Δουλειά στο λάπτοπ και μετά γραμμή για ρομάντζα με τη γόνδολα! Έπειτα από την πρωτοφανή άνοδο των υδάτων το Νοέμβριο του 2019, που έπνιξαν τη Βενετία, και μετά «καπάκι» τη φονική πανδημία, η διάσημη Πόλη των Δόγηδων προσφέρει κίνητρα για να προσελκύσει τηλεργαζόμενους από όλο τον κόσμο. Θέλει να τους εντάξει στη μαγευτική της κοινότητα. Αλλά… με μέτρο! Διότι η εποχή της κοσμοπλημμύρας στις πλατείες και τις γέφυρες παρήλθε ανεπιστρεπτί. Παρήλθε μαζί με τα πολυώροφα κρουαζιερόπλοια, που έκρυβαν τον ήλιο στα κανάλια.
Η αλήθεια είναι ότι μετά από τις πλημμύρες (ανθρώπων και νερού) και μετά από το ξέσπασμα της πανδημίας, η πόλη ερήμωσε. Σύμφωνα με την τελευταία απογραφή, οι δημότες υποχώρησαν εφέτος στις 258.000 – προ δεκαετίας ήταν 261.000. Αλλά εκείνο που άδειασε από κόσμο είναι το ιστορικό κέντρο, όπου πλέον δεν κατοικούν περισσότεροι από 50.000 Βενετσιάνοι. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί μόλις στο ένα τρίτο της δυνατότητας στέγασης που έχει η παλαιά πόλη.
Οικοσύστημα τηλεργαζομένων
Οι νέοι τρόποι απασχόλησης των ανθρώπων – η δυνατότητα να δουλέψει κανείς εξ αποστάσεως ακριβέστερα – ενέπνευσε τη δημοτική αρχή της Βενετίας για να δημιουργήσει ένα πειραματικό πρόγραμμα προσέλκυσης τηλεργαζομένων και για να «στήσει» την πλατφόρμα Venywhere. Στόχος των αρχών είναι να δημιουργήσουν ένα «οικοσύστημα τηλεργαζομένων».
Με εργαλείο τη διαδικτυακή πλατφόρμα, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να βρουν στέγη, να κλείσουν εργασιακούς χώρους εφόσον χρειάζονται μεγαλύτερη «άνεση» από αυτή που θα τους παρέχει το διαμέρισμά τους για να εργαστούν, να εγγραφούν σε αθλητικούς ή πολιτιστικούς ομίλους, να εγγραφούν σε σχολές εκμάθησης της ιταλικής γλώσσας ή για την απόκτηση οποιασδήποτε άλλης γνώσης (συμπεριλαμβανομένων και των μαθημάτων για την αδειοδότηση χρήσης πλωτών μέσων).
«Basta» ο φθηνός τουρισμός
Μέσω της πλατφόρμας Venywhere θα μπορεί επίσης ο ξένος – πλην μόνιμος – κάτοικος της Βενετίας να εγγραφεί ακόμα και σε ομάδες εθελοντών για τη διάσωση της… ίδιας της πόλης από τους τουρίστες! Παρεμπιπτόντως, έχει ενδιαφέρον να αναφερθεί ότι η δημοτική αρχή έχει ξεκινήσει μια νέα μάχη: να απαλλάξει την πόλη από το φθηνό, τουριστικό εμπόριο.
«Μικρές πλαστικές γόνδολες ή μινιατούρες μάσκες καρναβαλιού που πωλούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ακόμα και από αυτόματα μηχανήματα για σουβενίρ που λειτουργούν με κέρματα των 2 ευρώ… Αυτή είναι η απαράδεκτη εικόνα που δίνει σήμερα η Βενετία», έγραφε προ μηνών η «La Repubblica».
Η δημοτική αρχή αποφάσισε να βάλει τέρμα στην εικόνα αυτή. «Ως εδώ και μη παρέκει: δεν δίνονται πλέον άδειες για να ανοίξει κάποιος τουριστικά καταστήματα με εμπορεύματα χαμηλής ποιότητας», διαβεβαιώνει η «Corriere della Sera».
Με την αρωγή της Cisco
Για την ακρίβεια, τέσσερις ιστοσελίδες είναι αφιερωμένες (μέσω της Venywhere πάντα) σε όσους θέλουν να μετοικήσουν στη Βενετία για να τηλεργαστούν. Μεταξύ αυτών η ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Ca’ Foscari. Και εκείνη του Βενετσιάνικου Ιδρύματος (Fondazione di Venezia).
Τεχνικός συνεργάτης του Δήμου της πόλης στην όλη προσπάθεια είναι η ειδικευμένη στα δίκτυα πληροφορικής Cisco. Μέσω της αμερικανικής εταιρείας όσοι αποφασίσουν να ζήσουν και να εργαστούν για κάποιο διάστημα στη Βενετία έχουν τη δυνατότητα να βρουν πλήρως εξοπλισμένες αίθουσες συσκέψεων, εφόσον τούς είναι απαραίτητες. Και κάθε τεχνολογική διευκόλυνση στο έργο τους.
Ήδη 16 τεχνικοί της Cisco (εκ των οποίων έξι Γάλλοι, επαίρεται η «Le Figaro») έχουν ήδη εγκατασταθεί στη «Γαληνοτάτη» και τηλεργάζονται επί τρίμηνο – ή για όσο χρόνο χρειαστεί τέλος πάντων, προκειμένου να «τρέξει» το πρόγραμμα. Οι τηλεργαζόμενοι της Cisco συνεισφέρουν και οι ίδιοι στη βενετσιάνικη πρωτοβουλία, συμμετέχοντας σε έρευνες και συμπληρώνοντας διαρκώς ερωτηματολόγια στα οποία εκφράζουν τις εντυπώσεις τους από την εμπειρία που βιώνουν.
Latest News
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης