
Οι διαταραχές στο θαλάσσιο εμπόριο προκαλούν και πολιτικές παρεμβάσεις κυρίως στις ΗΠΑ που φαίνεται να πληρώνουν περισσότερο το τίμημα των προβλημάτων που προκάλεσε η πανδημία στο κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ένας συνασπισμός περισσότερων από 152 εταιρειών και εμπορικών ενώσεων που εκπροσωπούν εισαγωγείς, εξαγωγείς, μεταφορείς και άλλους εμπλεκόμενους φορείς στην εφοδιαστική αλυσίδα, εγκαλούν τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών ότι «δεν παίζουν δίκαια» και κατέθεσαν στο Κογκρέσο επιστολή υποστήριξης ενός νομοσχεδίου που φέρει τον τίτλο «Ocean Shipping Reform Act of 2021-OSRA21» και προβλέπει αλλαγές στο υφιστάμενο καθεστώς σχετικά με τις θαλάσσιες μεταφορές.
«Οι ξένες αγορές είναι κρίσιμες για τις αμερικανικές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα τους αγρότες των ΗΠΑ και τους κτηνοτρόφους, με πάνω από το 20% της αγροτικής παραγωγής να πηγαίνει στο εξωτερικό. Προβλήματα απόκτησης εμπορευματοκιβωτίων οποιουδήποτε είδους σε συνδυασμό με τη δυσκολία εξασφάλισης χώρου στα πλοία σε τιμές δίκαιες και λογικές, θέτουν σε κίνδυνο τον βιωσιμότητα και την οικονομική ανάκαμψη» αναφέρει χαρακτηριστικά σε ένα σημείο η επιστολή. Οι μεταρρυθμίσεις που προτείνονται στο OSRA21 είναι κρίσιμες για την αντιστροφή αυτών των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν όχι μόνο οι Αμερικανοί εξαγωγείς αλλά και οι αμερικανικές επιχειρήσεις που βασίζονται στις εισαγωγές, προστίθεται στην επιστολή.
Το νομοσχέδιο κατατέθηκε τον περασμένο μήνα από τον βουλευτή του Δημοκρατικού Κόμματος John Garamendi και τον Ρεπουμπλικάνο Dusty Johnson και θα επικαιροποιήσει, όπως υποστηρίζουν, τον Ναυτιλιακό Νόμο για να ενσωματώσει και τις σημαντικές αλλαγές που συντελέσθηκαν στο διεθνές σύστημα θαλάσσιων μεταφορών τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Οι αμερικανικές εταιρείες, οι εργαζόμενοι και οι καταναλωτές τους βασίζονται σε ένα παγκόσμιο σύστημα θαλάσσιων μεταφορών για να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις τους και να μεταφέρουν αγαθά μέσω της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η προτεινόμενη νομοθεσία είναι ουσιαστική για να επιτευχθούν οι απαραίτητες βελτιώσεις του συστήματος που έχουν καταγραφεί κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας, επισημαίνεται.
«Οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν παίζουν δίκαια και οι Αμερικανοί παραγωγοί πληρώνουν το τίμημα. Ήρθε η ώρα για επικαιροποίηση των κανόνων. Αυτό κάνει το νομοσχέδιο μας» δήλωσε ο Dusty Johnson.
«Η πρόσβαση των ξένων επιχειρήσεων στην αμερικανική αγορά και τους καταναλωτές της είναι προνόμιο και όχι δικαίωμα. Οι εξαγωγείς αγροτικών προϊόντων της Καλιφόρνια και άλλες επιχειρήσεις είναι διατεθειμένες να πληρώσουν για να διασφαλίσουν ότι τα αμερικανικής παραγωγής προϊόντα θα φτάσουν στις βασικές αγορές της Ασίας και του Ειρηνικού. Με τη σειρά τους, οι εταιρείες που επιθυμούν να ξεφορτώσουν ξένα προϊόντα στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής πρέπει να δώσουν ευκαιρίες στις αμερικανικές εξαγωγές. Ακόμη και κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πανδημίας, το εμπόριο πρέπει να είναι αμοιβαία επωφελές και αυτό ακριβώς διασφαλίζει το δικομματικό μας νομοσχέδιο » δήλωσε ο John Garamendi
Ο εκπρόσωποι των φορέων στοχεύουν να συνεχίσουν να ασκούν πίεση προκειμένου το νομοσχέδιο να ψηφισθεί εντός του έτους.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα