Πρόσκληση στους νέους να ανακαλύψουν «μια θάλασσα ευκαιρίες» επιλέγοντας ως επαγγελματική διέξοδος το ναυτικό επάγγελμα, απευθύνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών όπως τόνισε ο Πρόεδρός της κ. Θεόδωρος Βενιάμης μιλώντας στη διαδικτυακή εκδήλωση που διοργάνωσε το Συμβούλιο Διεθνών Υποθέσεων με θέμα: «Η Διάσταση της Ναυτιλίας».
Στην ίδια εκδήλωση αναφέρθηκε στην επένδυση της Cosco στον Πειραιά και στην ανάγκη να προστατευθεί το ελληνικό ναυτιλιακό cluster από την επεκτατική διάθεση των κινέζων, ενώ επεφύλαξε και βολές προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την στάση της απέναντι στον ναυτιλιακό κλάδο και προειδοποίησε τις Βρυξέλες ότι με την πολιτική της μπορεί να χάσει τη ναυτιλια όπως έχασε την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία.
Αναλυτικότερα μιλώντας για το ελληνικό νηολόγιο και την απασχόληση των ελλήνων ναυτικών τόνισε ότι στόχος της ΕΕΕ είναι να αναβιώσει η ναυτοσύνη της δεκαετίας του ’80. «Τα ελληνόκτητα πλοία να είναι γεμάτα Έλληνες ναυτικούς. Αυτό είναι το όραμα μας και για αυτό κάνουμε την καμπάνια προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελμα», είπε ο κ. Βενιάμης απευθυνόμενος τους συνομιλητές του καθηγητές Άγγελο Κότιο , Μαρία Μποιλέ, Ιωάννη Στιβακτή Κωνσταντίνα Μπότσιου και Αριστοτέλη Τζιαμπίρη.
Επίσης εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι με επιμονή και υπομονή ο στόχος θα επιτευχθεί ενώ πρόσθεσε ότι κάθε χρονιά το νηολόγιο θα δυναμώνει καθώς περισσότερα πλοία θα υψώνουν ελληνική σημαία.
Ο κ. Βενιάμης απέδωσε την αισιοδοξία του για αλλαγή ρότας στο ελληνικό νηολόγιο που έχανε μέχρι πρότινος πλοία, στις θεσμικές αλλαγές που έγιναν πρόσφατα και σε ορισμένες ακόμη που ετοιμάζονται, προκειμένου το υπό ελληνική σημαία πλοίο να είναι πλήρως ανταγωνιστικό με αυτό που φέρει άλλη σημαία.
Έγιναν σημείωσε διορθωτικές κινήσεις, που ανέκοψαν το κύμα φυγής πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο. Άμεσος στόχος μας είναι η αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των ελλήνων με την προσέλκυση νέων αξιωματικών και πληρωμάτων στο ναυτικό επάγγελμα. Η ΕΕΕ έχει ξεκινήσει μια συντονισμένη προσπάθεια, ενημέρωσης και προσέλκυσης των νέων, συνέχισε ο κ. Βενιάμης. Η ελληνική ναυτιλία πρόσθεσε απευθύνει πρόσκληση στους νέους της πατρίδας μας να έρθουν κοντά «σε μια θάλασσα ευκαιρίες» όπως είναι το μότο της καμπάνιας που είναι σε εξέλιξη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης όπως προανήγγειλε ο κ. Βενιάμης την επόμενη εβδομάδα θα ακολουθήσει καμπάνια και από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Χρειάζεται επιμονή και θα έρθει η στιγμή που οι έλληνες θα είναι και πάλι πλειοψηφία στα πληρώματα στα ελληνόκτητα πλοία, υπογράμμισε .
