
Σημάδια χαλάρωσης από την πολιτική «Zero Covid» διακρίνονται στην Κίνα, στον απόηχο των άνευ προηγουμένου διαδηλώσεων από εξαγριωμένους πολίτες της χώρας. Η προσέγγιση της Κίνας απέναντι στον ιό είχε βάλει «μπλόκο» στη βιομηχανική παραγωγή, φρενάροντας ταυτόχρονα τα κέρδη στη ναυτιλία.
Ωστόσο, μετά τις μαζικές διαμαρτυρίες το περασμένο Σαββατοκύριακο, οι αρχές φαίνεται να αναζητούν έναν τρόπο να προχωρήσουν πέραν της πολιτικής «μηδενικής Covid», η οποία έχει αναστατώσει εδώ και τρία χρόνια την καθημερινή ζωή των Κινέζων.
Διαβάστε επίσης: «Επιασαν τόπο» οι διαμαρτυρίες – Η Κίνα χαλαρώνει τα μέτρα για τον Covid-19
Νέες συνθήκες, νέα καθήκοντα
Η δεύτερη αντιπρόεδρος της κινεζικής κυβέρνησης, Σουν Τσουνλάν, η οποία είχε χαρακτηριστεί ως «τσαρίνα» του κορωνοϊού, καθώς ήταν κύρια αρμόδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δήλωσε χθες πως η προσέγγιση της Κίνας βρίσκεται ενώπιον «νέων συνθηκών και νέων καθηκόντων» χάρη στον λιγότερο επικίνδυνο χαρακτήρα της παραλλαγής Όμικρον και την πρόοδο του εμβολιασμού.
Απευθυνόμενη στην Εθνική Επιτροπή Υγείας (NHC) επεσήμανε πως το Πεκίνο είχε ήδη αποφασίσει να επιταχύνει τον εμβολιασμό των ηλικιωμένων, ο οποίος εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής, γεγονός που θεωρείται ευρέως ως μια βασική κίνηση προς το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας.
Αρση lockdown
Εν τω μεταξύ, τα lockdown σε μεγάλες πόλεις, όπως η Γκουανγκζού και η Τσονγκκίνγκ, έχουν αρθεί τις τελευταίες 24 ώρες, ενώ ορισμένες γειτονιές στην πρωτεύουσα και αλλού έχουν θεσπίσει τη δική τους νέα μορφή οικιακής καραντίνας, κάτι πολύ διαφορετικό από τα προηγούμενα επιβληθέντα lockdown σε ολόκληρες περιοχές.
Αύξηση της ζήτησης για containerships
Ο Τζον Κάρτσωνας, ιδρυτής της Breakwave Advisors, σχολίασε ότι μια πιθανή χαλάρωση των αυστηρών μέτρων για τον κορωνοϊό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναζωπύρωση της οικονομικής δραστηριότητας, οδηγώντας σε αύξηση της ζήτησης εμπορευμάτων και κατά συνέπεια εισαγωγών στη χώρα. «Μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει θετικά τη ναυτιλία, καθώς η ζήτηση για containerships, κυρίως, θα αυξηθεί», είπε.
Από την πλευρά του, ο Τζούντα Λεβίν, επικεφαλής έρευνας στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών εμπορευματοκιβωτίων Freightos, σχολίασε: «Η χαλάρωση της πολιτικής Zero Covid θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε περισσότερα lockdown που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την κατασκευή και τις λιμενικές λειτουργίες. Αν και με τη μείωση της ζήτησης και τη διαθέσιμη χωρητικότητα των πλοίων, αυτές οι διακοπές δεν αναμένεται να έχουν τον ίδιο αντίκτυπο στα logistics».


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών