
Λίγες εβδομάδες πριν τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ρωσικό πετρέλαιο, οι αποστολές αργού από τη Ρωσία μέσω της θαλάσσιας οδού εκτινάχθηκαν σε υψηλό πέντε μηνών, καθώς ο χρόνος εκπνέει για τα πλοία που εγκαταλείπουν τα λιμάνια της Βαλτικής και της Αρκτικής για να φτάσουν σε βασικούς προορισμούς.
Όπως γράφει το Bloomberg, τα φορτία που αποστέλλονται από τη Ρωσία αυξήθηκαν στα 3,6 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, το υψηλότερο από τις αρχές Ιουνίου, ενώ ο λιγότερο ασταθής μέσος όρος τεσσάρων εβδομάδων ήταν επίσης υψηλός, φθάνοντας στο μέγιστο από τον Αύγουστο.
Διαβάστε επίσης – Ναυτιλία: Σαρώνουν τα δεξαμενόπλοια ενόψει του εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου
Εκπνέει η προθεσμία
Το Ηνωμένο Βασίλειο συντάσσεται με την ΕΕ, απαγορεύοντας στις εταιρείες του να παρέχουν ασφάλειες και άλλες υπηρεσίες σε πλοία που μεταφέρουν ρωσικό αργό, εκτός εάν το φορτίο αγοράζεται σε τιμή κάτω από το ανώτατο όριο που δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί από τον G7 και την Αυστραλία. Οι περιορισμοί αυτοί, όπως και οι ευρωπαϊκές κυρώσεις θα τεθούν σε ισχύ στις 5 Δεκεμβρίου.
Διαβάστε επίσης: Ρωσικά πλοία σε σιγή… ασυρμάτου
Η μεγαλύτερη αύξηση, τόσο σε όγκο όσο και σε ποσοστό, σημειώθηκε στις αποστολές από τον αρκτικό τερματικό σταθμό του Μουρμάνσκ. Τα πλοία χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να φτάσουν σε προορισμούς στην Ασία από το Μούρμανσκ από ό,τι από τερματικούς σταθμούς στη Βαλτική ή τη Μαύρη Θάλασσα και το άλμα θα μπορούσε να αντανακλά μια προσπάθεια παράδοσης όγκων προτού οι κυρώσεις της ΕΕ εμποδίσουν τα πλοία του μπλοκ από τη μεταφορά ρωσικού αργού και απαγορεύσουν την παροχή ασφάλισης και άλλες υπηρεσίες προς τον υπόλοιπο στόλο.
Χωρίς τελικό προορισμό
Πολλά περισσότερα πλοία εγκαταλείπουν τα ρωσικά λιμάνια χωρίς να γνωστοποιήσουν τον τελικό προορισμό τους.
Όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα, έχει σημειωθεί μεγάλο άλμα στα πλοία που αναφέρουν ως προορισμό τους ως το Πορτ Σάιντ ή τη Διώρυγα του Σουέζ. Αυτό συνοδεύτηκε από μείωση των δεξαμενόπλοιων, με προορισμό την Ινδία.
Τα δεξαμενόπλοια που φορτώνουν τώρα στο Primorsk ή στο Ust-Luga είναι απίθανο να φτάσουν σε τερματικούς σταθμούς εκφόρτωσης στην Κίνα ή την Ινδία πριν από την απαγόρευση της ΕΕ.
Οι αποστολές από τα λιμάνια του Ειρηνικού της Ρωσίας χρειάζονται μόνο λίγες ημέρες για να φτάσουν στους κινεζικούς τερματικούς σταθμούς εισαγωγής και το ταξίδι από τη Μαύρη Θάλασσα στην Τουρκία είναι εξίσου σύντομο. Αντίθετα, οι παραδόσεις στην Ινδία από όλους τους εξαγωγικούς τερματικούς σταθμούς της Ρωσίας διαρκούν αρκετές εβδομάδες, θέτοντας τους σε μεγαλύτερο κίνδυνο να υποστούν κυρώσεις πριν φτάσουν.
Σε μέση βάση τεσσάρων εβδομάδων, οι συνολικές θαλάσσιες εξαγωγές αυξήθηκαν σε υψηλό 11 εβδομάδων, στα 3,18 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στις αποστολές σε παραλήπτες που δεν εμφανίζουν τελικούς προορισμούς.
Μαζικές αποστολές στην Ευρώπη
Οι θαλάσσιες εξαγωγές αργού της Ρωσίας προς τις ευρωπαϊκές χώρες αυξήθηκαν στο υψηλό έξι εβδομάδων των 762.000 βαρελιών την ημέρα τις 28 ημέρες έως τις 4 Νοεμβρίου. Οι ροές αυξήθηκαν κατά 51.000 βαρέλια την ημέρα, ή 7%, από την περίοδο έως τις 28 Οκτωβρίου. Τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν αποστολές στην Τουρκία.
Ο όγκος που αποστέλλεται από τη Ρωσία σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης αυξήθηκε τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 4 Νοεμβρίου. Όλες οι αποστολές πήγαν σε δεξαμενές αποθήκευσης στο Ρότερνταμ για τέταρτη εβδομάδα.
Οι εξαγωγές προς τις μεσογειακές χώρες επίσης αυξήθηκαν ελαφρώς τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 4 Νοεμβρίου. Οι ροές προς την περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας, η οποία εξαιρείται από τα ευρωπαϊκά στοιχεία, αυξήθηκαν σε υψηλό τριών εβδομάδων. Οι αποστολές προς την Τουρκία παρέμειναν αμετάβλητες στα 330.000 βαρέλια την ημέρα.
Οι συνδυασμένες ροές προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία παρέμειναν αμετάβλητες στα 167.000 βαρέλια την ημέρα, λίγο περισσότερο από το ήμισυ του κορυφαίου όγκου που παρατηρήθηκε τον Ιούνιο. Σχεδόν όλος ο όγκος που κατευθύνεται σε πελάτες στη Μαύρη Θάλασσα καταλήγει στη Βουλγαρία. Η χώρα εξασφάλισε μερική εξαίρεση από την απαγόρευση της ΕΕ για τις θαλάσσιες εισαγωγές αργού από τη Ρωσία.


Latest News

Σε 2 εβδομάδες ο οδικός χάρτης για απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια
Ο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μίλησε στη Σύνοδο Κορυφής για το Μέλλον της Ενεργειακής Ασφάλειας στο Λονδίνο

Eυελιξία στην αποθήκευση φυσικού αερίου ζητά η επιτροπή της ευρωβουλής
Η ψηφοφορία για τη διαπραγματευτική θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του θέματος θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο

Άρση των κυρώσεων σε Nord Stream και ρωσικά assets στην Ευρώπη μελετούν οι ΗΠΑ
Τα σχέδια αυτά εντάσσονται στο πλαίσιο των συζητήσεων για τερματισμό του πολέμου Ρωσίας- Ουκρανίας

Στο μικροσκόπιο οι επιδοτήσεις στο ρεύμα - Τι ανακοίνωσε ο Παπασταύρου
Άμεσα θα ανακοινωθούν οι επιδοτήσεις ρεύματος προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις - Τι τόνισε ο Σταύρος Παπασταύρου

«Δεν πήραμε το μάθημα από την ενεργειακή κρίση» - Καμπανάκι από τον ΙΕΑ
Η σύνοδος κορυφής του Λονδίνου θα επικεντρωθεί στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στα διδάγματα της κρίσης που ακολούθησε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

Επίσκεψη Παπασταύρου στο Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ
Ο ΥΠΕΝ κ. Παπασταύρου τόνισε πως «το σύστημα ηλεκτροδότησης της χώρας μας αντιμετώπισε προκλήσεις, λόγω της υψηλής παραγωγής και της χαμηλής κατανάλωσης, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπερφόρτωση»

Στρώνοντας τον δρόμο για το αμερικανικό LNG - Αλλάζουν οι κανόνες για τις εκπομπές μεθανίου στην ΕΕ;
Ο Βρυξέλλες προσπαθούν να καταστήσουν πιο εύκολο για το αμερικανικό φυσικό αέριο να φτάσει στην Ευρώπη

Με το βλέμμα στην πράσινη μετάβαση τα διυλιστήρια
Οι δύο κορυφαίοι ενεργειακοί όμιλοι Motor Oil και HELLENiQ ENERGY συνεχίζουν την υλοποίηση των στρατηγικών τους σχεδίων για την πράσινη μετάβαση

Η Ινδία ανανεώνει την πολιτική φυσικού αερίου για να κάνει πιο προσιτή την τιμή του
Ζητούμενο για την Ινδία είναι να ενισχύσει το πλαίσιο για τη διαρκή διαθεσιμότητα του φυσικού αερίου και να το καταστήσει οικονομικά πιο προσιτό

Τέλος το αμερικανικό LNG για την Κίνα - Νέα ώθηση στις αγορές από Ρωσία
Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, η Κίνα έχει εισαγάγει ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό του LNG της από τις ΗΠΑ