Σε άλλο σημείο της συζήτησης ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε στην κοινή προσπάθεια του Υπουργείου Ναυτιλίας του ιδρύματος Ευγενίδου, της ΄Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και άλλων φορέων για τον εκσυγχρονισμό και εναρμόνιση με τις σύγχρονη εποχή του προγράμματος σπουδών για τους αξιωματικούς των Δημοσίων Σχολών Εμπορικού Ναυτικού.
Υψηλού κόστους το εμπόριο ρύπων
Ένα μεγάλο μέρος της συζήτησης αφορούσε τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με την συμμέτοχή της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) και τις σχετικές ανακοινώσεις που αναμένονται να γίνουν στις Βρυξέλες στις 14 Ιουλίου.
Ο κ. Βενιάμης αφού ξεκαθάρισε ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) είναι υπερ της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα εκτίμησε ότι οι λύσεις που πρέπει να δοθούν θα πρέπει να είναι στο πλαισιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Επίσης φρόντισε να κάνει καθαρό ότι η λύση του ETS όπως τουλάχιστον προωθείται από την ΕΕ θα προσθέσει κόστος το οποίο στο τέλος της ημέρας είτε μέσω του πλοιοκτήτη είτε μέσω του ναυλωτή θα πληρώσει ο ευρωπαίος πολίτης.
Η ΕΕ λέει ότι θέλει να μαζέψει δέκα δις ευρώ από τη ναυτιλια και θεωρεί ότι ο καλύτερος τρόπος είναι το ETS, δηλαδή το εμπόριο ρύπων. Όμως μετά το κόστος θα ανέβει και θα το πληρώσει στο τέλος ο ευρωπαίος πολίτης και κάποιοι θα θησαυρίσουν γιατί θα κάνουν εμπόριο, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιάμης ζητώντας λύσεις σε επιεπδο ΙΜΟ.
Σε άλλα σημεία της παρέμβασης του κ. Βενιάμης σημείωσε:
-η ΕΕ βλέπει ετεροχρονισμένα πολλά πράγματα. Τη δεκαετία του 1980 η Ευρώπη ήταν υπερήφανη γιατί κατείχε το 75%-80% των ναυπηγήσεων και σήμερα δεν έχει ούτε ένα ναυπηγείο να κατασκευάζει εμπορικά πλοία.
– η ναυτιλία μας αποτελεί το 58% της Ευρωπαϊκής και ενώ θα έπρεπε να είμαστε μόνιμοι συνομιλητές των Επιτρόπων αυτό δεν γίνεται. Υπάρχει μια αντιπαράθεση από ορισμένες χώρες του Βορρά για την επιτυχία των ελλήνων, για την πρωτιά στη ναυτιλία, δεν μπορούν να δεχθούν την ελληνική επιτυχία. Εμείς πάντως δεν θέλουμε να φύγουμε από την Ευρώπη, θέλουμε να μείνουμε στην Ελλάδα . Είμαι μόνιμος κάτοικος Ελλάδας και αυτό είναι ένα παράδειγμα για όλους μας να είναι εδώ μόνιμοι κάτοικοι. Ευτυχώς έχουμε διαχρονικά την απόλυτη συμπαράσταση της κυβέρνησης μας για όλα τα ευρωπαϊκά προβληματα που αντιμετωπίζουμε
-Να λειτουργούμε εντός του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, αν χάσουμε τον ΙΜΟ θα κυριαρχήσει η αναρχία στους ωκεανούς. Να περιορίσουμε τις περιφερειακές αποφάσεις όπως της ΕΕ η οποία αναμένεται στις 14 Ιουλίου να ανακοινώσει τις θέσεις της για την κλιματική αλλαγή. Οι περιφερειακές λύσεις βλάπτουν πρωτίστως τους Ευρωπαίους πολίτες. Ότι γίνεται στο τέλος το πληρώνει ο καταναλωτής.
-εμεις οι πλοιοκτήτες ως «ταξιτζήδες της θάλασσας καλούμαστε να επιλύσουμε τα αδιέξοδα που δημιουργούν άστοχα νομοθετήματα.
– Μέχρι το 2030 το πλαίσιο για την μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων που έχει αποφασίσει ο ΙΜΟ θα πάει καλά. Μετά το 2030 μέχρι το 2050 όσα υποστηρίζονται είναι wishful thinking. Και η θέση του προέδρου Μπάιντεν για 100% μείωση των ρύπων του άνθρακα μέχρι το 2050 wishful thinking είναι, αφού προς το παρόν κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει. Επίσης είναι λάθος να συζητάμε αυτό το θέμα με τον πλοιοκτήτη. Όλοι έχουμε αυτοκίνητο, δεν ήρθε κανείς να μας πει αλλάξτε τη μηχανή του. Από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ζητάνε νέα αυτοκίνητα όπως τώρα τα ηλεκτρικά. Στις αυτοκινητοβιομηχανίες πηγαίνουν και θέτουν στόχους Στη ναυτιλία βλέπουν εμάς και αυτό είναι το πρόβλημα μας, Όμως το μερίδιο ευθυνη για την επίτευξη των στόχων αυτών ανήκει στις βιομηχανίες κατασκευής μηχανών και καυσίμων.
– Εξετάζονται τα εναλλακτικά καυσιμα όπως η αμμωνία η το υδρογόνο, η οι μπαταρίες. Μπορεί να έχουμε ακόμη και Πυρηνοκίνητα πλοία στο μέλλον Όλα αυτά επειδή ενέχουν και κινδύνους πρέπει να αποφασισθούν από τον ΙΜΟ.
– Από το 2030 και μετά να έρθει ο ΙΜΟ και να πει ότι από το 2040,από το 2050 και μετά δεν θα επιτρέπονται πλοία με τις σημερινές μηχανές. Να δοθεί δηλαδή μια περίοδο χάριτος, για να προσαρμοσθεί η ναυτιλια. Δεν μπορεί να σου πει αύριο κατήργησε όλο το στόλο, θα πεθάνει όλος ο πλανήτης
Καλοδεχούμενη η Cosco αλλά να επιβιώσει και το cluster
Προειδοποιητικές βολές προς την Cosco έστειλε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, μιλώντας στη διαδικτυακή εκδήλωση του Συμβουλίου Διεθνών Σχέσεων. Χαρακτήρισε καλοδεχούμενη την Cosco αλλά ζητησε να αφήσει και το ελληνικό ναυτιλιακό Cluster να επιβιώσει. Ειδικότερα ο κ. Βενιάμης δήλωσε: «Καλοδεχούμενη είναι η Cosco είναι πολύ θειτκή η παρουσία της στην Ελλάδα, έχει αυξήσει το εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων ως hub, όμως παράλληλα υπάρχει και το cluster της ναυτιλίας οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις προμηθευτές της ναυτιλίας οι οποίες πρέπει να παραμείνουν εκτός των βλέψεων της Cosco και αυτό το έχω μεταφέρει και στην κυβέρνηση. H Cosco είναι καλοδεχούμενη, μια χαρά κάνει τη δουλειά της, όμως ας μείνει σε αυτή τη δουλειά και να μην καταστρέψουμε το clsuster της ναυτιλίας και δεν είναι μόνο η φορτηγός ναυτιλία είναι και η ακτοπλοΐα. Το cluster είναι πηγή ζωής και πρέπει να συνεχιστεί. Μετά την εκκίνηση και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά θα είναι πολύ χρήσιμο για την εμπορική ναυτιλια και την ακτοπλοΐα»
Latest News
Γκίκας: «Ο προϋπολογισμός του 2025 βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ειδικότερα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού είναι αυξημένες σε σχέση με το 2024
Υψηλή κερδοφορία για 8 στις 10 πιο μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες
Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2024 τα καθαρά κέρδη για τις κορυφαίες εταιρείες έφτασαν κοντά στα 20 δισ. δολάρια
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα