Ολοκληρώνεται την Τετάρτη το τρίμηνο πρόγραμμα των εξαιρετικά φτηνών εισιτηρίων στα ΜΜΜ της χώρας, που αποδείχτηκε ίσως το ποιο επιτυχημένο της μέχρι τώρα διακυβέρνησης Σολτς. Άλλωστε, το παραδέχτηκε και ο ίδιος ο γερμανός Καγκελάριος δηλώνοντας πως «ήταν η καλύτερη ιδέα που είχαμε μέχρι τώρα», καθώς ανακούφισε οικονομικά τα νοικοκυριά, οδήγησε σε εξοικονόμηση καυσίμων, βοήθησε στη συγκράτηση του πληθωρισμού και συνάμα βελτίωσε αισθητά τις εκπομπές ρύπων της χώρας.
Πραγματικά, σύμφωνα με σημερινή έρευνα του VDV (του Associaton of German Transport Companies), το τρίμηνο αυτό που έφερε κάθετο άλμα στη χρήση τρένων, τραμ και δημόσιων λεωφορείων οδήγησε σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 1,8 εκατ. τόνους.
Διαβάστε επίσης: Ρεκόρ σχεδόν 50 ετών για τον τιμάριθμο στη Γερμανία
Πρόκειται για ποσότητα ρύπων που αντιστοιχεί στην ηλεκτροδότηση 350.000 σπιτιών. Εκτιμάται πως οι εκπομπές από τη χρήση επιβατικών αυτοκινήτων κυμαίνονται στους 4,6 τόνους άνθρακα το χρόνο.
Μεγάλη απήχηση
Θυμίζουμε πως η κυβέρνηση μείωσε την τιμή στο μηνιαίο πάσο στα μέσα μαζικής μεταφοράς στα 9 ευρώ, από την 1η Ιουνίου και για τρεις μήνες, με πρωταρχικό σκοπό να βοηθήσει τα νοικοκυριά σε ένα διάστημα υψηλής ακρίβειας. Μέσα στο διάστημα αυτό πουλήθηκε ο αριθμός ρεκόρ των 52 εκατ. πάσων, με το ένα πέμπτο των ανθρώπων να πρόκειται για άτομα που συνήθως δεν χρησιμοποιούσαν ΜΜΜ.
Τα επιμέρους στοιχεία έδειξαν πως το 37% των χρηστών χρησιμοποίησαν το νέο πάσο για να πάει στη δουλειά του, το 50% για καθημερινές μετακινήσεις για διάφορους λόγους και το 33% για μικρά ταξίδια.
Πέρα από το θετικό αντίκτυπο στο… πορτοφόλι των Γερμανών και το φυσικό περιβάλλον, το μέτρο εκτιμάται πως βοήθησε και στη συγκράτηση των πληθωριστικών πιέσεων σε ένα διάστημα που το ράλι των ενεργειακών τιμών ωθεί ανοδικά τον πληθωρισμό. Σήμερα τα στοιχεία έδειξαν άνοδο του τιμάριθμου στο 8,8%, όμως αναλυτές εκτιμούν πως, δίχως το μέτρο, το νούμερο θα ήταν ακόμη υψηλότερο.
Πάντως, παρά το γεγονός ότι τα μέλη του συνασπισμού δεν κατέληξαν ακόμη σε παράταση του πάσου των 9 ευρώ, όπως ζητούσαν πολλοί βουλευτές, με αποτέλεσμα σε πρώτη φάση να λήξει αύριο, όπως ήταν προγραμματισμένο, δεν αποκλείεται το ίδιο μέτρο ή κάποιο ανάλογο να δρομολογηθεί, δεδομένης της υψηλής απήχησης του.
Όσοι εναντιώνονται στέκονται μόνο στο τεράστιο κόστος του για τα δημόσια ταμεία και το γεγονός πως για να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του μέτρου θα πρέπει να «κοπούν» κονδύλια από άλλους κλάδους, όπως η συντήρηση και ανανέωση των υποδομών.
Latest News
H Nike χάνει το... τρένο της καινοτομίας και η JD Sports τις πωλήσεις
H βρετανική λιανική αλυσίδα JD Sports είδε τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 3,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023
Αυτή η γενιά έχει τα προσόντα για επιτυχημένη καριέρα στο επιχειρείν
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά
Έχασε τη δύναμη του ο ΟΠΕΚ; Τι βλέπει ο Economist για τον «μαύρο χρυσό»
Τι αναφέρει για την πορεία των τιμών του μαύρου χρυσού ανάλυση του Economist
Το «φρένο του χρέους» καταδικάζει τη γερμανική οικονομία
Πέντε think tanks προβλέπουν σχεδόν μηδενική ανάπτυξη για το 2024 και προτείνουν μεταρρύθμιση του «δόγματος Σόιμπλε»
Πώς η κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη πλήττει μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου
Το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατ. δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα - Πόσα θα δοθούν σε αποζημιώσεις
Η χρυσή εποχή... των ψιλικατζίδικων - Γιατί οι Αμερικανοί συρρέουν σε αυτά ακόμα και για φαγητό
Οι επισκέψεις σε καταστήματα ψιλικών το πρώτο εξάμηνο του 2023 ξεπέρασαν κατηγορίες όπως εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αλυσίδες καφέ και βενζινάδικα
Νέος υπουργός Οικονομικών στην Πορτογαλία - Ο «σκόπελος» της στεγαστικής κρίσης
Αντιμέτωπος με πολύ σημαντικές προκλήσεις
«Χείρα βοηθείας» από Κλίντον και Ομπάμα στον Τζο Μπάιντεν
Στόχος, η συγκέντρωση τουλάχιστον 25 εκατ. δολαρίων για την προεκλογική καμπάνια
Γιατί προβληματίζονται οι ξενοδόχοι με το Πάσχα των Καθολικών
Στη Μαγιόρκα το Πάσχα γενικά σηματοδοτεί την έναρξη των διακοπών. Αλλά φέτος είναι πολύ νωρίς
«Έκρηξη πλούτου»: Πώς το 1% των Αμερικανών κέρδισε 2 τρισ. σε ένα τρίμηνο
Από το 2020, ο πλούτος του κορυφαίου 1% έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 15 τρισεκατομμύρια δολάρια ή 49%