Ολοκληρώνεται την Τετάρτη το τρίμηνο πρόγραμμα των εξαιρετικά φτηνών εισιτηρίων στα ΜΜΜ της χώρας, που αποδείχτηκε ίσως το ποιο επιτυχημένο της μέχρι τώρα διακυβέρνησης Σολτς. Άλλωστε, το παραδέχτηκε και ο ίδιος ο γερμανός Καγκελάριος δηλώνοντας πως «ήταν η καλύτερη ιδέα που είχαμε μέχρι τώρα», καθώς ανακούφισε οικονομικά τα νοικοκυριά, οδήγησε σε εξοικονόμηση καυσίμων, βοήθησε στη συγκράτηση του πληθωρισμού και συνάμα βελτίωσε αισθητά τις εκπομπές ρύπων της χώρας.

Πραγματικά, σύμφωνα με σημερινή έρευνα του VDV (του Associaton of German Transport Companies), το τρίμηνο αυτό που έφερε κάθετο άλμα στη χρήση τρένων, τραμ και δημόσιων λεωφορείων οδήγησε σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 1,8 εκατ. τόνους.

Διαβάστε επίσης: Ρεκόρ σχεδόν 50 ετών για τον τιμάριθμο στη Γερμανία 

Πρόκειται για ποσότητα ρύπων που αντιστοιχεί στην ηλεκτροδότηση 350.000 σπιτιών. Εκτιμάται πως οι εκπομπές από τη χρήση επιβατικών αυτοκινήτων κυμαίνονται στους 4,6 τόνους άνθρακα το χρόνο.

Μεγάλη απήχηση 

Θυμίζουμε πως η κυβέρνηση μείωσε την τιμή στο μηνιαίο πάσο στα μέσα μαζικής μεταφοράς στα 9 ευρώ, από την 1η Ιουνίου και για τρεις μήνες, με πρωταρχικό σκοπό να βοηθήσει τα νοικοκυριά σε ένα διάστημα υψηλής ακρίβειας. Μέσα στο διάστημα αυτό πουλήθηκε ο αριθμός ρεκόρ των 52 εκατ. πάσων, με το ένα πέμπτο των ανθρώπων να πρόκειται για άτομα που συνήθως δεν χρησιμοποιούσαν ΜΜΜ.

Τα επιμέρους στοιχεία έδειξαν πως το 37% των χρηστών χρησιμοποίησαν το νέο πάσο για να πάει στη δουλειά του, το 50% για καθημερινές μετακινήσεις για διάφορους λόγους και το 33% για μικρά ταξίδια.

Πέρα από το θετικό αντίκτυπο στο… πορτοφόλι των Γερμανών και το φυσικό περιβάλλον, το μέτρο εκτιμάται πως βοήθησε και στη συγκράτηση των πληθωριστικών πιέσεων σε ένα διάστημα που το ράλι των ενεργειακών τιμών ωθεί ανοδικά τον πληθωρισμό. Σήμερα τα στοιχεία έδειξαν άνοδο του τιμάριθμου στο 8,8%, όμως αναλυτές εκτιμούν πως, δίχως το μέτρο, το νούμερο θα ήταν ακόμη υψηλότερο.

Πάντως, παρά το γεγονός ότι τα μέλη του συνασπισμού δεν κατέληξαν ακόμη σε παράταση του πάσου των 9 ευρώ, όπως ζητούσαν πολλοί βουλευτές, με αποτέλεσμα σε πρώτη φάση να λήξει αύριο, όπως ήταν προγραμματισμένο, δεν αποκλείεται το ίδιο μέτρο ή κάποιο ανάλογο να δρομολογηθεί, δεδομένης της υψηλής απήχησης του.

Όσοι εναντιώνονται στέκονται μόνο στο τεράστιο κόστος του για τα δημόσια ταμεία και το γεγονός πως για να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του μέτρου θα πρέπει να «κοπούν» κονδύλια από άλλους κλάδους, όπως η συντήρηση και ανανέωση των υποδομών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή