Ολοκληρώνεται την Τετάρτη το τρίμηνο πρόγραμμα των εξαιρετικά φτηνών εισιτηρίων στα ΜΜΜ της χώρας, που αποδείχτηκε ίσως το ποιο επιτυχημένο της μέχρι τώρα διακυβέρνησης Σολτς. Άλλωστε, το παραδέχτηκε και ο ίδιος ο γερμανός Καγκελάριος δηλώνοντας πως «ήταν η καλύτερη ιδέα που είχαμε μέχρι τώρα», καθώς ανακούφισε οικονομικά τα νοικοκυριά, οδήγησε σε εξοικονόμηση καυσίμων, βοήθησε στη συγκράτηση του πληθωρισμού και συνάμα βελτίωσε αισθητά τις εκπομπές ρύπων της χώρας.
Πραγματικά, σύμφωνα με σημερινή έρευνα του VDV (του Associaton of German Transport Companies), το τρίμηνο αυτό που έφερε κάθετο άλμα στη χρήση τρένων, τραμ και δημόσιων λεωφορείων οδήγησε σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 1,8 εκατ. τόνους.
Διαβάστε επίσης: Ρεκόρ σχεδόν 50 ετών για τον τιμάριθμο στη Γερμανία
Πρόκειται για ποσότητα ρύπων που αντιστοιχεί στην ηλεκτροδότηση 350.000 σπιτιών. Εκτιμάται πως οι εκπομπές από τη χρήση επιβατικών αυτοκινήτων κυμαίνονται στους 4,6 τόνους άνθρακα το χρόνο.
Μεγάλη απήχηση
Θυμίζουμε πως η κυβέρνηση μείωσε την τιμή στο μηνιαίο πάσο στα μέσα μαζικής μεταφοράς στα 9 ευρώ, από την 1η Ιουνίου και για τρεις μήνες, με πρωταρχικό σκοπό να βοηθήσει τα νοικοκυριά σε ένα διάστημα υψηλής ακρίβειας. Μέσα στο διάστημα αυτό πουλήθηκε ο αριθμός ρεκόρ των 52 εκατ. πάσων, με το ένα πέμπτο των ανθρώπων να πρόκειται για άτομα που συνήθως δεν χρησιμοποιούσαν ΜΜΜ.
Τα επιμέρους στοιχεία έδειξαν πως το 37% των χρηστών χρησιμοποίησαν το νέο πάσο για να πάει στη δουλειά του, το 50% για καθημερινές μετακινήσεις για διάφορους λόγους και το 33% για μικρά ταξίδια.
Πέρα από το θετικό αντίκτυπο στο… πορτοφόλι των Γερμανών και το φυσικό περιβάλλον, το μέτρο εκτιμάται πως βοήθησε και στη συγκράτηση των πληθωριστικών πιέσεων σε ένα διάστημα που το ράλι των ενεργειακών τιμών ωθεί ανοδικά τον πληθωρισμό. Σήμερα τα στοιχεία έδειξαν άνοδο του τιμάριθμου στο 8,8%, όμως αναλυτές εκτιμούν πως, δίχως το μέτρο, το νούμερο θα ήταν ακόμη υψηλότερο.
Πάντως, παρά το γεγονός ότι τα μέλη του συνασπισμού δεν κατέληξαν ακόμη σε παράταση του πάσου των 9 ευρώ, όπως ζητούσαν πολλοί βουλευτές, με αποτέλεσμα σε πρώτη φάση να λήξει αύριο, όπως ήταν προγραμματισμένο, δεν αποκλείεται το ίδιο μέτρο ή κάποιο ανάλογο να δρομολογηθεί, δεδομένης της υψηλής απήχησης του.
Όσοι εναντιώνονται στέκονται μόνο στο τεράστιο κόστος του για τα δημόσια ταμεία και το γεγονός πως για να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του μέτρου θα πρέπει να «κοπούν» κονδύλια από άλλους κλάδους, όπως η συντήρηση και ανανέωση των υποδομών.
Latest News
Η Emirates συνεχίζει τις παραγγελίες Boeing - Τι κρύβεται πίσω από την απόφαση
Η παραγγελία έρχεται λίγες μέρες αφότου το αφεντικό της Emirates επέκρινε μια νέα καθυστέρηση στο νέο επιβατικό αεροσκάφος της Boeing, το 777X.
Απίστευτες οι χρεώσεις των δικηγόρων στο Λονδίνο – Άλμα 40% σε 5 χρόνια
Τι αποκαλύπτει έρευνα της PwC για τις 10 κορυφαίες δικηγορικές εταιρείες στο Λονδίνο
Πότε θα απογειωθεί ξανά η Boeing; - Το στρατηγικό πλάνο του CEO Κέλι Όρτμπεργκ [γράφημα]
Κρίσιμη εβδομάδα για την κορυφαία εταιρεία αεροδιαστημικής και άμυνας - Το πλάνο της Boeing
Ο Τούρκος «τσοπάνης» που πλούτισε με το ελληνικό γιαούρτι τώρα και... στον καφέ
Ανάγκη και φιλοδοξία οδήγησαν τον Τούρκο Χαμντί Ουλουκάγια στη δημιουργία της Chobani
H Γαλλία θα ζητήσει από τις αγορές 300 δισ. το 2025
Σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας
Γιατί ο πρόεδρος της BlackRock δεν ενδιαφέρεται για το αποτέλεσμα των εκλογών
Ο Λάρι Φινκ της BlackRock τονίζει ότι βαρέθηκε να ακούει ότι αυτές είναι οι πιο σημαντικές εκλογές στη ζωή μας
Η Ρωσία αύξησε τις αγορές iPhone - Ποιες εταιρείες παρήγγειλαν τις περισσότερες συσκευές
Η αξία των συμβολαίων για τα iPhone, στη Ρωσία, στα πρώτα τρία τρίμηνα του τρέχοντος έτους υπολογίσθηκe σε 6,9 εκατ. ρούβλια
Η Τουρκία επενδύει στις ΑΠΕ - Θα χρειαστει 108 δισ. δολ. λέει ο υπουργός Ενέργειας
Από το σύνολο των επενδύσεων που απαιτούνται στην Τουρκία, περίπου 28 δισ. δολ. θα δοθούν για τα δικτύα μεταφοράς υψηλής τάσης
Στα πρόθυρα... Brexit ο τεχνολογικός κλάδος στη Βρετανία - «Κόκκινο πανί» η φορολόγησή τους
Η Ριβς, υπουργός Οικονομικών, αναμένεται να ανακοινώσει σαρωτικές δημοσιονομικές αλλαγές στη Βρετανία στο πλαίσιο του προϋπολογισμού
Σε εξέλιξη οι συζητήσεις για την πώληση του 50% της Opella , θυγατρικής της Sanofi
Η γαλλική Sanofi και η αμερικανική CD&R έχουν ξεκινήσει αποκλειστικές διαπραγματεύσεις για την πώληση του 50% της Opella