
Σε λειτουργία τέθηκε η ιστοσελίδα του 1555 – 1555.gov.gr, του Ενιαίου Αριθμού Εξυπηρέτησης Πολιτών για εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά θέματα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των εποπτευόμενων φορέων ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ.
Μέσα από την ιστοσελίδα 1555.gov.gr ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετείται για τα ζητήματα που τον απασχολούν, χωρίς να απαιτείται η κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο του 1555.
Το κύριο χαρακτηριστικό της ιστοσελίδας είναι ο ηλεκτρονικός Οδηγός του Πολίτη μέσω του οποίου οι πολίτες μπορούν:
• Να συνδέονται και να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες όλων των φορέων που εποπτεύει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
• Να υποβάλουν προσωποποιημένα αιτήματα ή ερωτήματα (tickets) και να παρακολουθούν την πορεία τους, μέσω προσωπικής θυρίδας/αποθετηρίου απαντήσεων.
Πώς λειτουργεί η ηλεκτρονική υποβολή αιτημάτων/ερωτημάτων
Η διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης εξυπηρέτησης μέσω του Οδηγού του Πολίτη, είναι ιδιαίτερα απλή, ασφαλής και γρήγορη, επισημαίνεται από το υπουργείο.
Συγκεκριμένα, ο πολίτης εισέρχεται στην ιστοσελίδα 1555.gov.gr, επιλέγει την υπηρεσία για την οποία θέλει να υποβάλει ερώτημα και στη συνέχεια την ενότητα «Ηλεκτρονικό Ερώτημα». Αφού ταυτοποιηθεί με τους προσωπικούς του κωδικούς Taxisnet, καλείται να δηλώσει τα στοιχεία επικοινωνίας του και να πληκτρολογήσει το ερώτημα ή αίτημά του στο σχετικό πεδίο.
Ανάλογα με το θέμα που τον απασχολεί, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει νέο αίτημα ή να ζητήσει διευκρινίσεις και ενημέρωση για την πορεία αιτήματος που έχει ήδη καταθέσει. Μπορεί, επίσης, να επισυνάψει οποιοδήποτε αρχείο κρίνει ότι θα βοηθήσει στη διαχείριση του αιτήματός του.
Κάθε αίτημα που υποβάλλεται με αυτή τη διαδικασία, δρομολογείται αυτόματα στην αρμόδια ομάδα εργασίας του Φορέα (ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ και λοιπές υπηρεσίες του Υπουργείου), για να το επεξεργαστεί και να το επιλύσει. Ο πολίτης λαμβάνει στο e-mail που έχει δηλώσει το μοναδικό αριθμό εξυπηρέτησης για το ερώτημά του, καθώς και σύνδεσμο που οδηγεί στο προσωπικό του αποθετήριο απαντήσεων. Όταν η επεξεργασία του αιτήματος ολοκληρωθεί, ειδοποιείται μέσω e-mail και λαμβάνει σύνδεσμο μετάβασης στο αποθετήριο, ώστε να ενημερωθεί για την απάντηση του φορέα.
Ο Οδηγός του Πολίτη εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες κατηγορίες και ηλεκτρονικές υπηρεσίες, με σκοπό να καλύψει το σύνολο των εργασιακών, ασφαλιστικών και κοινωνικών θεμάτων που απασχολούν τους πολίτες.
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε σχετικά: «Από την αρχή της λειτουργίας του, είχαμε τονίσει πως το 1555 δεν είναι απλά ένα τηλεφωνικό κέντρο, αλλά ένα ολοκληρωμένο ενιαίο κέντρο εξυπηρέτησης των πολιτών που περιλαμβάνει πολλαπλά κανάλια υποδοχής, διαχείρισης και παρακολούθησης των αιτημάτων τους. Η λειτουργία της ιστοσελίδας 1555.gov.gr και η δυνατότητα που παρέχει για υποβολή προσωποποιημένων αιτημάτων ή ερωτημάτων και παρακολούθησης της πορείας τους, εξυπηρετεί ακριβώς αυτή τη λογική. Ο πολίτης, χωρίς να καλεί στο 1555, μπορεί μέσα από την ιστοσελίδα του να βρίσκει άκρη στο εργασιακό, ασφαλιστικό ή συνταξιοδοτικό ζήτημα που τον απασχολεί.
»Οφείλω να υπενθυμίσω πού βρισκόμασταν λίγους μήνες πριν. Από το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων μεταφερθήκαμε σε ένα περιβάλλον άμεσης εξυπηρέτησης, χωρίς ταλαιπωρία και πολύωρες αναμονές. Οκτώ στους δέκα πολίτες που χρησιμοποίησαν το 1555 δηλώνουν ότι βρήκαν λύση στο πρόβλημά τους, ενώ οι συνολικές κλήσεις που διεκπεραιώθηκαν ξεπέρασαν το 1,1 εκατομμύριο».


Latest News

Πιο απλή η διακοπή εργασιών για επαγγελματίες και επιχειρήσεις - Η ανακοίνωση της ΑΑΔΕ
Ήδη μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί πάνω από 36.000 αιτήματα διακοπής εργασιών εκ των οποίων περίπου 34.000 πλήρως αυτοματοποιημένα, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ

Ολοκληρώθηκε η αυτόματη υποβολή των δηλώσεων - Αφορά 835.766 φυσικά πρόσωπα
Η υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων φορολογικού έτους 2024 συνεχίζεται απρόσκοπτα και μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί συνολικά 2.802.134 δηλώσεις

Ξεκινά η λειτουργία νέας δομής ΚΕ.Π.Α. στο Γαλάτσι
Νέες υποδομές, καλύτερη εξυπηρέτηση για τους πολίτες

Σήμερα η αυτόματη υποβολή προσυμπληρωμένων φορολογικών δηλώσεων - Οι εκπτώσεις φόρου
Τι έκπτωση φόρου δικαιούνται οι φορολογούμενοι εφόσον ο φόρος που θα προκύψει εξοφληθεί έως τις 31/7

Η εφορία πατάει το κουμπί για τις δηλώσεις - Ποιοι κωδικοί πρέπει να ελεγχθούν
Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι για τις προσυμπληρωμένες φορολογικές δηλώσεις

Αναδρομικά: Δύο νέα πακέτα έως 8.500 ευρώ σε 82.000 συνταξιούχους
Τα πακέτα με τα αναδρομικά αφορούν «επιστροφή» κρατήσεων προς 42.000 απόστρατους των Ενόπλων Δυνάμεων και 40.000 ασφαλισμένους 49 ταμείων από επανυπολογισμούς

Αυξήθηκαν κατά 14,4 δισ. ευρώ τα εισοδήματα το 2024 - Ποιοι πέφτουν στην παγίδα των τεκμηρίων
Σε ιστορικό υψηλό τα εισοδήματα που δήλωσαν οι φορολογούμενοι το 2024 - ‘Εφτασαν τα 106 δισ. ευρώ

Την Παρασκευή η αυτόματη υποβολή των προσυμπληρωμένων δηλώσεων - Πώς θα πετύχετε την έκπτωση
Οι φορολογούμενοι καλούνται να ελέγξουν την πληρότητα και την ορθότητα των προσυμπληρωμένων στοιχείων

Αντίστροφη μέτρηση για την αυτόματη υποβολή των δηλώσεων - Τι πρέπει να προσέξετε
Προσυμπληρωμένες από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων είναι οι φορολογικές δηλώσεις

Η ακτινογραφία της αγοράς εργασίας - Οι νέες προσλήψεις, τα ποσοστά της ανεργίας [πίνακας]
Τι αναφέρεται στην έκθεση του γραφείου προϋπολογισμού της Βουλής για την αγορά εργασίας