
Η πράσινη μετάβαση στη διεθνή ναυτιλία και στους ευρωπαϊκούς λιμένες και η απαραίτητη αναβάθμιση των υποδομών τους, βρέθηκαν στο επίκεντρο της γενικής συνέλευσης και του συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), όπου έδωσε το «παρών» και η Ένωση Λιμένων Ελλάδος.
Όπως τονίζεται, στη σημαντική αυτή συνάντηση των κορυφαίων στελεχών της ευρωπαϊκής λιμενικής βιομηχανίας, την Ένωση Λιμένων Ελλάδος εκπροσώπησαν ο Β’ Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας κ. Απόστολος Καμαρινάκης, ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης κ. Δημήτρης Ιατρίδης και ο Αν. Προϊστάμενος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Μάρκετινγκ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κ. Θανάσης Καρλής.
Οκτώ προτεραιότητες
Τα κύρια θέματα συζήτησης στη συνάντηση ήταν η πράσινη μετάβαση στη διεθνή ναυτιλία και στους ευρωπαϊκούς λιμένες, η ψηφιακή μετάβαση και οι αναγκαίες επενδύσεις, η χρήση και η παροχή εναλλακτικών καυσίμων στους λιμένες και η απαραίτητη αναβάθμιση των υποδομών τους, ο χωρικός ανασχεδιασμός στους λιμένες, ο ρόλος των λιμένων στις εφοδιαστικές αλυσίδες και η προετοιμασία των λιμένων για τον ακόμη ισχυρότερο ρόλο που θα επιτελέσουν στην ευρωπαϊκή οικονομία του μέλλοντος.
Η ελληνική αποστολή υπογράμμισε τον αυξημένο βαθμό προετοιμασίας και ετοιμότητας των λιμένων της χώρας στην αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων συμπεριλαμβανομένης της ενεργειακής μετάβασης και της παροχής ηλεκτροδότησης στα λιμάνια, τις καλές πρακτικές που εφαρμόζονται στον κλάδο, τις μεγάλες επενδύσεις και την συνεισφορά των λιμένων στην ελληνική και ευρωπαϊκή οικονομία καθώς και τον κρίσιμο ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος συνιστά άνω του 60% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι ελληνικές θέσεις και προτάσεις αποτέλεσαν σημείο συζήτησης και έτυχαν θετικής αποδοχής από τους εκπροσώπους των άλλων ευρωπαϊκών χωρών και τα στελέχη της ESPO.
Κατά τη γενική συνέλευση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων υιοθετήθηκε και η Διακήρυξη της Βαλένθια για την Ισχυροποίηση των Ευρωπαϊκών Λιμένων, στην οποία τονίζεται, μεταξύ άλλων, ο στρατηγικός και κρίσιμος ρόλος που διαδραματίζουν οι λιμένες στην αντιμετώπιση των σύγχρονων κρίσεων, της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία και των σοβαρών επιπτώσεων τους και στην εφοδιαστική αλυσίδα.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)