηση του τεχνικού συμβούλου, που θα συνδράμει στην προετοιμασία και την υλοποίηση του διαγωνισμού, ο οποίος εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει μες το 2021.
Όπως προβλέπει απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, το αντικείμενο της σύμβασης του τεχνικού συμβούλου, για το έργο «Εγκατάσταση ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, με ΣΔΙΤ», αφορά στην επιχειρησιακή υποστήριξη της αναθέτουσας αρχής (ΥΠΟΜΕ) στην αναλυτικότερη περιγραφή του έργου, στη σύνταξη και υποβολή́ της αίτησης υπαγωγής του ως ΣΔΙΤ. Επίσης, ο τεχνικός σύμβουλος θα συνδράμει και κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Η αμοιβή του τεχνικού συμβούλου θα ανέλθει κατά το μέγιστο σε 139.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ενδεικτικά, οι υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου θα περιλαμβάνουν:
Για το Α’ στάδιο, που αφορά στην υποστήριξη σύνταξης αίτησης υπαγωγής έργου ΣΔΙΤ στη Διυπουργική Επιτροπή
α) Παρουσίαση Δημοσίου Φορέα
β) Αναλυτική περιγραφή του έργου (τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά)
γ) Παρουσίαση προτεινόμενης μορφής σύμπραξης
δ) Ενδεικτικός προϋπολογισμός
ε) Σκοπιμότητα υλοποίησης προτεινόμενου έργου μέσω ΣΔΙΤ
στ) Ενέργειες ωρίμανσης του έργου
ζ) Ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα ενεργειών μετά την έγκρισή του ως ΣΔΙΤ από τη Διυπουργική
Για το Β’ στάδιο, αφορούν στην υποστήριξη κατά τη διαδικασία του διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης ΣΔΙΤ.
Το τελευταίο «αντίο» στον προηγούμενο διαγωνισμό
Με την ίδια απόφαση ανακαλείται η από 20/12/2018 υπουργική απόφαση, με την οποία είχε δεσμευτεί το ποσό των 400,63 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση του πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση. Δεν είναι άλλος από τον διαγωνισμό που βγήκε στον αέρα από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, λίγες μόλις ημέρες πριν τις εκλογές του 2019 έφτασε στην ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, αλλά τελικά ακυρώθηκε από το ΣτΕ.
Για την ιστορία, ο πρώτος διαγωνισμός για ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια ξεκίνησε στις 27 Δεκεμβρίου 2017, υπό το βάρος τότε και της πίεσης των θεσμών για την εγκατάσταση των σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, ενόψει του διαγωνισμού για την παραχώρησή της. Ένα τρικ που δεν φάνηκε τελικά να αποδίδει, καθώς η πίεση των δανειστών της χώρας παρέμεινε, δημιουργώντας τότε και πλήθος προστριβών.
Ο προβληματισμός και οι γκρίνιες των παραχωρησιούχων σχετικά με τις ασάφειες του διαγωνισμού, σχετικά με την εισπραξιμότητα, μεταξύ άλλων, των διοδίων τελών, δεν ήταν καλοί οιωνοί για την εξέλιξη της διαδικασίας. Τελικά, στο παρά 5 των εκλογών αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος. Από τις δύο κοινοπραξίες που έφτασαν στο τέλος, το νήμα έκοψε το σχήμα ΑΚΤΩΡ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech. Το αντίπαλον δέος, η κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ουγγρική Nusz, προσέφυγε στο ΣτΕ αμφισβητώντας τον τρόπο αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς και δικαιώθηκε. Ο διαγωνισμός ματαιώθηκε και επίσημα με υπουργική απόφαση στις 25/05/2020.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού