
Καλύτερο τζίρο στις θερινές εκπτώσεις δήλωσε το 34,8% των εμπόρων, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα.
Την ίδια στιγμή, το 30,3% δήλωσε ότι δεν είδε μεταβολή, ενώ χειρότερο τζίρο δήλωσε το 33,9% των εμπόρων.
Αναλυτικά, τα καταστήματα του δείγματος κατατάσσονται στις παρακάτω κατηγορίες:
- 72,1% Καταστήματα Ένδυσης – Υπόδησης – Αξεσουάρ – Αθλητικών ειδών
- 3,3% Καταστήματα Ειδών δώρων – Ειδών οικιακής χρήσης
- 3,3% Καταστήματα Κοσμημάτων – Ρολογιών – Μπιζού
- 1,9% Καταστήματα Υφασμάτων – Λευκών Ειδών
- 19,4 % Καταστήματα Διαφόρων Ειδών (Καλλυντικά, οπτικά, ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά, βιβλιοπωλεία κλπ)

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις κάτωθι περιοχές:
▪ Κέντρο Αθήνας, που συμπεριλαμβάνει:
✓ Το Εμπορικό Τρίγωνο, που περικλείεται από τις οδούς Σταδίου, Μητροπόλεως, Αθηνάς, Σταδίου και συμπεριλαμβάνει την οδό Ερμού.
✓ Το Κολωνάκι, όπου η πλειοψηφία των καταστημάτων βρίσκεται στις οδούς Κανάρη, Π. Ιωακείμ,
Κριεζώτου, Βουκουρεστίου και Βαλαωρίτου κλπ.
✓ Πανεπιστημίου – Ακαδημίας, που περιλαμβάνει και όλους τους κάθετους προς αυτούς οδούς την
Ε. Μπενάκη, Χ. Τρικούπη, Ιπποκράτους κλπ.
✓ Ομόνοια – Κάνιγγος – Εξάρχεια, ορίζεται η περιοχή πέριξ των πλατειών Ομονοίας & Κάνιγγος, η
οδός Πατησίων έως το Πολυτεχνείο καθώς και τα Εξάρχεια.
✓ Πλάκα – Μοναστηράκι
▪ Περιφερειακές Αγορές του Δ. Αθηναίων:
✓ Πατησίων – Αχαρνών – Κυψέλη, τα καταστήματα βρίσκονται στο τμήμα των δύο οδών, από το
ύψος της Λ. Αλεξάνδρας έως την οδό Αγ. Μελετίου και στην οδό Ι. Δροσοπούλου, τον πεζόδρομο
της Φ. Νέγρη και την πλατεία Κυψέλης.
✓ Παγκράτι – Ιλίσια – Αμπελόκηποι – Γκύζη και οι εμπορικοί άξονες των περιοχών.
✓ Κουκάκι – Πετράλωνα – Ν. Κόσμος
✓ Σεπόλια – Κολωνός –
▪ Εμπορικές περιοχές εκτός Δ. Αθηναίων:
Αναφέρονται οι εμπορικές περιοχές σε κοντινούς δήμους, όπου δραστηριοποιούνται μέλη του Ε.Σ.Α, όπως είναι ο Βύρωνας, του Ζωγράφου, η Καλλιθέα, η Ν. Σμύρνη, το Γαλάτσι κλπ.
Επίσης, σε αυτή την ενότητα περιλαμβάνονται και καταστήματα που λειτουργούν σε Μalls.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα:
40,6% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στο Κέντρο Αθήνας.
20,6% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στις Περιφερειακές Αγορές του Δ. Αθηναίων.
38,8% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στις Εμπορικές περιοχές εκτός Δ. Αθηναίων
Με αφορμή την έρευνα ο πρόεδρος του ΕΣΑ Σταύρος Καφούνης σχολίασε
«Με την συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστημίου και βασιζόμενοι σε ένα δείγμα διαφορετικών κλάδων, περιοχών αλλά και μεγέθους, που για πρώτη φορά ξεπερνά τα 300 εμπορικά σημεία, έχουμε στα χέρια μας μια εξαιρετική απεικόνιση της πραγματικής κατάστασης που επικρατεί στην αγορά σήμερα. Το αποτέλεσμα αυτής της ερευνάς κάνει ξεκάθαρο ότι τα χειρότερα τα αφήσαμε πίσω, με την πλειοψηφία των καταστημάτων στις φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις να καταγράφει βελτιωμένες πωλήσεις σε σχέση με το δύσκολο 2020, όμως δυστυχώς απέχουμε ακόμη πολύ από το τελευταίο έτος κανονικότητας, το 2019. Ο εμπορικός κόσμος έχει επιδείξει τεράστια ωριμότητα τόσο κατά την εφαρμογή των υγειονομικών συστάσεων σε προσωπικό αλλά και εταιρικό επίπεδο όσο και με την εξαιρετική υποστήριξη, ανταπόκριση και υπομονή στις δυσκολίες που προέκυψαν. Είναι συνεπώς αναγκαίο να συμφωνήσουμε τώρα όλοι, ότι θα εξασφαλίσουμε την αδιάληπτη και χωρίς περιορισμούς λειτουργία της αγοράς και θα παραμείνουμε αρωγοί στοχευμένα, για όσο διάστημα αυτή διαταράσσεται. Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι, η πραγματική οικονομία δεν μπορεί να περιμένει άλλο και πρέπει συντεταγμένα ως πολιτεία να δημιουργήσουμε τις συνθήκες σταθερότητας, με γνώμονα πάνω από όλα την προστασία της δημόσιας υγείας, ώστε όλοι οι συμπολίτες μας, υγιείς και προφυλαγμένοι να πάρουν πίσω την κανονική τους ζωή».
Δείτε εδώ αναλυτικά την έρευνα


Latest News

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο