Μαίνεται ο ανταγωνισμός για την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη μεταξύ των δύο μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών του κόσμου – της ιταλοελβετικής MSC και της δανέζικης Maersk.
Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, η MSC (Mediterranean Shipping Co) βρέθηκε στην πρώτη θέση των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών του κόσμου, ξεπερνώντας σε μέγεθος στόλου τη Maersk που κρατούσε τα σκήπτρα μέχρι χθες. Περίπου 52 χρόνια μετά την ίδρυσή της το 1970, η MSC της ιταλικής οικογένειας Απόντε, με έδρα τη Γενεύη της Ελβετίας, προσπέρασε στις 5 Ιανουαρίου 2022 τη Maersk Group ως τη μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, κατέχοντας μερίδιο 17% στην παγκόσμια αγορά.
Η Mediterranean Shipping Co βρέθηκε πρώτη έπειτα από αγορές πλοίων και ελέγχει τώρα στόλο 645 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 4.284.728 teu, σε σύγκριση με τα 4.282.840 teu της Maersk. Τα τελευταία χρόνια, η MSC έχει παρουσιάσει μεγάλη ανάπτυξη, κυρίως μέσω της σταδιακής τοποθέτησης παραγγελιών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Από το 2020, η ελβετική εταιρεία έχει αναπτυχθεί σημαντικά μέσω της αγοράς 128 second hand πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων: πρόκειται για ένα αριθμό αγορών που δεν έχουν προηγούμενο στην ιστορία της ναυτιλίας, αναφέρει η Alphaliner.
Σε αντίθεση με τις περισσότερες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες έχουν μια θέση στην πρώτη δεκάδα, μέσω μιας σειράς συγχωνεύσεων και εξαγορών, η άνοδος της MSC στην κορυφή ήταν εντελώς οργανική. Το πρώτο τρίμηνο του 2022, η MSC αναμένεται να ολοκληρώσει την πρώτη αγορά εταιρείας και συγκεκριμένα να αποκτήσει το 67% των μετοχών της βραζιλιάνικης περιφερειακής ναυτιλιακής και εταιρείες logistics εταιρείας Log-In Logistica. Αυτό θα προσθέσει επιπλέον περίπου 15.000 teu στον στόλο του Ομίλου MSC.
Η MSC ξεκίνησε το 1970 με ένα γερμανικής κατασκευής μεταχειρισμένο σκάφος μόλις 2.900 dwt, που αποκτήθηκε από τη Hapag-Lloyd και μετονομάστηκε σε PATRICIA. Με την πάροδο του χρόνου, άκμασε και εξελίχθηκε σε έναν τεράστιο όμιλο, υπογραμμίζει η Alphaliner.
Με έδρα τη Γενεύη, ο όμιλος έχει διαφοροποιημένα συμφέροντα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών (MSC, WEC Lines, Medlog, Linea Messina), στα τερματικά λιμενικών σταθμών (TIL, MSC), στην ακτοπλοΐα (GNV και SNAV), στα logistics (Medlog), στις κρουαζιέρες (κρουαζιέρες MSC), κ.λπ. Με ένα επιβεβαιωμένο βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων περίπου 1 εκατ. teu, το μεγαλύτερο από όλες τις υπόλοιπες ναυτιλιακές, η MSC αναμένεται να εδραιώσει περαιτέρω τη θέση της ως της μεγαλύτερης γραμμής εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2022, αν και όπως εξηγεί η Alphaliner, πρόσκαιρα μπορεί για λίγο η Maersk να επιστρέψει στην κορυφή καθώς αναμένεται να παραλάβει ορισμένα νέα πλοία.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda