
Ήταν ένα πρωτόγνωρο και ταυτόχρονα αναγκαίο μέτρο για τη διευκόλυνση των καθημερινών μετακινήσεων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Γερμανία. Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλες τις αστικές συγκοινωνίες και τα τοπικά τρένα ανά τη Γερμανία, ίσχυσε από τον Ιούνιο και μέχρι σήμερα, τώρα έφτασε στο τέλος της και τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης κάνουν σήμερα εκτεταμένους απολογισμούς. Ήταν ένα μέτρο ελάφρυνσης για τις μετακινήσεις των πολιτών στη Γερμανία, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και της ραγδαίας ανόδου στις τιμές των καυσίμων.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από 1ης Ιουνίου και μέχρι σήμερα, 31η Αυγούστου, έχουν κοπεί στη Γερμανία περίπου 52.000.000 κάρτες των 9 ευρώ. Η γερμανική κυβέρνηση χρηματοδότησε το μέτρο αυτό με 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Γεγονός είναι ότι πολλοί στη Γερμανία κάνουν λόγο για «μοντέλο επιτυχίας» και «πρότυπο για τις μετακινήσεις στο μέλλον».
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Τελειώνουν οι σχεδόν «τζάμπα» μεταφορές
Άλλοι όμως το θεωρούν μακροπρόθεσμα ασύμφορο οικονομικά και επιζήμιο για τη βιωσιμότητα των γερμανικών δημόσιων συγκοινωνιών. Κυρίως διότι δεν έχει λυθεί ακόμη το ζήτημα της χρηματοδότησής του, με πολλά κρατίδια να ζητούν βελτίωση των υποδομών αλλά και ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών με πρόσθετο προσωπικό.
Volker @Wissing hat mich überzeugt: Er kann mit einem Bruchteil der Finanzmittel des #9EuroTicket|s ein bundesweit nutzbares, digital buchbares Ticket realisieren. Jetzt sind die Länder dran. Wenn die Finanzierungsfrage klar ist, kann der Preis festgelegt werden. CL #WissingWirkt pic.twitter.com/cqenBVOj9P
— Christian Lindner (@c_lindner) August 31, 2022
Πάντως ο υπ. Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ από τους Φιλελευθέρους, ο οποίος είχε ταχθεί αρχικά κατά της συνέχισης του εισιτηρίου των 9 ευρώ, φαίνεται ότι πλέον αλλάζει στάση και επανεξετάζει θετικά την εισαγωγή ενός διάδοχου, πανγερμανικού μοντέλου, μετά από εισήγηση του -επίσης Φιλελεύθερου- υπ. Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ. Αυτό φάνηκε και από σημερινή του ανάρτηση στο twitter μετά την ολοκλήρωση της υπ. διάσκεψης στον Πύργο Μέζεμπεργκ.
Το διάδοχο μοντέλο ή τα διάδοχα μοντέλα…
Το ζήτημα είναι ποιο θα είναι το διάδοχο μοντέλο για τις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Γερμανία από εδώ και πέρα, με μόνες σίγουρες παραμέτρους τη συνέχιση της ενεργειακής πίεσης και τον πληθωρισμό να σκαρφαλώνει ήδη σχεδόν στο 8%, βάσει των τελευταίων στοιχείων της γερμανικής στατιστικής υπηρεσίας.
Οι προτάσεις είναι πολλές, κόμματα, κρατίδια και φορείς διαχείρισης αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών καταθέτουν διαρκώς λεπτομερή σχέδια με ιδέες για τη χρηματοδοτική στήριξη αντίστοιχων εκπτωτικών μοντέλων για το μέλλον. Οι Σοσιαλδημοκράτες για παράδειγμα υποστηρίζουν ένα μηνιαίο εισιτήριο των 49 ευρώ για όλη τη Γερμανία, ενώ οι Πράσινοι τάσσονται υπέρ ενός σχήματος μηνιαίων καρτών των 29 ευρώ ανά κρατίδιο. Η Ένωση Γερμανικών Εταιρειών Μέσων Μεταφοράς (VDV) τάσσεται από την πλευρά της υπέρ της καθιέρωσης ενός εισιτηρίου 69 ευρώ για όλη τη Γερμανία.
Σε επίπεδο κρατιδίων πάντως, το Βερολίνο κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα συνέχισης του ίδιου μοντέλου, με την Σοσιαλδημοκράτη δήμαρχο Φραντσίσκα Γκίφαϊ να έχει ανακοινώσει ήδη νέο τριμηνιαίο εισιτήριο των 9 ευρώ για τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο. «Δεν θα αφήσουμε μόνους τους Βερολινέζους» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η δε Βόρεια Ρηνανία- Βεστφαλία, το πολυπληθέστερο κρατίδιο της Γερμανίας με τον Χριστιανοδημοκράτη τοπικό πρωθυπουργό Χέντρικ Βυστ επιστρέφει μεν στις παλιές μηνιαίες κάρτες μετακινήσεων με πρόσθετα όμως πλεονεκτήματα για τους δικαιούχους. Οι μηνιαίες κάρτες θα ισχύουν έτσι από 1ης Σεπτεμβρίου για τις μετακινήσεις με αστικές συγκοινωνίες και τοπικά τρένα σε όλο το κρατίδιο τα Σαββατοκύριακα του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου, στις αργίες της περιόδου αυτής και κατά την περίοδο των φθινοπωρινών διακοπών.
Πηγή: Deutsche Welle – Δήμητρα Κυρανούδη, Βερολίνο


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Βροχές και χαλαζοπτώσεις την Παρασκευή – Ισχυρές καταιγίδες στην Αττική
Άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Παρασκευή, με κύρια χαρακτηριστικά τις βροχές και τις καταιγίδες. Αναλυτική πρόγνωση

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές

Παράταση μέχρι 15 Ιουνίου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - Πώς θα κάνετε τη δήλωση
Την παράταση ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι ο καθαρισμός των οικοπέδων προστάτεψε πέρυσι περιουσίες και βοήθησε την Πυροσβεστική.