
Συμφωνία συνεργασίας υπέγραψαν δυο μεγάλα λιμάνια τη χώρας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας. Όπως ανακοινώθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Ποσειδώνια 2022 η ΟΛΘ Α.Ε. και η ΟΛΠΑ Α.Ε., υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας, με κύριο γνώμονα τη δημιουργία συνεργειών υψηλής προστιθέμενης αξίας και για τους δύο οργανισμούς. Ειδικότερα, το μνημόνιο συνεργασίας προβλέπει την ανάληψη κοινών επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και την ανταλλαγή πληροφόρησης, βέλτιστων πρακτικών και τεχνογνωσίας γύρω από ζητήματα όπως η υλοποίηση λύσεων logistics, η αξιοποίηση καινοτόμων τεχνολογιών με επίκεντρο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την προστασία του περιβάλλοντος, η ενδυνάμωση της θέσης των δύο λιμένων στο διεθνές στερέωμα, η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών τους, η διαθεσιμότητα υποδομών κ.ά.
Μνημόνιο
Η υπογραφή του μνημονίου πραγματοποιήθηκε από τους κ.κ. Θάνο Λιάγκο, Εκτελεστικό Πρόεδρο Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., και Παναγιώτη Τσώνη, Διευθύνοντα Σύμβουλο και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΟΛΠΑ Α.Ε., στο πλαίσιο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια», παρουσία του κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, και στελεχών των δύο εταιρειών. Η συμφωνία μεταξύ των δυο οργανισμών λιμένων βασίζεται στο κοινό όραμα τους για την περαιτέρω εξέλιξη των δραστηριοτήτων τους, την αξιοποίηση αμοιβαία επωφελών περιφερειακών και διαπεριφερειακών συνεργασιών, τη συνολική ανάπτυξη των λιμενικών και εμπορικών δραστηριοτήτων, καθώς και την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών.
Οφέλη
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, δήλωσε: «Η εξέλιξη των δραστηριοτήτων και η πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων λιμένων με σημαίνουσα στρατηγική θέση, όπως της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας, επιφέρει ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη. Κρίσιμο ζητούμενο για όλους μας είναι τα ελληνικά λιμάνια να έχουν καθοριστικό ρόλο στη νέα εποχή των εμπορευματικών μεταφορών, των logistics, της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού. Στη βάση αυτή, χαιρετίζουμε τη συνεργασία μεταξύ της ΟΛΘ Α.Ε. και της ΟΛΠΑ Α.Ε., η οποία μπορεί να δημιουργήσει σημαντικές ευκαιρίες για τους δύο οργανισμούς και την εθνική οικονομία».
Ένωση δυνάμεων
Ο κ. Θάνος Λιάγκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., σημείωσε: «Σήμερα είναι μια σημαντική μέρα για την ελληνική λιμενική βιομηχανία, καθώς δύο εταιρείες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο εμπόριο και τον τουρισμό μεταξύ Ευρώπης και Ασίας ως κόμβος μεγάλων διαδρομών διαμετακόμισης ενώνουν τις δυνάμεις τους με ξεκάθαρο αναπτυξιακό προσανατολισμό και με το βλέμμα στο μέλλον. Στην ΟΛΘ Α.Ε., όραμα μας είναι να είμαστε κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι. Φιλοδοξούμε να είμαστε ο κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής αλυσίδας για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Η δημιουργία συνεργειών με σημαντικούς εταίρους από την Ελλάδα και το εξωτερικό αποτελεί βασικό βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση».
Νέες προκλησεις
O κ. Παναγιώτης Τσώνης, Διευθύνων Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. της ΟΛΠΑ Α.Ε., δήλωσε: «Η ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ του ανθρώπινου κεφαλαίου των δύο λιμένων είναι ένα από τα σκέλη της συνεργασίας που θα δοθεί έμφαση. Έτσι, θα προετοιμαστούμε καλύτερα απέναντι στις νέες προκλήσεις και την κάλυψη των μελλοντικών αναγκών της ναυτιλιακής βιομηχανίας, υιοθετώντας καλές και αποδοτικές πρακτικές. Το επενδυτικό περιβάλλον στην Ελλάδα προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες. Μέσα από τη συνεργασία τους τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Πάτρας θα αναπτυχθούν εμπορικά-οικονομικά ακόμα περισσότερο και θα βελτιώσουν τη θέση τους έναντι του διεθνούς ανταγωνισμού. Με τη σειρά του, αυτό θα ωφελήσει την εθνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία».


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)