Το δέλεαρ του μέσου διαδρόμου του Lidl δεν είναι αίνιγμα
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου
Δεν ήταν τόσο το βάρος του πράγματος, αλλά ο όγκος του. Δεν χωρούσε κάτω από το μπράτσο μου, οπότε χρειαζόμουν και τα δύο χέρια για να το μεταφέρω στο σπίτι, με ό,τι άλλο είχα αγοράσει χωμένο στις τσέπες του σακακιού μου.
Φυσικά είχα πάει στο Lidl για λίγο παστινάκι και ένα κομμάτι βούτυρο, και σίγουρα όχι ένα βαρέλι χωρητικότητας 100 λίτρων νερό. Αλλά δεν μπορούσα να συγκρατηθώ – ήταν 12 £ φθηνότερο από το ίδιο προϊόν σε μια κορυφαία αλυσίδα DIY και χρειαζόμασταν –κάπως– ένα.
Δεν είμαι μόνος. Οι άνδρες είναι πιο πιθανό από τις γυναίκες να αγοράσουν από τον διάσημο μεσαίο διάδρομο των τυχαίων πραγμάτων, δήλωσε στο BBC αυτή την εβδομάδα το αφεντικό του λιανοπωλητή στο Ηνωμένο Βασίλειο, Ryan McDonnell. «Συχνά έχουμε συντρόφους που έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους, επειδή οι άντρες έχουν εξαφανιστεί στον διάδρομο και αγοράζουν πράγματα που ίσως έχουν ήδη», είπε.
Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι τα τρυπάνια, τα σετ πρίζας και άλλα συνδετικά στοιχεία ανθρώπου-σπηλιάς εμφανίζονται πολύ συχνά στο μείγμα του μεσαίου διαδρόμου. Τα είδη αναψυχής όπως οι στολές και οι σανίδες κωπηλασίας είναι μια άλλη σημαντική κατηγορία σε ορισμένες περιόδους του χρόνου.
Μια μελέτη από τρεις ακαδημαϊκούς του Πανεπιστημίου του Sussex διαπίστωσε ότι οι άνδρες «τείνουν να αγοράζουν παρορμητικά εργαλεία και είδη αναψυχής που προβάλλουν ανεξαρτησία και δραστηριότητα». Οι γυναίκες, από την άλλη πλευρά, αγοράζουν περισσότερα «συμβολικά και αυτοεκφραστικά αγαθά που ασχολούνται με την εμφάνιση και τις συναισθηματικές πτυχές του εαυτού τους» – λιγότερο συχνά ευρήματα στο παζάρι του μεσαίου διαδρόμου.
Όταν η Lidl με έδρα τη Γερμανία και η συμπατριώτισσά της Aldi έφτασαν στη Βρετανία τη δεκαετία του 1990, η κύρια έλξη του μεσαίου διαδρόμου ήταν η φθήνια.
Ωστόσο, αντικατοπτρίζοντας την ευρύτερη αγορά των εκπτωτικών αγορών, έχει γίνει πλέον ο διάδρομος της μεσαίας τάξης — οι ανεμιστήρες ψύξης χωρίς λεπίδες τύπου Dyson είναι μια φιλόδοξη προσθήκη φέτος.
Τα εγχώρια σούπερ μάρκετ όπως η Tesco και η Asda τείνουν να επικεντρώνονται σε μια σχετικά σταθερή γκάμα οικιακών ειδών, ηλεκτρικών ειδών και ρούχων, πράγμα που σημαίνει ότι ο μόνιμος χώρος καταστημάτων παραχωρείται σε πράγματα που αγοράζουν οι άνθρωποι μόνο περιστασιακά. «Το Lidl είναι μια διαφορετική πρόταση και δίνει στους πελάτες λόγους να έρθουν σε εσάς», είπε ο Ronny Gottschlich, ο οποίος διηύθυνε τη λειτουργία του ομίλου στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2010 έως το 2016.
Οι οπαδοί του μεσαίου διαδρόμου είναι ιδιαίτερα θορυβώδεις. Υπάρχουν σελίδες στο Facebook, θέματα στο Reddit και ακόμη και ένα τραγούδι από μια ομάδα Ουαλών ράπερ που τεκμηριώνουν περίεργες παρορμητικές αγορές, από τρομπέτες και τρομπόνια μέχρι κανό και αλυσοπρίονα.
Στα κεντρικά γραφεία του λιανοπωλητή στο Ηνωμένο Βασίλειο στο Tolworth, μια ομάδα άνω των 50 ετοιμάζει τις εκπλήξεις. Ορισμένα προϊόντα είναι προσαρμοσμένα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά υπάρχει εκτεταμένο crossover με σειρές αλλού. Η μάρκα ηλεκτρικών εργαλείων Parkside της Lidl, που προωθείται από τον Arnold Schwarzenegger, είναι η μάρκα DIY με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη.
Οι χαμηλές τιμές και η έννοια των αυστηρά περιορισμένων αποθεμάτων βοηθούν στην προώθηση της αγοραστικής ώθησης. Είναι ένα μοντέλο που χρησιμοποιείται ευρέως αλλού. Το πολυκατάστημα TK Maxx διαφημίζεται ως «κυνήγι θησαυρού» όπου το εμπόρευμα ανανεώνεται συχνά και πωλείται γρήγορα. Αλυσίδες όπως η B&M στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Action σε όλη την Ευρώπη διαθέτουν επίσης βασικές σειρές σε βασικούς τομείς που ενισχύονται από μια συνεχώς μεταβαλλόμενη εποχιακή προσφορά.
Η Lidl δεν αποκαλύπτει ποιο μέρος των εσόδων της στο Ηνωμένο Βασίλειο, ύψους 10,9 δισεκατομμυρίων λιρών, δημιουργείται από τις πωλήσεις του μεσαίου διαδρόμου, αν και ο Gottschlich είπε ότι είναι απίθανο να είναι περισσότερο από περίπου 15 τοις εκατό – αλλά σε περιθώρια που θα μπορούσαν να είναι έως και 10 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα από εκείνα της άκρως ανταγωνιστικής αγοράς παντοπωλείων.
Επειδή κάθε κατάστημα είναι διαμορφωμένο με τον ίδιο τρόπο, είναι εύκολο να μείνετε μακριά από προβλήματα ακολουθώντας τον «ιππόδρομο» — τους δύο διαδρόμους που βρίσκονται πλησιέστερα στην περίμετρο, που περιέχουν τα περισσότερα από τα απαραίτητα της ζωής. Ωστόσο, υπάρχει μία ακόμα προειδοποίηση: αυτό το ταξίδι συνήθως ολοκληρώνεται στο τμήμα του κρασιού.
Η τακτική του να πείθονται οι αγοραστές ότι πρέπει να αγοράζουν φαινομενικά τυχαία αντικείμενα υπάρχει, φυσικά, από κάθε κατάστημα. Πριν από δεκαετίες, ο πεθερός μου στάλθηκε να αγοράσει ένα σακουλάκι με πατάτες από ένα μαγαζί. Επέστρεψε μια καλή προσφορά αργότερα έχοντας αγοράσει ένα αυτοκίνητο – αλλά ξέχασε τις πατάτες…
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος
Ωμή αλήθεια ή αγένεια - Τα όρια σε έναν εργασιακό χώρο
Οι ευθείς συνομιλητές υπερηφανεύονται για την ειλικρίνεια, αλλά μπορούν να αποθαρρύνουν τους συναδέλφους τους
Παίζοντας μπριτζ στις... αγορές - Η τέχνη του να είσαι τυχερός επενδυτής
Πώς να παίζεις με τα χαρτιά που σου μοιράζουν και να προσαρμόζεσαι σε αυτά - Οι κινήσεις του Μπάφετ