Στο τραγούδι του «Rosalita», το 1973, ο Μπρους Σπρίνγκστιν υπερηφανεύεται ότι έλαβε μεγάλη προκαταβολή από δισκογραφική εταιρεία. Δεν είχε πει, όμως, την αλήθεια. Ο τραγουδιστής του «Born in the USA» πουλά τους πρωτότυπους δίσκους και τα δικαιώματα δημοσίευσης στη Sony Music έναντι 500 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με το Billboard. To γεγονός αυτό αποτελεί απόδειξη ότι θα αυξηθούν σημαντικά οι συνάψεις συμφωνιών στη βιομηχανία αυτή, γεγονός που σημαίνει ότι θα αυξηθεί η δόξα των καλλιτεχνών και ότι οι υπερενθουσιώδεις αγοραστές δεν θα ξέρουν που να κρυφτούν.

Ο Σπρίνγκστιν αποτελεί απλώς το τελευταίο παράδειγμα μεταξύ πληθώρας παρόμοιων συμφωνιών που έχουν επιτευχθεί στη βιομηχανία. Η Warner Music αγόρασε τα παγκόσμια δικαιώματα του καταλόγου του Ντέιβιντ Μπόουι, τον Σεπτέμβριο, ενώ, το περασμένο έτος, ο Μπομπ Ντίλαν πούλησε περισσότερα από 600 τραγούδια του στη Universal Music έναντι περίπου 300 εκατ. δολαρίων. Εν τω μεταξύ, ο πρώην μάνατζερ του Έλτον Τζον, Μερκ Μερκουριάδης, έχει συγκεντρώσει έναν κατάλογο 2,6 δισ. δολαρίων μέσω της Hipgnosis Songs Fund, και ιδιωτικοί επενδυτικοί όμιλοι, όπως η Blackstone, ακολουθούν την ίδια πορεία. Υπάρχει, παράλληλα, η ελπίδα ότι τα τραγούδια προσφέρουν μια αξιόπιστη, ταχέως αναπτυσσόμενη ροή εσόδων, η οποία υποστηρίζεται από την επιτυχία on-demand πλατφορμών, όπως το Spotify και η Apple Music. Αυτές οι υπηρεσίες παραδίδουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους στους κατόχους δικαιωμάτων και πρέπει να πληρώνονται κάθε φορά που παίζεται ένα τραγούδι.

Με τόσους «πεινασμένους», δεν αποτελεί, λοιπόν, έκπληξη το ότι η αγορά έχει αρχίσει να γίνεται επιπόλαιη. Αν και δεν είναι σαφές τι πολλαπλάσιο αποτίμησης πληρώνει η Sony στον Σπρίνγκστιν, η εισηγμένη στο Λονδίνο, Hipgnosis, αποτελεί σημείο αναφοράς για τα δικαιώματα δημοσίευσης. Ο κατάλογός της αποτιμάται σε περίπου 19 φορές το ετήσιο καθαρό εισόδημά της, όπως εκτίμησε η εταιρεία την Πέμπτη, με την ίδια να θυμίζει περισσότερο εταιρεία τεχνολογίας με πλούσια αξία παρά με εταιρεία μουσικής επένδυσης και διαχείρισης τραγουδιών.

Ομολογουμένως, η υψηλή ανάπτυξη δικαιολογεί τις υψηλές αποτιμήσεις. Ωστόσο, το streaming, ίσως να ξεκινήσει να γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλές στον δυτικό κόσμο. Οι συνδρομητές του Spotify θα αυξηθούν κατά 14%, το επόμενο έτος, και 12%, το μεθεπόμενο, βάσει της μέσης εκτίμησης της Refinitiv, σε σύγκριση με την αύξηση κατά περίπου 30% ή και περισσότερο που σημειώθηκε πριν την πανδημία. Επομένως, η Sony και άλλες εταιρείες μπορεί να χρειαστεί να εφεύρουν νέους τρόπους, για να μπορέσουν να αποσπάσουν περισσότερα χρήματα από όσα τραγούδια προσέθεσαν, πρόσφατα, στις λίστες τους, ίσως με το να τα  σε διαφημίσεις ή ταινίες.

Ο Σπρίνγκστιν, ο Ντίλαν και οι υπόλοιποι καλλιτέχνες μάς δείχνουν ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να πουλήσουμε. Οι αγοραστές, αντίθετα, μπορεί να αντιμετωπίσουν οικονομικές «κακοτοπιές».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners