Σ’ ένα μεγάλο έργο ανάπλασης θα προχωρήσει ο δήμος Ωρωπού, το οποίο αφορά στο παραλιακό μέτωπο Σκάλας-Νέων Παλατιών και περιλαμβάνει και το λιμάνι. Ουσιαστικά περικλείει μια μεγάλη έκταση, συνολικής επιφανείας 56.000 τ.μ., καθώς εκτείνεται δυτικά από τις παλιές φυλακές Ωρωπού μέχρι ανατολικά στο όριο Νέων Παλατιών-Μαρκοπούλου.
Πέρα από την ανάγκη για εκσυγχρονισμό της περιοχής, το έργο στοχεύει και σε πολλούς άλλους τομείς, όπως αυτόν της ανάπτυξης της τοπικής αγοράς, την προσέλκυση τουριστών, τη σύνδεση με πολιτιστικά σημεία, αλλά και με υγροβιότοπους, τη δημιουργία χώρων άθλησης και ψυχαγωγίας και φυσικά στην ανακούφιση της πόλης από το φορτίο που σηκώνει λόγω του λιμανιού, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.
«Περισσότερα από 40 χρόνια δεν έχει γίνει κάτι ουσιαστικό, δεν έχει αλλάξει κάτι σε αυτό το μέτωπο και είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Γιώργος Γιασημάκης και προσθέτει: «Πρόκειται για ένα μεγάλο και πολύ σημαντικό έργο για την περιοχή μας, που θα αλλάξει ριζικά τη σημερινή κατάσταση. Είναι ένα τεράστιο έργο ανάπτυξης».
Τι περιλαμβάνει η μελέτη
Η μελέτη του έργου ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2019 και η ανάπλαση περιλαμβάνει:
– Τη χερσαία ζώνη λιμένα.
– Τον παραλιακό δρόμο μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου.
– Τις πλατείες Αγίου Ανδρέα, Μητέρας, Ηρώων και άλλες δύο πλατείες στην οδό Προποντίδος στα Νέα Παλάτια και τους γύρω δρόμους.
– Προτείνεται η κατασκευή δύο ισόπεδων κόμβων και η κατασκευή οργανωμένου χώρου στάθμευσης 165 θέσεων στο δυτικό άκρο της πόλης, που σε συνδυασμό με τον νέο χώρο στάθμευσης 120 θέσεων στο ανατολικό άκρο (θ’ αρχίσει να κατασκευάζεται το επόμενο δίμηνο) θα προσφέρουν σε μεγάλο βαθμό μια λύση στο πρόβλημα στάθμευσης.
– Δημιουργία χώρων άθλησης με υπαίθρια όργανα γυμναστικής.
– Δημιουργία νέων παιδικών χαρών.
– Δημιουργία ποδηλατόδρομου.
– Δημιουργία νέου παραλιακού πεζόδρομου.
– Τοποθέτηση υπόγειων κάδων απορριμμάτων.
– Εγκατάσταση νέου συστήματος άρδευσης.
– Νέο σύστημα ηλεκτροφωτισμού.
– Δίκτυο αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.
– Στην ενδιάμεση ζώνη με τη παραλιακή οδό, χωροθετούνται οι χρήσεις εστίασης και τοποθετούνται ομοιόμορφες κατασκευές από ξύλο, γυαλί και μέταλλο, για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος.
– Επεκτείνεται το κρηπίδωμα του αλιευτικού καταφυγίου αυξάνοντας τη χωρητικότητα σε σκάφη.
– Αποκαθίσταται το φυσικό παράκτιο περιβάλλον στην περιοχή επέμβασης απέναντι από την πλατεία Προποντίδος, καθαιρώντας τμήμα διαμορφώσεων που έχουν κατασκευαστεί στο παρελθόν χωρίς τις απαραίτητες άδειες.
Αλλαγή
«Θ’ αλλάξει ριζικά τη σημερινή κατάσταση και θα δώσει αναπτυξιακή προοπτική», τονίζει ακόμη ο δήμαρχος Ωρωπού στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και εξηγεί: «Η μελέτη, η οποία έγινε δωρεάν από τον κ. Αθανάσιο Μαρτίνο και τον ευχαριστούμε, περιλαμβάνει έργα ουσιαστικά για το παραλιακό μέτωπο και το λιμάνι και επομένως για όλη την πόλη του Ωρωπού. Το καλοκαίρι και ειδικά τα σαββατοκύριακα προκύπτει πολύ μεγάλο πρόβλημα στο λιμάνι, μπλοκάρει όλη η παραλιακή οδός. Πλέον τα οχήματα θα μπορούν να φεύγουν απευθείας προς τη Μαλακάσα, να μην είναι αναγκασμένα να γυρνάνε μέσα στην πόλη και στην παραλιακή. Υπάρχει και η εργασία για το νέο πάρκινγκ, που σε συνδυασμό με το άλλο πάρκινγκ που δημιουργείται, διπλασιάζει τις θέσεις. Παράλληλα όμως θέλουμε να τονώσουμε και την αγορά, γι’ αυτό υπάρχουν και έργα που αφορούν για παράδειγμα στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τα οποία δουλεύουν μόνο το καλοκαίρι. Προσθέτουμε κιόσκια και ομοιόμορφες κατασκευές από ξύλο, γυαλί και μέταλλο για να δουλέψουν και τον χειμώνα. Προβλέπει ακόμη η μελέτη χώρους υπαίθριας άθλησης, παιδικές χαρές, ποδηλατόδρομο, περιλαμβάνει και πέντε πλατείες».
Και συνεχίζει ο κ. Γιασημάκης: «Ο δήμος μας είναι ένας από τους δύο μεγαλύτερους σε έκταση στην Αττική κι έτσι έχει αρκετές ιδιομορφίες, όπως για παράδειγμα τα διόδια. Εμείς στοχεύουμε και στην τουριστική ανάπτυξη, να μην είναι απλώς ένα πέρασμα από το λιμάνι, όμως για να συμβεί αυτό πρέπει να δώσεις κίνητρο στον κόσμο για να έρθει. Έτσι, η ανάπλαση είναι σε συνδυασμό και με άλλους τομείς, όπως με τη δημιουργία του Μουσείου Δημοκρατίας και Δομών Πολιτισμού στον γειτονικό χώρο των παλαιών φυλακών Ωρωπού, με την αξιοποίηση του υγροβιότοπου που υπάρχει και που δεν το γνωρίζουν πολλοί, όμως και αυτή η μελέτη είναι έτοιμη να ολοκληρωθεί. Όλα αυτά συνδέονται. Υπάρχει ακόμη το μεγάλο σχέδιο για τη δρομολόγηση του παραλιακού δρόμου, που θα ενώσει τον δήμο Ωρωπού με τον δήμο Μαραθώνα και επίσης αναμένεται να δώσει μια τεράστια αναπτυξιακή προοπτική σε όλη τη βόρεια Αττική. Επομένως, δημιουργούνται κίνητρα για όποιον θέλει να επισκεφτεί και να μείνει στον τόπο μας».
Το «πράσινο φως» δόθηκε πλέον από την Περιφέρεια Αττικής, καθώς η μελέτη «Ανάπλαση του παραλιακού μετώπου Σκάλας Ωρωπού-Νέων Παλατιών» εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο και το χρονοδιάγραμμα προβλέπει να έχει γίνει η δημοπράτηση του έργου έως το τέλος της χρονιάς κι έτσι το 2023 να ξεκινήσουν οι εργασίες. «Ο κ. Πατούλης βοηθάει πολύ και τον ευχαριστώ για τη στήριξή του», καταλήγει ο δήμαρχος Ωρωπού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου